نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی مقدس از همبستگی، همدلی و یکپارچگی مسلمانان

 خبر شهر  به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، مرتضی نثاری، کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار در گفتگو با روابط عمومی این اداره و با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: امت اسلامی این روزها بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و همدلی است.
وی، تصریح کرد: حفظ وحدت در صدر اسلام، موجب انسجام و فشردگى مسلمانان شد زیرا آن‏ها در پرتو همین همدلى و هماهنگى توانستند بر خیل دشمنان مختلف فائق آیند و به توفیقات فوق‏ العاده برسند، چرا که قرآن به آن‏ها فرموده بود: و همگى به ریسمان خدا  که همان قرآن و اسلام و هرگونه وسیله رحمت است، چنگ زنید و پراکنده نشوید، و نعمت‏ خدا را بر خود به یاد آورید.
نثاری، انقلاب اسلامی ایران را الگویی مقدس از همبستگی، همدلی و یکپارچگی مسلمانان اعم از شیعه و سنی و سایر اقوام ایرانی دانست و گفت: این الگو برای تمام آزادیخواهان جهان قابل الگوبرداری است چرا که می توان بیداری اسلامی در منطقه را از نمونه های بارز آن بشمار آورد.
این کارشناس، در خاتمه متذکر شد: البته مساله حفظ اتحاد مسلمین، در بیان پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) با تعبیرهاى جالب و عمیق به مساله وحدت و برادرى ترغیب شده و از هرگونه پراکندگى و تفرقه نهى شده است.
خروج از نسخه موبایل