نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بر گزاری رزمایش مشترک امداد و نجات ایران و عمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر شهر به نقل از خبرگزارری صدا وسیما، امیردریا دار سیاری در حاشیه گردهایی فرماندهان و مسئولان نیروی راهبردی دریایی ایران افزود: برای امنیت درحوزه دریا، تلاش زیادی کرده و موفق هم بوده ایم.

سیاری گفت: نخستین پیام رزمایش‌هایی که ما انجام می‌دهیم، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است.

او در خصوص نقش نیروی دریایی در برقراری امنیت در خلیج فارس اظهار داشت: برای امنیت در حوزه دریا، تلاش زیادی کرده و موفق بوده ایم.

سیاری افزود: برای امنیت خلیج فارس تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا امنیت جهانی در آن ایجاد شود و درتمام حوزه خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند، امنیت خوبی برقرار است و به‌ راحتی رفت و آمدکشتی ها انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برای امنیت دریا با شورای همکاری خلیج فارس همکاری می‌ کنیم گفت: همیشه تاکید کرده ایم که می توانیم با همه کشورهای خلیج فارس و برخی از کشورهای اطراف آن و شمال اقیانوس هند امنیت را به طور ۱۰۰ درصد برقرار کنیم.

او با اشاره به کمک ایران به کشتی های عبوری از خلیج فارس و تنگه هرمز افزود: تمام کشتی هایی که از منطقه عبور می کنند، در امنیت کامل این کار را انجام می دهند و مهم‌ ترین جایی که امروز مورد حمله تروریسم دریایی قرار گرفته خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ

است که خیلی از کشورهای جهان برای برقراری امنیت خود در آنجا حضور دارند.

سیاری گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۰۰۰ فروند کشتی را با موفقیت از این منطقه عبور داده و برای کمک به کشورهای دیگر نیز حدود ۲۲ یا ۲۳ کشتی را از دست دزدان دریایی نجات داده است.

خروج از نسخه موبایل