نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هزار نیروی ویژه انگلیسی به لیبی اعزام می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر شهر ، انگلیس اعلام کرد برای مقابله با تروریست های تکفیری داعش و جلوگیری از گسترش نفوذ آنان هزار نیروی ویژه به این کشور اعزام می کند.

داعش
منابع خبری انگلیس با اعلام این خبر اعلام کردند: اقدام تروریست های تکفیری داعش در اشغال بخش هایی زیادی از شرق لیبی موجب نگرانی مقامات انگلیس شده و لندن در این راستا تصمیم گرفته است نزدیک به هزار نیروی امنیتی ویژه به لیبی اعزام کند.
این منابع افزودند: نیروهای ویژه انگلیسی در چارچوب تصمیم اروپا برای اعزام شش هزار نیرو به لیبی به فرماندهی ایتالیا عازم لیبی خواهند شد و ماموریت اصلی این نیروها آموزش و پشتیبانی از نیروهای امنیتی لیبی خواهد بود.
این نیروهای در عملیات رزمی در لیبی مشارکت نخواهند داشت اما با نیروهای امنیتی این کشور در هدف قرار دادن سرکرده های گروه تکفیری داعش همکاری خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن از لندن، منابع خبری انگلیس اعلام کردند انگلیس و متحدانش از جمله آمریکا و فرانسه امیدوارند دولت وحدت ملی آینده لیبی از آنان برای مبارزه با تروریست های مسلح درخواست کمک کند.
این منابع یادآور شدند انگلیس و ایتالیا با همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا طرح ویژه ای برای حمایت از مقامات دولت آینده لیبی به ویژه در زمینه آموزش نیروهای امنیتی و بازسازی ساختار دولتی این کشور دارند.

خروج از نسخه موبایل