نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قطعنامه ضدداعش پیشنهادی روسیه امروز توسط شورای امنیت تصویب می شود

به گزارش خبر شهر ، نشست امروز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع مبارزه با تأمین مالی گروه تروریستی داعش در نظر دارد تا نخستین قطعنامه پیشنهادی روسیه و آمریکا در این رابطه را تصویب کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، «جیکوب لیو»‌ وزیر خزانه‌داری آمریکا ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. در این نشست وزرای اقتصاد و دارایی چندین کشور حاضر هستند.

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل قرار است در این نشست از جانب مسکو حاضر باشد.

چورکین شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که پیش‌نویس این قطعنامه نتیجه تلاش‌های مشترک آمریکا و روسیه بوده و در نتیجه نشان دهنده برداشت مشترک از خطراتی است که این گروه تروریستی برای تمام جهان به دنبال دارد و در نهایت درک مشترک از ضرورت پاسخ به اقدامات تروریستی آنها.

وی افزود: در این قطعنامه به ماده ششم از منشور سازمان ملل و نیز چندین جنبه کاملا جدید ارجاع داده شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: یکی از اهداف مطرح شده در این قطعنامه پیشنهادی مشخص کردن داعش به عنوان یک تهدید مجزا و بسیار مهلک تروریستی است.

چورکین ادامه داد: تا پیش از این اسناد شورای امنیت از داعش به عنوان یکی از شاخه‌های القاعده نام می‌برد. حالا فهرست تحریم‌ها نیز مجددا نام‌گذاری می‌شود و این سند جدید این فرصت را فراهم می‌آورد تا محدودیت‌های جدیدی علیه افراد حقیقی و شرکت‌هایی که در ارتباط با داعش هستند، اعمال گردد.

وی همچنین گفت: البته یکی از مهمترین اهداف این قطعنامه اجرای رژیم سرسختانه‌ای برای افشا و متوقف کردن هرگونه کمک مالی به داعش و گروه‌های مرتبط با آن است تا به این منظور تجارت نفت، آثار باستانی و دیگر منابع غیرقانونی با این گروه متوقف شود.

سفیر روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: کشورها تا پیش از این نیز تعهداتی در این زمینه داشتند اما متأسفانه این تعهدات توسط همه کشورها و همیشه اجرا نمی‌شد. اما از حالا به بعد این سازمان ملل است که بر این مسئله نظارت دارد و مکانیزم تحریم‌ها به طور مشخص بر حذف چنین حمایت‌هایی از این گروه تروریستی و خطرناک برای کل جهان متمرکز است.

خروج از نسخه موبایل