نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای مرحله دوم کمپین پیشگیری از بیماریهای آمیزشی و ایدز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سماء اندیشه در شهرستان شهریار

مرحله دوم کمپین پیشگیری از بیماریهای آمیزشی و ایدز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سماء اندیشه در تاریخ بیست و سوم آذر ماه در شهرستان شهریار برگزار شد.

یکی از اولویت های پیشگیری از ایدز و بیماریهای آمیزشی ، اطلاع رسانی و آموزش گروه های در معرض خطر به ویژه جوانان و نوجوانان می باشد . براساس آمار و اطلاعات ، امروزه گسترش موج سوم انتقالHIV/ADIS   ، بیشتر از راه جنسی و به ویژه در زنان می باشد. کمپین های پیشگیری از بیماریهای آمیزشی و ایدز از برنامه های مطرح شده در این زمینه می باشد. در این راستا براساس ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی ایران هماهنگی های لازم برای اجرای مرحله دوم کمپین آموزشی پیشگیری از بیماریهای آمیزشی و ایدز با واحد دانشگاه آزاد سماء اندیشه انجام گرفت .

در ارتباط با این امر در تاریخ بیست و سوم آذر ماه ، با همکاری مسئول مشاوره دانشگاه واحد سماء اندیشه و معاونت های مربوطه ، مرحله دوم همایش و کمپین ، با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه و در حدود۶۰ نفر از دانشجویان دختر ، در سالن کنفرانس دانشگاه فوق الذکر برگزارشد. در این کمپین آقای پنجه ای ، کارشناس برنامه ایدز و خانم دکتر مهاجری ،از پزشکان شاغل در شبکه ، به ارائه مطالبی در خصوص ایدز و بیماریهای آمیزشی پرداختند.

همچنین ایستگاه مشاوره با هدف انجام مشاوره ، توزیع منابع آموزشی مرتبط مانند پمفلت و تراکت و پوستر و انجام تست فوری HIV ، برپا شد .

پیرو درخواست ریاست دانشگاه مبنی برعدم انجام تست از دانشجویان در محوطه دانشگاه ، عملاً تست HIV از تعدادی از نمایندگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار بصورت نمادین انجام گرفت و به منظور ترغیب و هدایت دانشجویان به انجام تست در صورت داوطلب بودن ، کارت اطلاع رسانی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شهریار در اختیار آنان قرار گرفت و توصیه ها و مشاوره های لازم جهت مراجعه و انجام تست ، ارائه گردید. در راستای تأمین نظر دانشجویان و براساس دستورالعمل اجرای کمپین ، سوالات طراحی شده مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و درمان ، توزیع و پس از پاسخگویی دانشجویان جمع آوری و جمع بندی شد.

 

خروج از نسخه موبایل