نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آثار فرهنگی و اجتماعی وقف بسیار ارزنده است

خبر شهر به گزارش  روابط عمومی اداره اوقاف شهریار : ابوالفضل حسین‌آبادی شب گذشته در نشست خبری که در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار برگزار شده بود، اظهار کرد: وقف یکی از رمزهای ماندگار برای یاد و نام انسان در دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: نیات این انسان‌های بزرگ که مال و زندگی خود را با درک کامل از حسنات وقف در راه رضای خدا و جلب رضایت خلق خدا جاری کرده‌اند باید به نحو احسن توسط مجریان اجرایی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار آشنایی مردم با امر وقف و وظایف اداره اوقاف و امور خیریه را از جمله نیازها برشمرد و در این باره افزود: وظیفه قانونی اداره اوقاف و امور خیریه صیانت از وقف و نیات واقفان است.

وی بیان کرد: مردم با شناخت این امر می‌توانند با همکاری و هماهنگی اقدامات ارزنده‌ای را برای پیشبرد اهداف این سازمان که خود به نوعی خدمات‌دهی به مردم است را در پیش گیرند.

حسین‌آبادی ادامه داد: هم اکنون اداره اوقاف و امرو خیریه شهرستان شهریار برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات درمانی، عمرانی و … بسیار خوبی را در برنامه‌های خود جاری ساخته است که آثار این اقدامات ارزشمند را مردم در بخش‌های مختلف احساس می‌کنند.

*امامزادگان چراغ‌های معنویت هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقادات اسلامی و شیعی دلایل خوب برای هم‌صدایی امت اسلامی است که وجود امامزادگان در سرتاسر کشور همانند چراغ‌های معنویت این امکان را برای شیعیان فراهم ساخته است.

وی به امامزادگان شهرستان شهریار اشاره کرد و در این باره اظهار کرد: در شهرستان شهریار ۲۶ بقعه و ۲۵ امامزاده وجود دارد که هر کدام همانند یک چراغ معنوی در مناطق مختلف شهرستان می‌درخشند و برخی به نقطه مطلوب نیز دست یافته‌اند.

حسین‌آبادی بقعه امام‌زاده اسماعیل (ع) را یکی از مراکز فرهنگی خوب برشمرد و در این باره افزود: خوشبختانه بقعه امامزاده اسماعیل (ع) یکی از قطب‌های فعال است که با ۶۰۰ هنرآموز در رشته‌های مختلف قرانی، هنری، فرهنگی و … در سنین مختلف ظرفیت یک دانشگاه را به دوش می‌کشد و نقش قابل ملاحظه‌ای را در شهرستان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در اعیاد و مناسبت‌های مختلف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار برنامه‌های خوب و ارزنده‌ای را در بقاع امامزادگان برگزار می‌کند که با استقبال خوب شهروندان همراه است.

*برنامه‌های خوبی برای هفته وقف در نظر گرفته شده است

حسین‌آبادی به برنامه‌های هفته وقف شهرستان شهریار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای شهروندان محترم در هفته وقف تدارک دیده شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بخشی از اهداف سازمان اداره اوقاف و امور خیریه برای شهروندان فراهم شود.

وی در این باره اظهار کرد: مراسم لبیک یا رسول‌الله در بقعه امام‌زاده اسماعیل (ع) و اطعام عزاداران در مساجد، ایستگاه‌ها همه واقف باشیم در نماز جمعه این هفته، روز شنبه مراسم عزاداری امام رضا (ع) با حضور آیت‌الله صدیقی، روز یکشنبه ساعت ۹ غبارروبی بقعه امامزاده اسماعیل (ع) به صورت نمادین، تجلیل از یاوران وقف و … از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

وی در پایان تعامل رسانه در راستای ترویج فرهنگ وقف را یکی از موضوعات مهم برشمرد که می‌تواند نقش قابل ارزنده‌ای را عهده‌دار باشد.

وقف .

خروج از نسخه موبایل