نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در پیامی به مناسبت روز دانشجو: امروز، دانشجویان باید در صف اول هدایت و تعالی جامعه قرار گیرند

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در پیامی به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو این روز را گرامی داشت و گفت: دانشجویان باید در صف اول هدایت و تعالی جامعه قرار گیرند.

  خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو پیامی صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می خوانیم:

به نام خدا

کاوشگری و جستجو برای یافتن حقیقت، هویت اصلی و روح غالب بر روش و منش کسانی است که خود را دانشجو می نامند و همین جستجو و تلاش برای دستیابی به حقیقت است که دانشجو را از سایر اقشار متمایز و ممتاز می نماید چرا که تعالی انسان و کمال معرفت بی تردید از این مسیر می گذرد.

دانشجو، وقتی پای در مسیر حقیقت می نهد، خود را فارغ از وابستگی ها و دلبستگی های پیرامونی می یابد و آزادگی و آزادی خواهی جزء لاینفک وجودش می شود تا جز حق نگوید و جز حق نپوید تا آزادی خواهی، عدالت طلبی و حق طلبی واژه به واژه در این مسیر تحقق یابد.

امروز، دانشجویان باید در صف اول هدایت و تعالی جامعه قرار گیرند و این تکلیفی سنگین بر دوش آنها خواهد گذاشت، چرا که همچون دیدبانان تیزبین بر قله های رفیع علم و تدبیر، اشراف کامل به آن چه می گذرد و آن چه باید بگذرد می یابند و آن چه می گویند و آن چه می کنند الگوی راه جامعه را ترسیم می کند.

توجه به علم و دانش و تلاش در مسیر ارتقای سطح علمی، نگاه نقادانه به وضعیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه در قالب تشکل های قانونی، حساسیت در برابر انحرافات گوناگون از آرمان ها و اهداف عالیه انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر حفظ استقلال و آزادی کشور عزیزمان، حساسیت و برنامه برای آینده، تدبیر در امور و گسترش امید به آینده را می توان بخشی از انتظارات جامعه از دانشجو دانست که با تکیه بر توانایی و ایمان به پروردگار و اعتقاد به آینده ای روشن در دسترس خواهد بود.
۱۶ آذرماه، روز دانشجو، فرصتی است تا با توجه ویژه به این قشر عظیم و تاثیرگذار، زمینه رشد و توسعه کشور را در سایه همدلی و همراهی فراهم کنیم و اینجانب این روز تاریخی را به همه دانشجویان این سرزمین تبریک می گویم و پایداری در راه آبادانی و توسعه کشور را مسالت دارم.

خروج از نسخه موبایل