نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ناگفته های دفاع مقدس در “گذر”

فیلم کوتاه گذر به کارگردانی مشترک امید شمس و پوریا پیشوایی با موضوع دفاع مقدس به مرحله تدوین رسید .
شمس و پیشوایی در دومین پروژه فیلمسازی مشترک شان، به قصه موقعیتی ویژه در میدان جنگ می پردازند که در آن گروهی از رزمندگان در حال گذر از کانالی بر سر دو راهی انتخاب بین عقل و دل قرار می گیرند .
این فیلم به سفارش کنگره ی شهدای استان البرز در حال ساخت می باشد که طی ۳ ماه کار فشرده تیمی و حرفه ای زمان برده و در شهرک سینمایی دفاع مقدس و استان البرز مراحل تصویربرداری این اثر ماندگار انجام شده است .
امید شمس در مورد روند ساخت این پروژه گفت: اساسا تولید فیلم در ژانر جنگ بسیار سخت و پر هزینه می باشد فیلم که به علت شرایط جوی مورد نظر در فیلمنامه، صحنه پردازی و جلوه های ویژه میدانی نوین از لحاظ تولیدی شرایط پیچیده تر و به مراتب پر چالش تری را برای ما رقم زد.

وی در ادامه افزود: به طوری که در روزهای فیلمبرداری به علت تغییر شرایط جوی مجبور به فیلمبرداری در روزهای بیشتری شدیم که هزینه های سنگین و مضاعفی را برای پروژه در برداشت .
پوریا پیشوایی درباره دغدغه تولید و نمایش فیلم های دفاع مقدس اظهار داشت: دغدغه ی هر فیلمسازی، درست دیده شدن فیلم توسط مخاطب است؛ فیلم نباید تبدیل به ابزاری تزئینی شود و ما همواره در تلاشیم فیلمهایمان بتوانند به نگاه مخاطب بنشیند و تاثیری شگرف بر بینش، نگرش و تفکر مخاطب بگذارد .
در پایان امید شمس از عوامل و دست اندرکاران ستاد کنگره شهدای استان البرز، سرهنگ دانشیار، علی امیر کمالی، محمد کاوه ای و همه ی عزیزانی که برای ساخت این پروژه دست به دست هم داده اند، صمیمانه تشکر کرد .

گفتنی است: امید شمس و سید پوریا پیشوایی فارغ التحصیلان رشته ی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران می باشند که فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و به طور مستقل تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و مدیریت فیلمبرداری دهها فیلم کوتاه داستانی، مستند و تجربی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده اند.
شایان ذکر است برخی از عوامل فیلم گذر که زحمات بی شائبه ای در این فیلم کشیده اند، عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: امید شمس، سید پوریا پیشوایی

جانشین تولید و مدیر برنامه ریزی: داوود ماسوله

طراح صحنه و لباس: صدرا صدری

مدیر تصویربرداری: سید پوریا پیشوایی

مدیر تولید و تدارکات: علی حصاری

ناظر کیفی: محمد کاوه ای

سرپرست جلوه ویژه میدانی: علی ابراهیم پور – صدابردار: علی قاسمی

بازیگران: مهدی فتحی، مرتضی دلداده، عباس رحمانیان، امیر محمدی، پیمان شمس، پروین ملکی، سحر کوهی، امیر حسین فروتن و امیر علیپور

خروج از نسخه موبایل