نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان : ایران در مسئله بیداری پیشرو سایر ملت هاست

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: به مناسبت این روز، در تهران و شهرستان ها بالغ بر ۲۰ هزار برنامه طراحی و اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در تقویم کشورمان، یوم الله 13 آبان به عنوان  روز «ملّی مبارزه با استکبار»  نامگذاری شده است.  در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه  جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. حضرت امام (ره) اشغال لانه جاسوسی را” انقلاب دوم”  یاد کردند.

در پی این اقدام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز، 13 آبان را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند. و به همین مناسبت هرساله در چنین روزی مراسم باشکوهی در تهران وسایر شهر های کشورمان برگزار می شود.

نظر به اهمیت این روز، امروز آقای حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، در برنامه پیشخوان خبر به تشریح برنامه های این روز پرداخت.

او با اشاره به اینکه 13 آبان تنها به این روز منحصر نیست، افزود: در این روز علاوه بر تداوم استکبارستیزی، دشمن اصلی باید مدنظر قرار گیرد و در این یوم الله، شاهد برنامه های زیادی هستیم.

کاشانی‌پور ادامه داد: به مناسبت این روز، در تهران و شهرستان ها بالغ بر 20 هزار برنامه طراحی و اجرا می شود و این امرچون مسئله مهمی است، همه با مسئولیت شرکت دارند و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در فضای مجازی هم برنامه هایی پیاده سازی و اجرا کرده ایم.

او افزود: از آنجایی که ملت ما به سرعت متوجه شد که سفارت آمریکا، در واقع لانه جاسوسی است، از بسیاری از ملت ها و کشورهای جهان در امر بیداری پیشروتر بوده است.

 

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در تشریح برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی، همایش‌ها و نشست‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس، برگزاری تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی، انتشار پوسترها و نقاشی‌های ضداستکباری، ایجاد کمپین مرگ بر آمریکا 2015، برگزاری نقد فیلم و بررسی جنگ نرم استکبار از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

 

کاشانی پور سپس به جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ “مرگ بر آمریکا” در 13 آبان اشاره و تصریح کرد: این جشنواره جزء برنامه های مردمی بسیار کیفی است و امسال آغاز سومین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ “مرگ بر آمریکا” را با شرکت بیش از 50 کشور دنیا برگزار خواهیم کرد.

از میان طرح های ارائه شده، 4 هزار طرح در این جشنواره قابل ارائه است.

 

او وجه تمایز برنامه های امسال یوم الله 13 آبان در مقایسه با سال های گذشته را در پیچیده تر شدن استکبار با ایران دانست و گفت: امروز همه دنیا می دانند که ایران پرچمدارحق طلبی و آمریکا نماد استکبار است.

 

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: آمریکا امسال، به بهانه مذاکرات گمان کرد که بحث استکبارستیزی ایران به اتمام رسیده است؛ در حالی که با توجه به هشدارهای رهبر انقلاب بر منتفی بودن مذاکره ایران با آمریکا و تأکید بر مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 بیانگر استمرار استکبارستیزی ملت ایران و شناختن آمریکا به‌عنوان مصداق کامل استکبار است.

او افزود: رهبر انقلاب فرمودند، اگر ما استکبارستیزی نکنیم، تابع قرآن نیستیم، بنابراین آمریکا اگر برای مذاکره با ایران پای میز حاضر شد، برای توطئه بود و از جهت استیصال وارد مذاکره شد.
کاشانی پور با بیان اینکه روز 13 آبان تبلور ظلم ستیزی و عزت خواهی ملت ایران است، اظهار کرد: در این روز لبیک به ندای هل من ناصر حسینی(ع) با فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا» را خواهیم داشت؛ که اینها مهمترین وجوه تمایز برنامه های امسال است.
او ادامه داد: استکبارستیزی ملت ایران روز به روز به نفوذ ملت ایران افزوده و سیاست‌های استکبارستیزی را با شکست مواجه کرده است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران اسناد روشن گویا و غیرقابل انکاری دارد، تصریح کرد: حوادث 13 آبان ماه در سال‌های 43 و 57 و جنایت‌های رژیم وابسته دیکتاتوری پهلوی علیه ملت ایران که با هدایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا که کودتاها و طراحی‌های دشمنانه‌ای را برای نابودی ایران اسلامی پس از انقلاب انجام داده‌اند، نشان داد، آمریکا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران و تسلیم کردن آن فروگذار نکرده است.

کاشانی‌پور، این روز را روز تبلور ظلم ستیزی و عزت خواهی ملت ایران ودانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از آموزه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و در لبیک به رهبر حسینی خود در این روز، آمادگی خود را برای ایستادگی برابر نفوذ دشمنان به‌خصوص آمریکا اعلام خواهند کرد.

 

خروج از نسخه موبایل