نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری اولین دوره ی کار با GPS توسط گروه کوهنوردی شهریار به مناسبت گرامیداشت هفته ی پدافند غیر عامل

گروه کوهنوردی شهریار دوره ی کار با GPS را با حضور مدرس برتر فدارسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران (کارگروه ناوبری کمیته ی کوهنوردی فدارسیون کوهنوردی ایران) برای اولین بار در غرب استان تهران “جناب آقای حامد حوالی زاده نژاد” در دفتر گروه کوهنوردی شهریار (مباحث نظری) و در یکی از باغ های شهریار (مباحث عملی) با موفقیت برگزار گردید.

 خبر شهر  به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار و به نقل از روابط عمومی هییت کوهنوردی شهرستان ، به گفته ی ناصر درخشان مسول کمیته ی آموزش گروه کوهنوردی شهریار : این دوره که برای اولین بار در سطح شهرستان و غرب استان تهران برگزار گردید با حضور دو نفر از اعضای گروه کوهنوردی “چوان اسلامشهر” و 7 تن از اعضای گروه شهریار در دفتر گروه شهریار و یکی از باغ های شهریار در دو روز متوالی 7 و 8 آبان سال 1934 با مدرسی جناب آقای حوالی زاده نژاد با موفقیت برگزار گردید.

به گفته ی درخشان : این دوره که از دوره های پیش نیاز مربیگری درجه ی سه کوهپیمایی می باشد.

به گفته وی : گروه کوهنوردی شهریار در حال تربیت سرپرست و مربیان برای پیشبرد اهداف هییت کوهنوردی شهرستان میباشد و جز اولین گروه هایی خواهیم بود که در صدد پرورش مربی و سرپرست خواهیم بود.

ایشان در مورد مباحث مطرح شده در این دوره ی کارآموزی فرمودند : از جمله مباحثی که جناب آقای حوالی زاده نژاد در این دو روز به کارآموزان آموزش دادند عبارتند از : آشنایی با انواع سیگنال های ماهواره های موجود در مدار زمین و متصل به دستگا ههای GPS ، نحوه ی تشخیص موقعیت نقاط مختلف بر روی زمین از روی ماهواره های GPS در کل جهان ، آشنایی با تمام منو های دستگاه GPS ، طول و عرض جغرافیایی و بسیاری اطلاعات دیگر از روی دستگاه GPS و همچنین مسیر یابی ، ترک زدن و نحوه ی کار کردن با GPS بوده است.

شایان ذکر است بعد از اتمام این دوره ، مدارک مورد نیاز جهت صدور این کارآموزی از کارآموزان از طرف فدارسیون کوهنوردی ایران تحویل گرفته شد.

اعضای شرکت کننده : ناصر درخشان ، فرامرز مظفری ، محسن رهنما ، عباس درخشان نسب ، افسانه رهگذر ، محمد محمودی ، امیر عارضه (گروه جوان اسلامشهر) ، ارسلان قلی پور (گروه جوان اسلامشهر)

خروج از نسخه موبایل