نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان گفت: کسانی که القا می‌کنند آمریکا کدخدای جهان است در اشتباه محض هستند چرا که آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته به اهداف خود برسد.

خبر شهر -حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به تشریح پیام یوم‌الله 13 آبان پرداخت و اظهار داشت: ظهور انقلاب اسلامی تحولات عظیمی را به وجود آورد که نه تنها ملت ایران بلکه تمامی جهانیان تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کشور ایران مانند بسیاری از کشورها تحت سلطه مستکبران عالم بود و از یک نظام دیکتاتوری و توأم با سرکوب و اختناق، ظلم و جنایت رنج می‌برد که مردم ایران با رهنمودهای امام خمینی (ره) توانستند از آن نظام دیکتاتوری رها شده و استقلال خود را به دست گیرند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آموزه‌های حسینی هدایت خود را آغاز کردند و در طلیعه نهضت خود در همان 15 خرداد سال 1342 نسبت به مظاهر ظلم و بی‌عدالتی عکس‌العمل نشان دادند.

کاشانی‌پور با بیان اینکه جهت‌‌گیری نظام شاهنشاهی بر خلاف اعتقادات داخلی مردم ایران بود، اظهارداشت: نظام شاهنشاهی جامعه را به سمت بی‌بندوباری و فرهنگ غیراسلامی سوق می‌داد در صورتی که مردم ایران ملتی سرافراز بودند که از افتخاراتش تدین به دین اسلام و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: از طرف دیگر ما شاهد وابستگی رژیم شاهنشاهی به نظام سلطه و مستکبران عالم بودیم که تنها به منافع خود می‌اندیشیدند و به ملت‌ها فکر نمی‌کردند، هرچند با ظاهر مثبت وارد کشور می‌شدند اما جهت‌گیری‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنها بر این امر استوار بود که ملت‌ها را از هویت خودشان تهی کرده، منابع ملت‌ها را غارت کرده و کرامت انسان‌ها را زیر پا بگذارند.

وی ادامه داد:‌ امام خمینی (ره) در طلیعه ر موضع‌گیری‌های محکمی را نسبت به این امر نشان دادند و همین امر موجب شد که ملت الهی و خداجوی ایران اسلامی که به دنبال آزادی و عزتمندی بودند رهنمودهای امام خمینی (ره) را در پیش گرفتند و امروز ایران اسلامی پرچمدار عزت راستین در جهان است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان  تصریح کرد: آموزه‌های انقلاب اسلامی مبتنی بر عزت‌بخشی، استقلال بود و ایران در حقیقت پرچمدار عزت اسلام راستین در جهان است که حرکت امام خمینی(ره) زمینه را برای این حرکت هموار کرد و موجب شد تا ملت‌های دیگر نیز از این حرکت انقلاب اسلامی الگو گرفته و ندای «هیهات من‌‌الذله» سر دادند.

وی ادامه داد: از طرفی حرکت امام(ره) زمینه را هموار کرد تا ملت گمشده خود را در بیان و کلام امام جست‌وجو کنند و امام را همراهی کردند و همین موجب نگرانی استکبار به ویژه کشورهای طعمکار و سلطه‌گر زورگو شد و نگرانی آنان به این سبب بود که آنان فهمیدند اگر بخواهد فریادی در میان ملت ایران بلند شود و مردم هم پاسخ مثبت بدهند آنان نمی‌توانند به اهداف شوم خود که چپاول منابع ملت و پایگاه قرار دادن ایران برای پیگیری اهدافشان در منطقه برسند بنابراین امام خمینی(ره) را در 13 آبان 1343 تبعید کردند.

رئیس کمیته بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: دشمنان این خیال باطل را در سر داشتند که با تبعید امام خمینی (ره) می‌توانند حرکت ملت ایران را منتفی کنند و سیطره و استعمار خود را ادامه دهند و ایران را پایگاهی در منطقه برای اهداف خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه اوج اعتراض حضرت امام به تصویب رسیدن قانون ننگین کاپیتولاسیون بود، تصریح کرد: این قانون ننگین هتک حرمت و زیر پا گذاشته شدن کرامت عزت مردم و فراهم کردن زمینه‌های افزایش زورگویی آمریکا به ملت ایران را فراهم می‌کرد که امام نسبت به این امر اعتراض کردند و منجر به تبعید ایشان شد.

کاشانی‌پور اظهارداشت: پیوند میان امام خمینی(ره) و ملت ایران و هدایت روحانیت در طول سالیان بعد تبعید امام خمینی (ره) تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، ثابت کرد که آنان نتوانستند با جدا کردن امام خمینی(ره) از ملت ایران به اهداف شوم خودشان برسند.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت برای پیگیری حق برای آحاد جامعه امری تثبیت شده بود، خاطرنشان کرد: در ایام پرشور انقلاب در 13 آبان 1357 نوجوانان ملت و دانش‌آموزان با احساس مسئولیت به میدان می‌آیند و در مقابل دانشگاه تهران خون پاک 65 دانش‌آموز سنگفرش مقابل دانشگاه تهران را رنگین می‌کنند.

رئیس کمیته بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: این امر از دو جهت حائز اهمیت است، اول آنکه  احساس مسئولیت این دانش‌آموزان است که بیداری و آگاهی توانستند ایستادگی ملت ایران را به تصویر بکشند و دوم نقش آمریکا در به شهادت رساندن این دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: در روز ششم آبان سال 57 نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا به سفارت آمریکا می‌رسد که در این نامه تاکید می‌شود که دولت ایران سیاست مبتنی بر زور را به پیش ببرد و این قضایا ادامه دارد تا اینکه در روز 12 آبان می‌گویند دولت ایران باید به خاطر کنترل تظاهرات سرکوب شدیدی را در پیش بگیرد و نسبت به اعتصاباتی که در کارخانه‌ها وچود دارد نیز برخورد شدیدی صورت بگیرد تا تظاهرات متوقف شود و کارگران به کارخانه‌های خود برگردند و در همانجا اعلام می‌شود که حق شلیک به مردم بیگناه را دارند که این منجر به شهادت 65 دانش‌آموز در مقابل دانشگاه تهران می‌شود.

کاشانی‌پور تصریح کرد: نقش مستقیم آمریکا در 13 آبان 43 در تبعید امام، در 13 آبان 57 شهادت دانش‌‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران مشخص است که در 13 آبان 58 با هدایت امام (ره) دانشجویان پیرو خط امام مرکز فتنه و کانون فتنه و لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: پس از تسخیر سفارت آمریکا اسنادی بدست آمد که نقش آمریکا در کودتاها و توطئه‌ها علیه ملت ایران را نشان می‌داد و هیچکس نمی‌تواند این امر را انکار کند بنابراین این سه مناسبت سیاسی در روز 13 آبان موجب شد تا این روز را به عنوان روز ملی استکبار جهانی نام گیرد.

کاشانی‌پور تصریح کرد: سیاهه جنایت آمریکا در ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصداق روشنی است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از هیچ تلاشی علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند و این مصادیق بسیار روشنی دارد از جمله آن می‌توان به جنگ تحمیلی، حمایت تسلیحاتی آمریکا از عراق در طول جنگ اشاره کنیم که خودشان هم در دهه 1980 در گزارشی اعلام کردند که مرکز کنترل بیماری‌های ایالت متحده آمریکا باکتری‌های کشنده‌ای را برای دانشمندان عراقی به منظور ساخت سلاح‌های میکروبی ارسال کردند و آنان در این امر نقش داشتند.

وی ادامه داد: منهدم کردن هواپیمای مسافربری و اعطا جایزه به فردی که این کار را انجام داده بود نیز از جمله اقداماتی است که آمریکا انجام داد و خوی استکباری آمریکا ثابت کرده است که تلاش می‌کند تا جلوی پیشرفت‌های علمی کشورها گرفته شود و کارشناسی‌هایی صورت گیرد تا اجازه ندهند ملت ایران به اهداف خود برسند.

کاشانی‌پور با اشاره به جایگاه استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی مفهوم قرآنی است که در آیات قرآنی به آن اشاره شده است و ما در بیانات امام خمینی ضرورت مبارزه با استکبار و تلاش با توطئه مستکبرین شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سفیران الهی هرکدام در زمان خود در برابر مستکبرین زمان خود قرار گرفتند و فرعون‌ها و نمرودها نماد استکباری بودند که پیامبران در تقابل آنان صف‌آرایی کرده و تلاش کردند تا خوی استکباری را از بین ببرند چراکه هر چقدر نفوذ استکبار بیشتر شود در جامعه ظلمت افزایش یافته و هر چه تقابل با استکبار در جامعه افزایش یابد،بشریت در معرض آرامش و آسایش قرار می‌گیرد و زمینه هدایت فراهم می‌شود.

رئیس کمیته بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: ظلم‌ستیزی در نگاه امام خمینی به عنوان یک محور موجب شد تا ملت‌های جهانی از این امر الگو بگیرند و امروز شرایطی به وجود آمده است که برد جهانی ما را بعد استکبارستیزی ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان پس از طراحی کودتاها و جنگ تحمیلی، وقتی دیدند نمی‌توانند با دولت ایران مقابله کردند زمینه‌های دیگری را دنبال کردند که انقلاب اسلامی را مهار کنند و جنگ نرمی را آغاز کنند که ذائقه مردم تغییر کرده و ملت ایران را از راهی که در مبارزه با استکبار رفته‌اند منصرف کنند.

کاشانی‌پور تصریح کرد:‌ آنان تلاش داشتند که بگویند ملت ایران از استکبار سودی نمی‌برند و در همین اواخر نیز اوباما در صحبت‌های خود به این اشاره کرد که شعار مرگ بر آمریکا برای ایران امنیت و اشتغال ایجاد نمی‌کند در حالی که واقعیت خلاف این امر است و اگر ما بر روی توانمندی‌های خود تکیه کنیم می‌توانیم به اهداف خود برسیم و مبارزه با استکبار می‌تواند برای ما امنیت و اشتغال را فراهم سازد.

رئیس کمیته بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: آنان تلاش کردند تا با تحریم‌ها آسیب‌هایی را به کشور وارد کنند اشتغال را از بین ببرند اما ملت ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی،تمرکز بر تولید، اقتدار درون‌زا، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری توطئه‌ها را پشت سر گذاشتند و بتوانند در همه مراحل موفق شود و توطئه‌های استکبار را خنثی سازیم.

وی تصریح کرد: همانطوری که رهبر انقلاب اسلامی بر این امر بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا مصداق بارز استکبار است شاهدیم که در هرجایی که جنایت و زورگویی وجود دارد یا خود آمریکا نقش دارد و یا با حمایت آمریکا انجام می‌شود، برای مثال رژیم پهلوی به پشتوانه آمریکا آن جنایات را در کشور انجام داد و رژیم آل‌سعود در یمن با پشتوانه آمریکا دست به جنایت می‌زند یا تروریست‌های تکفیری در سوریه دست‌پرورده و تجهیز شده آمریکا هستند و حتی در اروپا نیز به شنود مکالمات سران آنان پرداخت و اقدامات ضدبشری خود را در قالب حقوق بشر و اعطای دموکرسی می‌خواهد به پیش ببرد.

کاشانی‌پور با بیان اینکه استکبارستیزی یک وظیفه الهی است اظهار کرد: همانطور که در بیانات امام خمینی و  مقام معظم رهبری شاهد بودیم مبارزه با استکبار امری تعطیل‌ناپذیر است و اگر به این امر عمل نکنیم تابع قرآن نیستیم و باید از عاشورای امام حسین (ع) سرمشق بگیریم و ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با ظلم و استکبار است.

رئیس کمیته بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند انکار کند که نفوذ ایران در جهان و منطقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فزاینده شده است اما آنان می‌خواستند ما را در داخل مرزهای خود سرکوب کنند در حالی که استکبارستیزی جمهوری اسلامی رو به افزایش است و استکبار برخلاف آنچه به تصویر می‌کشد قدرتش رو به افول است و شکست خورده است و هیچ کدام از طرح‌هایش در سوریه، غزه، عراق و افغانستان و در هیچ کجای عالم نرسیده و استکبار ضعیف‌تر شده است و جریان حق قدرتمندتر شده است.

کاشانی‌پور ادامه داد: کسانی که القا می‌کنند آمریکا کدخدای جهان است در اشتباه محض هستند چرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا نتوانسته به اهداف خود برسد و خود آنان اعلام می‌کنند برای حل مسائل جهانی استفاده کنیم و نمونه آخر آن را در قضیه سوریه شاهد بودیم که تلاش کردند که بدون حضور ایران این مساله حل شود اما دربرابر ایران سر تعظیم فرود آوردند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: عده‌ای در مملکت خودمان مبلّغ قدرتمندی استکبار و آمریکا هستند و در قالب واقع بینی و عقلانیت تلاش کنند که این امر را القا کنند که ما مجبوریم با آمریکا سازش کنیم و این خط تبلیغی است که آگاهانه یا ناآگاهانه اتفاق می‌افتد که حتی رفتار خلاف آمریکا را با  یدک کشیدن عنوان استاد علوم سیاسی توجیه‌ کرده و زمینه سازی برای پیشبرد اهداف استکبار به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سال 94 ما شاهد هستیم که در صحنه‌های رویارویی استکبار جهانی ملت ما هوشیارتر شدند در زمانی که بیداری اسلامی شروع شد، دشمنان به ایجاد تفرقه میان مسلمان و ارائه نسخه‌های بدلی از اسلام پرداختند در حالی که القاعده و داعش سنخیتی با اسلام ندارند و تلاش داشتند تا از درون جامعه اسلامی را متوقف کنند که این امر بر همگان عیان شده است و در این زمینه حرکت ضد استکباری کشورمان مشهود است که در جهان طرفدار خودش را پیدا کرده است.

کاشانی‌پور تصریح کرد: بعد از توافق هسته‌ای امری که در کشور شاهد هستیم آن است که مسئله توافق هسته‌ای ربطی به استکبارستیزی در کشور ندارد و این موضوعی بود که در کشور و جامعه جهانی مطرح شده بود و تدبیر مسئولان نظام با هدایت عالی رهبری برای استیفای حقوق خود نرمش قهرمانانه‌ای را داشته باشیم که منجر به اثبات حقانیت ایران در صحنه بین‌المللی و اثبات ظالمانه بودن اقدامات خصمانه علیه ایران شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان ادامه داد: وقتی چهارچوب‌ها و خط قرمز این توافق هسته‌ای توسط رهبر انقلاب اسلامی ترسیم شد، یکی از آنان این بود که به هیچ وجه اجازه ندهیم جلوی پیشرفت در حوزه فناوری هسته‌ای گرفته شود، از طرفی تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و ما به هیچ وجه تحمیلی و نفوذی را از سوی بیگانگان فراهم نکنیم و بتوانیم با نگاه راهبردی فناوری هسته‌ای خود را حفظ کرده و شرایط امروز خود را بهتر از گذشته بکنیم.

وی با اشاره به الزامات 9‌گانه رهبری در اجرای برجام تصریح کرد: این الزامات باید ملاک قرار بگیرند چرا که در این صورت می‌توانیم جلوی نفوذ بیگانگان به ویژه آمریکا را گرفته و مبارزه با استکبار ادامه پیدا خواهد کرد و یکی از آنان اینکه اجازه ندهیم کشورمان به بازار مصرف کالاهای آمریکایی تبدیل شود.

کاشانی‌پور با بیان اینکه 13 آبان روز اسکتبارستیزی است تصریح کرد: در یوم‌الله 13 آبان فریاد مرگ بر آمریکا مردم بلندتر از گذشته به گوش جهانیان خواهد رسید و در واقع این فریاد لبیکی به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) خواهد بود که شعار هیهات من‌الذله را در کربلای حسینی سر دادند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان  در بخش پایانی صحبت‌های خود به برنامه‌های یو‌م‌الله 13 آبان در ایران اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: فردا نشستی خبری ستاد مرکزی بزرگداشت 13 آبان در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود که برنامه‌های این ستاد خبری اعلام می‌شود اما به طور کلی باید بگوییم اخباری که در استان‌ها به دست ما رسیده است نشان می‌دهد که مردم فعال‌تر از گذشته در جهت مبارزه با استکبار اقدام می‌کنند و خودشان را برای یوم‌الله 13 آبان آماده کردند.

 

خروج از نسخه موبایل