نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

وزیر کشور طی سفری یک روزه به شهریار چند پروژه عمران شهری را در این شهر افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش خبر شهر ، علی رحمانی فضلی بعدازظهر امروز برای افتتاح و کنلگ‌زنی چندین پروژه عمرانی شهری وارد شهرستان شهریار شد.
IMG_8349

وی در ابتدای ورود خود برای پاسداشت مقام شهدا به منزل شهید مصطفی صدرزاده از شهدای مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهار (ع) رفت و با عرض تسلیت شهادت این شهید مدافع حرم از خانواده وی دلجویی کرد.


وزیر کشور در اولین اقدام خود پل غیر همسطح امیرکبیر از پروژه‌های شهرداری شهریار را افتتاح کرد.

رحمانی فضلی در دومین اقدام خود از پروژه بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی (ره) در حال ساخت شهریار بازدید و دستورات لازم را برای تسریع انجام این پروژه صادر کرد.

وی همچنین از ساختمان در حال تأسیس ستاد فرماندهی ویژه غرب استان تهران بازدید کرد.

وزیر کشور در این بازدید به مسئولان شهرستان به ویژه سردار محسن خانچرلی فرمانده ویژه انتظامی غرب استان برای مبارزه با مواد مخدر توصیه‌های اکید کرد.

خانچرلی نیز در دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در چند ماه گذشته خواستار کمک برای اتمام ساختمان فرماندهی ویژه غرب استان تهران و ایجاد کمپ‌های جمع‌آوری معتادان در این منطقه شد که رحمانی فضلی نیز دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.
مسعود رهنما عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی اولین آزادراه تفریحی – توریستی کشور با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور در شهریار بیان کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌های شهریار نسبت به ایجاد جاده سلامت در این شهرستان برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر این شد تا این پروژه آغاز و امروز با حضور وزیر کشور کلنگ آن به زمین زده شود.

وی افزود: این مهم با توجه به اینکه مسیر تعیین شده دارای فضای مزروعی است با هماهنگی‌هایی که با اداره راه و شهرسازی انجام شد این پروژه موارد مندرجش به این نتیجه رسید که اقدام به ساخت شود.

رهنما گفت: در حاشیه این کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در ادامه 2 پروژه دیگر در همین راستا در میدان صیاد شیرازی و تقاطع شادچای نیز برنامه‌ریزی و در حال انجام است.

وی گفت: به این پروژه‌ها در حدود 80 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و احتمال افزایش آن تا 25 درصد در خصوص اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها وجود دارد.

شهردار شهریار عنوان کرد: شهرداری‌ها با توجه به وضعیت ساخت‌و‌سازی که هم‌اینک در کشور وجود دارد با منابع محدود روبه‌رو هستند و این شهرستان برای برون‌رفت از این مهم مدل مهندسی مالی شهرداری را دستخوش تغییرات کرده است تا بتواند از این گذرگاه به سهولت عبور کند.

رهنما افزود: این مدل مهندسی به صورتی است که توافقاتی انجام شده است تا شهرداری با ایجاد ارزش افزوده در خصوص عرضه برخی از املاک و ساخت‌وسازها این موارد و نیازها را به کمترین حد برساند موارد مندرج به نتیجه رسیده و در خصوص ایجاد درآمد پایدار نیز برای شهرستان قدمی برداشته شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آزادراه توریستی – تفریحی در دست اقدام است و با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده است اگر این مورد به نتیجه برسد به صورت پایلوت در دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز انجام خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل