نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان: ۱۳ آبان تجلی پیام استکبارستیزی انقلاب اسلامی است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان گفت: پیام ۱۳ آبان استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و سلطۀ مستکبران عالم است که تجلی آن در یوم‌الله سیزدهم آبان کاملاً مشهود می‌شود.

به گزارش خبر شهر ، حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان در جمع اعضای ستاد مرکزی و نمایندگان ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد گفت : یوم‌الله سیزدهم آبان فراتر از یک مراسم و مناسبت ملی است و ما نیز به آن نگاهی صرفاً مراسمی و مناسبتی نداشته و نداریم بلکه بسیار فراتر از یک مراسم ملی و به عنوان یک فرصت برای رساندن پیام جهانی ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی حسینی به آن می‌نگریم.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان بهترین وکم‌نظیر فرصت است برای اینکه می‌توانیم پیام جهانی استکبارستیزی و پیام حسینی و حق‌طلبی انقلاب و پیامی که می‌تواند امروز و فردای نظام و کشور ما را حفظ و تضمین کند را در جهان مطرح کنیم.

کاشانی‌پور درخصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌ها ، پیام‌ها و حرف‌های انقلاب خاطرنشان کرد: مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی به عنوان ایام‌الله، یک ودیعه الهی و یک فرصت بی‌نظیر، استثنایی و طلایی است که بایستی  از رهگذر آن ، بتوانیم گفتمان و هویت انقلابی خود را در جهان مطرح کرده و اهداف انقلاب اسلامی خود را پیگیری کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان درخصوص پیام‌های مهم انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به اقصی‌نقاط جهان گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی که همزاد انقلاب و نهضت حسینی امام خمینی (ره) است، پیام استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و سلطۀ مستکبران عالم است که تجلی آن در یوم‌الله سیزدهم آبان کاملاً مشهود می‌شود.

کاشانی‌پور در این جلسه به ریشه‌های ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار پرداخت و اظهارداشت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در یوم‌الله سیزدهم آبان لبیک بلند ملت شجاع و ظلم‌ستیز ایران به دعوت “هل من ناصر ینصرنی” امام حسین (علیه‌السلام) در ظهر عاشورا و ترجمان شعار هیهات منا‌الذله در صحرای کربلاست.

وی  ادامه داد: از همان ابتدا در حرکت و نهضت عاشورایی و پیام‌ها و دعوت‌ها و جهت‌گیری‌های حضرت امام خمینی(ره) که خوب می‌نگریم، می‌بینیم که حضرت امام (ره) در نهضت و قیام و حرکت خود اصل ریشه فساد و مقابله با گسترش و نفوذ آن در عالم را نشانه گرفته‌اند.

کاشانی‌پور با بیان اینکه اصل ریشه فساد و ظلم در عالم ، حمایت استکبارگران از ظلم ظالمان است، گفت:  انقلاب اسلامی ما دارای پیام‌های محوری، اصلی و جهانی بوده که یکی از این پیام‌ها، پیام ظلم‌ستیزی و عدم سلطه‌پذیری است که با سلطه بیگانگان و مستکبران مخالفت کنیم و این در نهاد و جزء ذات انقلاب اسلامی  و از بدیهیات آن است که ستون خیمه انقلاب و زیرساخت این حرکت الهی و بنای عظیم جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: نهضت الهی و حسینی امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت،  یک پیام محوری و جهانی داشت که آن هم پیام جهانی ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود، که ریشه آن پیام برگرفته از قران و قیام عاشورایی سید الشهدا(ع) بود.

کاشانی پور ادامه داد :هرجایی که ما می‌بینیم حضور عناصر زورگو و افرادی که به ملت‌هایشان ستم می‌کنند، وجود دارد، به خاطر اینکه از پشتوانۀ حمایتی استکبار جهانی برخوردارند.

وی ریشه مبارزه با استکبار را در مکتب سراسر نورانی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و برخاسته از بعثت پیامبر اکرم (ص) که با ندای « قولو لا اله الّا الله تفلحوا »  ، شرط رستگاری و اساس آن را کنار زدن غیر خدا به عنوان صاحبان و دارندگان قدرت در عالم دانست و تصریح کرد: پس از آن حضرت تجلی کلام نورانی پیامبر اعظم (ص)  حسین منی و انا من حسین  در صحنه کربلا و ظهر عاشورا و آن فریاد عزت‌خواهی، آزادگی، حق‌طلبی و مبارزه با استکباری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در قالب عدم بیعت و ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمان را مطرح می‌کند، است.

کاشانی پور خاطرنشان کرد: در این چند سال گذشته ، روشنگری‌ها و بیانات علما ، وعاظ و خطبا در منابر و مجالس ، به ویژه در ایام ماه محرم ، در جهت بیدارگری و ارجاع مردم به اصل و اساس واقعۀ عاشورا و چرایی و چیستی و ماهیت حرکت و قیام  ابا عبدالله الحسین (ع) پررنگ‌تر شده ، فضای آگاهی و بیداری  اسلامی را هم در عرصه تبلیغ و هم در عرصه شناسایی و معرفی مصادیق جهانی در این خصوص ، مهیا تر دانست.

وی تصریح کرد: در مقطع فعلی شرایط بسیار مناسب و خوبی را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه المنظر آمریکا به عنوان مصداق عینی و علنی اتم استکبار  پیش رو داشته و از این شرایط بایستی حداکثر بهره‌برداری را در راستای تحقق اهداف اصیل انقلاب و انتشار پیام جهانی استکبار ستیزی انقلاب داشته باشیم.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: بایستی در راه مبارزه با استکبار و سلطه و ظلم‌ستیزی به ریشه‌ها برگردیم ، مثلاً هنگامی که مقام معظم رهبری در بیانات  خود بارها متذکر می‌شوند ، بحث استکبار ستیزی ، اساساً  بحث قرآنی است و اگر ما استکبارستیزی نکنیم  ، نمی توانیم بگوییم که تابع قرآن هستیم ، این خود یک ارجاع مناسب و مهم به اصل و اساس و اعلام ضرورت ، اهمیت ، چرایی و چگونگی راه مبارزه با ظلم و استکبار است.

وی ادامه داد: باید از فضای محرم و برکات قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در راستای تبیین ، تحلیل و چرایی مبارزه با استکبار و دمیدن  روح تازه  به مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان بهره‌ مند شد.

کاشانی‌پور مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان امسال را در شرایط خاص و ویژه‌ای همانند مطرح شدن بحث برجام و پسابرجام دانست و بیان کرد: شاهد هستیم که برخی از وادادگان در برابر استکبار جهانی در داخل و خارج ، به دنبال گرفتن محتوا، هویت و پیام اصلی ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی از انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در این حوزه و زمینه‌ هم با نظریه‌پردازی و هم با فضاسازی‌های  فراوان  تبلیغی و رسانه‌ای سعی در ایجاد فضای دو قطبی در کشور و اختلاف میان نیروهای انقلاب و پیاده کردن اهداف خود که در راستای منافع و اهداف مستکبرین و در رأس آنان آمریکاست، دیده می‌شود که همه باید در جهت وحدت حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم .

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله۱۳ آبان در پایان خاطرنشان کرد با توجه با سیاست‌گذاری کلان و صرف هزینه‌های سنگین استکبار جهانی در مسیر نفوذ به انقلاب و نظام و ارزش‌ها و اندیشه های انقلابی مردم، گفت : بایستی با ظرفیت بالای مراسم و تظاهرات یوم‌‌الله۱۳ آبان ،  آمادگی ملت را برای سد روزنه‌های نفوذ و رخنه دشمن را به جهانیان نشان دهیم .

در پایان این جلسه، اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله۱۳ آبان ، نمایندگان نهادها ، سازمان‌ها و دستگاه ها به بحث و بررسی پیرامون هرچه باشکوه‌تر و مناسب برگزار کردن مراسم ۱۳ آبان پرداختند.

خروج از نسخه موبایل