نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه هماهنگی هفته پدافند غیرعامل درشهرستان قدس

 خبر شهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری قدس به نقل از خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ،این جلسه با هدف هماهنگی هفته پدافند غیر عامل و با شرکت مدیریت و اعضای کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش و  امیر ابراهیمی معاون اجتماعی نیروی انتظامی این شهرستان انجام شد.

محمدرضا بهمنش مدیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش شهرستان قدس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل با توجه به شرایط منحصر به فرد اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی کشور و تهدیدات دشمنان گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های نفوذ دشمنان نیز تغییر کرده به صورتی که با وجود نبودن مبارزه مسلحانه نیاز به دفاع بیشتر احساس می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس افزود: پدافند غیرعامل بایددر تقویم اجرایی مدارس وارد شده و بصورت عملی در همه تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه علیرضا پودینه کارشناس مسئول حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل به تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل پرداخت.

وی برگزاری مسابقه مقاله نویسی، شعر و کاریکاتور، جلسه توجیهی سرایداران، آموزش خروج اضطراری و تشریح پدافند غیر عامل به دانش آموزان، تغییر رمز تمامی سیستم های اداری، مانور انتقال ارتباط از اینترنت به اینترانت ملی و برگزاری نمایشگاه را از جمله برنامه های بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش این شهرستان عنوان نمود.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف پدافند غیرعامل حفظ تجهیزات، منابع و نیروی انسانی است، که در آن تلاش می شود دانش آموزان از جنگ نرم و آسیب های اجتماعی مصون بمانند. در جنگ نرم کشورها یک دفعه مورد تهاجم واقع می گیرند و از جنگ مسلح سخت تر است و این شیوه ی جدید جنگ بین کشورهاست.

وی ادامه داد: تمام دستگاه ها مثل معاونت آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی و سپاه با محوریت آموزش و پرورش در این برنامه شرکت دارند. هدف دیگر ایمن سازی خانواده ها و صرفه جویی در منابع انسانی است،همانند برنامه ریزی در جهت کنترل و حل معضلات ناشی از ماهواره ها و شبکه های مجازی که امروزه دامن گیر خانواده ها شده است.

علیرضا پودینه گفت: پدافند غیرعامل ریشه در فطرت انسانی دارد. و در روایاتی مثل پنهان شدن پیامبر در غار یا خوابیدن امام علی (ع) در بستر پیامبر همگی بر مصونیت و پیشگیری تاکید دارندو مدیریت بحران نیز جز برنامه های پدافند غیر عامل است مثل مقاوم سازی مدارس و فضاهای آن که باعث جلوگیری از صدمه دیدن به دانش اموزان و اتلاف هزینه ها می شود.

در ادامه، امیر ابراهیمی معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان قدس با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی در کاهش اثرات تهاجم فرهنگی دشمن گفت: یشترین آسیب را در جنگ نرم افراد در سن مدرسه می بینند که آموزش مهارت های زندگی به اولیا و دانش آموزان نقش مهمی در کاهش این آسیب ها دارد.

وی با اشاره به همکاری کم نظیر آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان قدس، ضمن تقدیر و تشکر اعلام نموده و ادامه داد: در نظر داریم با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدارس را با محوریت آموزش های ماهواره و برنامه های مجازی سطح بندی کرده و دوره های آموزشی را برگزار کنیم. تا ضمن آگاهی بخشی به خانواده ها و دانش آموزان، شیوه های جدید جنگ نرم دشمن را بتوانیم بهتر خنثی کنیم.

شایان ذکر است، گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از 4 تا 10 آبان برگزار خواهد گردید،که در آن نمایشگاه متمرکز دانش آموزان و فرهنگیان برتر در شاهد غدیر برگزار خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل