نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درخشش هنرمندان هنرهای نمایشی شهریاردر بیستمین جشنواره تئاتر استان تهران

راهیابی نمایش روز دربی ، شب که شد به نویسندگی وکارگردانی مرتضی تقی زاده هنرمندشهرستان شهریار به جشنواره نئاتر فجر در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استان تهران درمجموعه تالار محراب اعلام شد .

خبر شهر  به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهریار ،  این مراسم با حضور محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،  دکتر ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ، معاونین ، رؤسای ادارات و جمع کثیری از هنرمندان ،استادان و پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی همچون اسماعیل خلج ، جعفر والی ، مریم معترف ، داود فتحعلی بیگی ، مینا ساداتی و جمعی از هنرمندان و چهره های  شاخص عرصه تئاتر و بازیگری حضور داشتند.

بنا بر همین گزارش محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی ضمن خیرمقدم و ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره  گفت : برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنوارهای تئاتر استان ، اجرای نمایش های جشنواره بیستم با هدف تمرکز زدایی و اجراهای عمومی در سطح استان و همچنین توجه بیشتر به هنر مندان ، در شهرستان های اسلامشهر ، ری و پاکدشت به روی صحنه رفتند .

در ادامه آئین اختتامیه جشنواره برگزیدگان بیستمین جشنواره تئاتر استان تهران با اجرای پرشور بابک حمیدیان هنرمند توانا و بازیگر نام آشنای عرصه سینما و تئاتر و عضو هیئت داوران این جشنواره معرفی شدند .

بر این اساس برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره بدین شرح است :

دربخش طراحی بروشور، لوح تقدیر و جایزه ویژه هیئت داوران به طراحی بروشور نمایش« روز دربی ، شب که شد » به  سمانه فرهمند یگانه تعلق گرفت . در بخش گریم معصومه خانی برای طراحی گریم « روز دربی ، شب که شد » به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شد. دربخش لباس همچنین ، هیئت داوران جشنواره ضمن تقدیر از مرتضی تقی زاده به خاطر طراحی لباس متناسب و خلاقانه نمایش « روز دربی ، شب که شد » جایزه ویژه خود را به معصومه طوفان پور برای طراحی لباس نمایش« جایی میان اقیانوس » اهدا نمود .

مهدی حبیب وند در بخش موسیقی و سید امیر حسینی و مرتضی تقی زاده در بخش طراحی صحنه حائز رتبه ی برتر شدند .

در بخش انتخاب بازیگر زن سحرناز عباس زاده برای نمایش« کبوتری ناگهان » و مژگان متصریان از شهرستان ملارد برای نمایش « راس ساعت هفت به خاطر لیلا » به ترتیب اول و دوم شدند . همچنین آرزو تاجیک از شهرستان شهریار برای نمایش « روز دربی ، شب که شد » و مهدیه عازم نیا از شهرستان ملارد برای بازی در نمایش « راس ساعت هفت به خاطر لیلا » مشترکاًحائز رتبه سوم شدند.

دربخش انتخاب برگزیدگان بازیگری مرد ، پوریا احمدی برای نمایش « روز دربی ، شب که شد » رتبه نخست را کسب کرد .

مهدی رحیمی سده برای نمایش«کلاه گلف » از شهرستان ری و امیر رونقی برای نمایش « جایی میان اقیانوس » مشترکاً حائز رتبه دوم  و مسعود رضی برای نمایش « خیال» از شهرستان قرچک رتبه سوم را از آن خود کردند.

مهدی معبودی از شهرستان ملارد ، مرتضی تقی زاده از شهرستان شهریار و سید جواد صالحی از شهرستان پاکدشت نیز در بخش نویسندگی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین مرتضی تقی زاده ، سید محمد رضا حسینی و سجاد امیرمجاهدی در بخش کارگردانی به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند .

در بخش پایانی نیز از سوی هیئت داوران جشنواره ، نمایش های « روز دربی ، شب که شد » از شهرستان شهریار و « راس ساعت هفت به خاطر لیلا »  از شهرستان ملارد به عنوان نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند .

 

 

خروج از نسخه موبایل