نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

امام جمعه شهریار: آل‌سعود شیطان بزرگ منطقه بوده و نوکر و سرسپرده آمریکا و صهیونیست است، بنابراین باید حاکمیت مکه و مدینه از چنگ این ظالمان بیرون آورده شود.+ فایل صوتی

خبر شهر ، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار که در مصلای این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد.

وی بیان کرد: چندین مناسبت‌ در پیش رو است که وظیفه داریم آنها را یادآوری کنیم، نخستین مناسبت سه‌شنبه 15 ذی‌الحجه، ولادت امام همام حضرت هادی (ع) است و در همان روز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد را داریم که به‌دست منافقین کوردل در سال 1360 به شهادت رسید و دیگری سانحه هوایی بود که فرماندهان نظامی در دوران دفاع مقدس در این روز به شهادت رسیدند.

[jwplayer mediaid=”82625″]

سالمی افزود: روزهای پایانی برای تأیید و یا عدم تأیید برجام است که لازم است چهار مطلب را در این مورد مدنظر قرار دهیم. بعضی از مسئولین به گونه‌ای با این مسئله برخورد کردند که گویی کسی حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد، بنابراین منتقدین برجام را بی‌سواد، روستایی و افراطی خواندند تا شاید کسی جرأت اظهار‌ نظر نداشته باشد.

امام جمعه شهر شهریار بیان کرد: اگر شما ادعای فتح‌الفتوح در مورد برجام را دارید و فکر می‌کنید و آن را به مردم می‌خواهید القا کنید که شق‌القمر کردید، پس چرا اجازه انتقاد و نقد را به مردم نمی‌دهید و نمی‌گذاشتید مجلس شورای اسلامی به این مسئله ورود پیدا کند.

سالمی اظهار کرد: بعضی طوری القا می‌کنند که گویی رهبری برجام را پذیرفته‌اند، بدون اینکه توجه به بیانات ایشان که برای همه مردم روشن است، بکنند. این آقایان که ادعا می‌کنند سوادشان از همه بیش‌تر است، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی مجلس در رأس امور نیست و آنها در رأس امور هستند.

وی ادامه داد: دشمنان به‌ خصوص آمریکا می‌خواهد از طریق برجام چند مسئله را به نفع خود پیش ببرد، اولا از طریق برجام تروریست‌های داعش و … را علیه بلاد اسلامی به‌ویژه جمهوری اسلامی تحریک می‌کند و ندای تجزیه‌طلبی را سر می‌دهد، ثانیا با برجام تلاش برای نفوذ در ایران از طریق مطیعان و عوامل آگاه و ناآگاه خود را دارد و در نهایت قصد این را دارد تا از قدرت منطقه‌ای ایران بکاهد و آن را در حد یک دولت عادی تعدیل کند.

امام جمعه شهریار خاطرنشان کرد: هنگامی که وزیر خارجه ملعون انگلیس به ایران آمد، گفت: می‌خواهد ایران مانند سایر کشورها شود، معلوم است این ملعون چه می‌خواهد و یک عده غلامان حلقه‌ به‌ گوش استکبار نیز برای او دست می‌زنند و به این جریان کمک می‌کنند.

سالمی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی می‌گوید با این برجام 25 سال خیال‌مان از ایران راحت شد و ایران را 25 سال زمین‌گیر و محدود کردیم. کور خوانده‌اند، به قول رهبر عظیم‌الشأن بعد از 25 سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در خصوص فاجعه منا در مکه مکرمه به‌دست آل‌سعود خبیث باید چند نکته خدمت نمازگزاران عرض کنیم، ما معتقدیم این کار یک هدف از پیش تعیین‌شده بوده است و مسئولین کشور ما نباید به سادگی با یک معذرت‌خواهی آل‌سعود از این مسئله بگذرند، ما معتقدیم دست آمریکا در این کار بوده است. ما معتقدیم این کار برای انتقام‌گیری از حجاج به‌دلیل مراسم روز عرفه و برائت از مشترکین بوده است.

سالمی گفت: جان حجاج اعم از ایرانی و غیرایرانی برای آل‌سعود هیچ اهمیتی ندارد، چراکه برای عبور دادن آن شاهزاده ملعون و آدم‌کش راه را بر حجاج می‌بندند و این فاجعه را به‌وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: آل‌سعود شیطان بزرگ منطقه بوده و نوکر و سرسپرده آمریکا و صهیونیست است، بنابراین باید حاکمیت مکه و مدینه از چنگ این ظالمان بیرون آورده شود.

امام جمعه شهریار افزود: مسئولان کشور باید شدیدترین برخورد را با این جانیان، خادم‌الشیطان، آمریکا و صهیونیسم و نه خادم‌الحرمین داشته باشد. وزارت خارجه باید سفیر این رژیم آدم‌کش را از ایران اخراج کند.

سالمی اظهار کرد: آقای ظریف هنگامی که آل‌سعود، مردم یمن را بمباران می‌کرد و زن و کودک مسلمان یمنی را به خاک و خون می‌کشاند به آن مناسبت کذایی به آن‌ها پیام تبریک می‌گوید و در فلان جا با آنها دست می‌دهد. آقا دیگر باید قاطع باشیم، این شاهزاده ملعون، حج را برای مسلمانان جهان به عزا تبدیل کرد.

وی در پایان متذکر شد: آقای رئیس‌جمهور دیگر بس است، در نیویورک زیپ دهان را باز کن و آمریکا و انگلیس و صهیونیست و این حرام‌زاده‌های سعودی را محکوم کن. دولت باید شدیدترین برخورد را با این ملعونین آل‌سعود داشته باشد و دیگر مماشات معنا ندارد.

قابل ذکر است پس از پایان نماز جمعه شهریار، نمازگزاران مؤمن همراه امام جمعه و مسئولین دیگر شهرستانی با حالتی محزون و خشمگین از جنایات آل‌سعود نسب به فاجعه منا از محل مصلی تا حرم امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان راهپیمایی کردند. در طول راهپیمایی مردم شهیدپرور شهریار به راهپیمایان پیوسته و شعارهایی در محکومیت آل‌سعود سر دادند.

 

خروج از نسخه موبایل