نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

صفر زاده عضو شورای شهر شهریار: اختیارات شورای شهر محدود است

 خبر شهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر شهریار  علی رضا صفرزاده عضو شورای اسلامی شهر شهریار در تشریح دامنه شرح وظایف و اختیارات پارلمان شهری در تعامل با ادارات فعال در سطح شهر اظهار کرد: طبق قانون شورای شهر در کلیه ادارات نمایندگانی دارد که حلقه ارتباطی بین پارلمان شهری و دستگاه‌های فعال زیربط در سطح شهر محسوب می شوند .

وی افزود: اما متاسفانه حدود اختیارات شورای شهر برای ایجاد تغییر، کنترل و نظارت در ادارات شهری ضعیف است  و عمده اهرم فشار پارلمان شهری در شهرداری ظهور پیدا می‌کند .

صفرزاده گفت: شورای شهر  تنها قادر به انعکاس مشکلات به مسئولان ادارات است و از اهرم فشار تعیین کننده‌ای در مجاب کردن ادارات برای رفع مشکل یا  نارسایی احتمالی برخوردار نیست .

وی افزود: روسای ادارات در صورت درخواست  پارلمان شهری  در صحن شورای شهر حضور پیدا می‌کنند و گزارش عملکرد خود را ارائه می‌کنند، اما نقش شورای شهر در این عرصه تنها در حد یک تریبون خلاصه می‌شود .

صفرزاده یادآور شد: شورای شهر در عمل شورای شهرداری است و اعضای آن اختیارات کافی در عزل و نصب روسای ادارات در صورت کم کاری یا بروز نارسایی را دارا نیستند و ادارات کل تصمیم گیرنده نهایی در خصوص دستگاه‌های زیر مجموعه خود هستند .

 

خروج از نسخه موبایل