نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) در شهرستان ملارد

به منظور بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات تسهیلگران روستاهای شهرستان و نیز خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به معلولین ساکن در روستاها و منطق محروم جلسه ای با حضور تسهیلگران شهرستان ملارد برگزار شد.
 خبر شهر  به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، در این جلسه که با حضور مرتضی قربانی رئیس، مهری سادات شاهچراغی معاون توانبخشی، سهیلا همزه کارشناس CBR برگزار گردید تعدادی از تسهیلگران روستاهای شهرستان ملارد نیز حضور داشتند.
مرتضی قربانی ضمن خوشامدگویی و تشکر از زحمات و تلاشهای تسهیلگران در روستاها توضیحاتی را در خصوص مسائل مربوط به شناسایی افراد معلول در روستاها و اجرای طرح توانمند  سازی و  نحوه ارائه خدمات توانبخشی به آنان و تشکیل صندوق شورای cbr  در ،جذب خیرین به منظور کمک به معلولین مناطق محروم  در اجرای طرح و تاکید بر کارهای تیمی و گروهی در بازدهی بهتر و تلاش در جهت پیشگیری از معلولیت و آگاهی دادن به خانواده های روستایی ارائه و در پایان نیز تسهیلگران سوالات خودو محدودیتهای اجرای طرح ،وضعیت روستاهای محل خدمت و وضعیت معلولین و اولویت نیازهای آنان را متذکر شدند که راهنمایی های لازم از سوی کارشناسان اداره بهزیستی ارائه شد.
شایان ذکر است در این جلسه مواردی چون : شناسایی افراد واجد شرایط جهت ارائه خدمات توانبخشی، نظارت و پیگیری بهزیستی در خصوص جذب مشارکتهای مردمی از طریق خیرین روستاها، ارائه آمار دقیق و گزارش خدمات انجام شده در روستاها به اداره، تلاش برای آگاهی روستاییان در جهت پیشگیری از معلولیت ها ، معرفی خانواده های چند معلولیتی برای مشاوره ژنتیک رایگان و ….. به تصویب رسید.
خروج از نسخه موبایل