نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

صعود گروه کوهنوردی شهریاران به قله قلعه دخترشهرستانک به مناسبت روز بهورز

گروه کوهنوردی شهریاران به مناسبت فرارسیدن روز بهورز قله قلعه دختر به ارتفاع 3180 متر را که یکی از جاذبه های طبیعی کشور ایران به شمار میرود را با موفقیت صعود کردند

 خبر شهر  به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان ؛حسن رهنما سرپرست گروه کوهنوردی شهریاران : با بیان اینکه در این صعود یک روزه که در تاریخ 13/6/ 94انجام شد 22 تن شرکت داشتند.گروه در موعد مقرر موفق به صعود به قله شده و روز بهورز را گرامی داشتند. قله قلعه دختر که اسم اصلی آن قزل ماما به معنی قصر دخترک میباشد.

آتشکده ساسانی است که از سنگ ساروج ساخته شده است و به دلیل موقعیت آن با چشم انداز زیبا و وصف نشدنی به دهات اطراف اشراف دارد. قله دختر در عصر ساسانی و به فرمان اردشیر و به نام ناهید ایزد دختر زرتشتی بنا شده است.

اسامی کوهنوردان و کوهپیمایان:1 – مهربانوان(خانم ها) عبارتند از: نیازی،نصیری ،رضایی ،هاشمی ،پرتوی2- مهربانان (آقایان)عبارتند از : محمد زاده ،شکر زاده ، میانجی، ،توکلی ،حجتی ،اسکندری ،گزلی ، نوری، نوروزی ،رضایی ،فرج الهی، جمشیدی، نذیری،میر عظیمی، ابراهیم زاده، موسی زاده، اعلا نوری (سرپرست قله)  وحسن رهنما (سرپرست کوهپیمایی).

خروج از نسخه موبایل