نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

چهارمین صعود گروه کوهنوردی شهریار به قله 5610 متری دماوند‎

چکیده گزارش صعود گروه کوهنوردی شهریار و نخستین صعود بانوان گروه گوهنوردی شهریار به قله 5610 متری دماوند به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، مورخ چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 28، 29 و 30 مرداد ماه

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان و به نقل از هئیت کوهنوردی شهرستان شهریار؛ گروه کوهنوردی شهریار، مطابق برنامه و به اتفاق 20 نفر از همنوردان، راس ساعت 4 و 20 دقیقه صبح چهارشنبه از شهریار به منطقه پلور حرکت کرده و  ساعت 7 و 40 دقیقه صبح، به روستای رینه و قرارگاه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی رسید.

پس ازسوار شدن به نیسان، گروه عازم مسجد صاحب الزمان و کمپ 2 شده و پس از بار زدن بارها به قاطرها، پیمایش گروه آغاز شده و ساعت 14 و 20 دقیقه گروه به سلامت کامل به کمپ سه (بارگاه سوم) رسیده و پس از صرف ناهار سبک، به منظور هم هوایی به ارتفاع بالاتر رفته، پس از بازگشت به محل کمپ و صرف شام، کوله های صعود، آماده شده و گروه به استراحت پرداخت.

پنجشنبه 29 مرداد و روز صعود، راس ساعت 3 صبح بیدار شده و پس از یک ساعت آماده سازی، در یک صف منظم، پیمایش به قله آغاز گشت. راس ساعت 9 و 15 دقیقه و هم عرض با آبشار یخی، گروه به منظور صرف صبحانه سبک و پر انرژی توقف نمود. با آغاز به حرکت و ادامه مسیر، شیب مسیر افزایش یافته و گازهای گوگردی، همنوردان را در معرض خود قرار داد.

ساعت 11 و 30 دقیقه، پس از رسیدن به تپه گوگردی، بر غلظت گازهای گوگردی افزوده شده، شیب مسیر همچنان تند و طی مسیر به سوی قله با مشقت دوچندان، انجام می گردد. گروه با عزمی راسخ و اراده ای پولادین، راس ساعت 12 ظهر پای بر قله دماوند نهاد و چهارمین صعود پر افتخار گروه کوهنوردی شهریار و نخستین صعود افتخار آمیز بانوان شهریاری گروه کوهنوردی شهریار، در مرداد کاه 94 رقم بخورد.

پس از صعود، گروه به کمپ سه عزیمت کرده و ساعت 15 و 30 دقیقه به بارگاه سوم رسید. صبح روز جمعه 30 مرداد گروه با جمع بندی چادر و کوله ها و سایر وسایل، عازم کمپ دو (مسجد صاحب الزمان) گشت و ساعت 11 و 15 دقیقه به محل کمپ و نیسان های انتقال گروه به قرارگاه فدراسیون (بیس کمپ دماوند) رسیدند و ساعت 13 به قرارگاه واصل شدند.

پس تجربه یک صعود موفقیت آمیز، گروه در ساعت 17 به شهریار رسید.

اسامی شرکت کنندگان :

بانوان : فاطیما حسنی نیا ، افسانه رهگذر ، اعظم چغایی زاده ، عارفه رجب ، فهیمه افشاریان ، فرزانه الکتریک ، محبوبه حاجی آبادی

آقایان : حمداله رهگذر ، ناصر درخشان ،محمد محمودی ، فرامرز مظفری، امیرحسین حسنی ، علی آقا علی ، احسان رهگذر، احسان نوری، سجاد داوودی ، محمود جودی ، اشرفی ، محسن شاهمیری، شهرام کریمی

خروج از نسخه موبایل