نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس جهاد کشاورزری اولویت کار ، حمایت از باغداران شهریار

رئیس جهاد کشاورزری

اولویت کار ، حمایت از باغداران شهریار

خبر شهر  – اصغری :رئیس جهاد کشاورزی شهریار گفت : باغات شهریار سند و هویت این منطقه سرسبز و خوش آب وهوای استان تهران است و با تمام قوت از باغداران زحمت کش در راستای توسعه و حفظ باغات حمایت خواهد شد.

سید حامد امیر آبادی زاده در این باره اظهار داشت : خوشبختانه ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت وساز غیر مجاز استان و شهرستان ، حمایت های خوب فرمانداری محترم شهریار ، دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی حامی این مجموعه بوده و است و امیدواریم با این هماهنگی های خوب اجازه ندهیم افرادی فرصت طلب و سودجو به اسم باغدار ورود کرده و با دلالی ، تقسیم باغ به قطعات کوچک غیر اقتصادی موجب اخلال در امنیت غذایی می شوند .

وی اقدامات برخی از افراد را مغایر با فعالیت های حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: امروز شاهدیم که برخی افراد با دیوار کشی و ساخت وساز غیر مجاز استخر و ویلا به ظاهر می خواهند نمایش باغ و باغداری را توجیه کنند که این اعمال نه تنها جز فعالیت های کشاورزی محسوب نمی شود بلکه مانعی بزرگ برای رونق فعالیتهای کشاورزان واقعی و تضییع حق باغدار واقعی می باشد.

وی افزود : این افراد با حفر چاه های غیر مجاز و استفاده از آبهای زیر زمینی نه تنها تهدیدی بزرگ برا آب شرب شهروندان نیز محسوب می شود بلکه همین اقدام آنها منجر به خشک شدن چاه کشاورزان می شود و می تواند نقش اصلی را در کاهش و از بین رفتن اراضی کشاورزی و باغات گردد.

وی ادامه داد : پیگیری ۲۵۰۰ پرونده تخلف از مراجع قضایی ، تخریب حدود 190 مورد مستحدثات غیر مجاز تاکنون ، مقایسه با اقدامات مشابه سالهای گذشته حاکی از رشد چشمگیر فعالیتهای امور اراضی و عزم راسخ این مدیریت در مقابله با متخلفان است که جا دارد از زحمات ارزنده فرمانداری ، دادگستری و نیروی انتظامی که همسو با این مجموعه حرکت کردند قدردانی و تشکر نمود.

شهروندان برای ایجاد باغ و ساخت و ساز با جهاد کشاورزی هماهنگ باشند

امیر آبادی زاده گفت: شهروندان محترم قبل از هر گونه اقدام برای ایجاد باغ یا ساخت و ساز در آن نیازمند اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی هستند که می توانند با این اقدام به شکل قانونی کار خود را پی گیر باشند.

وی اظهار داشت : علی رغم اطلاع رسانی به شهروندان محترم هنوز بخش عمده ای از ساخت و سازهای مرتبط با حوزه کشاورزی بدون هماهنگی با جهاد صورد می گیرد که افراد بعد از اقدام به ساخت و ساز متوجه زیان خود می شوند.

وی صدور مجوز برای احداث بنا ، دیوارکشی ، استخر و … باغداران را از جمله وظایف جهاد کشاورزی برشمرد .

وی ادامه داد: امور اراضی بخش کشاورزی شهرستان نیز به شکل فعال ناظر فعالیت های بخش کشاورزی می باشد و تاکنون بخشی از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط این حوزه تخریب گردیده است.

 

اقدامات ارزنده جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان

امیرآبادی زاده به برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهریار نیز اشاره کرد و در این باره افزود : ارائه آموزشهای لازم به باغداران ، معرفی ارقام  اصلاح شده پر محصول نظیر پایه های رویشی هلو شلیل و نیز ارقام پر محصول سیب پایه مالینگ با پرداخت یارانه ، اجرای آبیاری تحت فشار به صورت انفرادی و گروهی و پرداخت  تا ۸۵ درصد هزینه اجرایی طرح  های مرتبط بصورت بلاعو ض در راستای اقتصادی کردن تولید بخش کشاورزی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: صدور مجوز احداث سرد خانه  بالای صفر جهت نگهداری بخشی از محصولات شهرستان نیز از جمله اقدامات انجام شده میباشد که تاکنون 16 فقره پروانه صادر شده است که امیدواریم بخش عمده ای از مجوزها به نتیجه برسد.

استقبال از متقاضیان احداث صنایع تبدیلی

رئیس جهاد کشاورزی شهریار گفت : جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید و صنعت بخش کشاورزی از تمامی سرمایه گذارانی که می توانند در احداث کارخانجات تولیدی و تبدیلی ورود داشته باشند حمایت ویژه خواهند شد.

امیر آبادی زاده در این باره اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی شهرستان قابل توجه است و علی رغم این ویژگی هنوز سرمایه گذاران بخش صنایع تبدیلی از این فرصت به حد مطلوب استفاده نکرده و از مزایای آن بی اطلاع می باشند.

وی ادامه داد: تاکنون برای صنایع بسته بندی محصولات باغی 4 مورد مجوز صادر نموده ایم که امیدواریم در آینده این رقم را به حد مورد نیاز برای شهرستان افزایش دهیم .

خروج از نسخه موبایل