نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نماینده سازمان بهره وری آسیایی دکتر محمد سعید در بازدید از گلخانه های شهریار+ فیلم

کارگاه آموزشی با عنوان «اندازه گیری بهره وری کشاورزی» از ۳۱ مرداد ماه الی ۴ شهریورماه ۱۳۹۴، با حضور ۱۲ کشور آسیایی عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO)، توسط سازمان ملی بهره وری ایران به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .
به گزارش خبر شهر ، در این کارگاه آموزشی نماینده سازمان بهره وری آسیایی، سه استاد بین المللی از کشورهای استرالیا، تایوان و پاکستان و ۱۸ نماینده از ۱۱ کشور عضو و ۱۲ شرکت کننده و ناظر ایرانی حضور دارند.
هدف از برگزاری این کارگاه، مرور و ارزیابی متدولوژی ‌ها، بهترین تجارب و موضوعات مرتبط کنونی در اندازه‌ گیری،‌ تجزیه و تحلیل و بررسی بهره‌ وری کشاورزی و همچنین ایجاد ظرفیت‌ های ملی در انجام اندازه ‌گیری بهره ‌وری بخش کشاورزی و نیز توسعه متدولوژی مناسب برای جمع‌آوری داده ‌های کاربردی به کشورهای عضو به منظور استفاده در تحقیقات تکمیلی سال ۲۰۱۶ میلادی است.
از دیگر اهداف این دوره ارائه ی توصیه‌ های عملیاتی برای جهت گیری‌ های سیاستی کشاورزی برای ارتقای بهره ‌وری در بخش کشاورزی می باشد.
اساتید این دوره، دکتر یو شنگ از استرالیا، دکتر عبید امان بورکی از کشور پاکستان و دکتر شنگ ژانگ شو از تایوان هستند. نماینده سازمان بهره وری آسیایی نیز دکتر محمد سعید از پاکستان است.
شرکت کنندگان آسیایی این دوره از کشورهای تایلند، ویتنام، سریلانکا، فیلیپین،‌ پاکستان، مالزی، ‌اندونزی، مغولستان، فیجی، تایوان، بنگلادش و جمهوری اسلامی ایران هستند.
یادآور می شود سازمان ملی بهره وری ایران از ۱۱ تا ۱۴ مردادماه سال جاری نیز دوره «موضوعات مربوط به اشتغال جوانان در اقتصاد کشورهای عضو APO» را میزبانی و برگزار کرد. این سازمان سال گذشته نیز میزبان ۳ کارگاه آموزشی «بهترین تجارب مدیریت مزارع نوآور برای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی»، «به اشتراک گذاردن نمونه های موفق و بهترین تجارب بهره وری انسان محور» و «توسعه مدل های کسب و کار برای زنان کارآفرین در جوامع روستایی» بود.

خروج از نسخه موبایل