نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بازدید و مصاحبه «با متخصص اطفال و نوزادان » شاغل درشهرستان شهریار برگزار شد .

بازدید و مصاحبه « با متخصص اطفال و نوزادان » در تاریخ پانزدهم مرداد ماه با هدف ارتقا ترویج تغذیه با شیر مادر در شهرستان شهریار برگزار شد .

با توجه به فرا رسیدن هفته جهانی شیر مادر (دهم لغایت شانزدهم مرداد ماه ) و با هدف افزایش ترویج تغذیه با شیر مادر، شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار اقدام به برگزاری مصاحبه و بازدید از مطب دکتر علیر ضا خوشنامی متخصص اطفال ، در تاریخ پانزدهم مرداد ماه نمود.

در این بازدید که با حضور خانم عباسی کارشناس درمان شبکه ، خانم میرزایی کارشناس برنامه شیر مادر شبکه ، خانم متینی کارشناس برنامه کودکان شبکه بعمل آمد، پس از بازدید از فضای اتاق امن شیردهی که یک اتاق 12 متری است و در داخل آن میز و صندلی برای راحتی مادر قرار داده شده است؛ مصاحبه ای با ایشان در خصوص اهداف اختصاص این اتاق و راهکارهای مناسب جهت تشویق و حمایت مناسب از مادران شیرده انجام شد . متن مصاحبه با ایشان به صورت خلاصه درذیل آمده است :

آقای دکتر خوشنامی: «من برای شیرمادر ارزش خاصی قایلم ، شیرمادر یک حق بین المللی است و حق بشر ، تغذیه با شیرمادر است. این ماده مغذی تضمین سلامت بشر است . شیر مادر کلید نجات بشریت است و اختصاص فضای کوچک از مطب برای مادران شیرده باعث ایجاد افزایش ارزش شیر مادر خواهد شدو داشتن فرزندان سالم در آینده منوط به تغذیه با شیر مادر می باشد. من دیدم که مادران مراجعه کننده گاهی معذب می­شدند و کودک آرامش لازم برای تغذیه را نداشت ، بنابراین تصمیم به ایجاد یک محیط آرام و امن برای شیردهی با نام اتاق شیردهی کودک نمودم . ارائه کتاب های انجمن ترویج تغذیه با شیرمادر برای مطالعه بیشتر و ارتقاء آگاهی مادران در مطب انجام می­شود. »

از ایشان سوال شد، که آیا این اتاق را نمی­شود به سایر همکاران اجاره داد و یا در جهت منافع مالی استفاده نمود؟ایشان پاسخ دادند «این کار نفع پایدار و دائمی در سلامت جامعه دارد و این نفع به خود من و افراد خانواده برمیگردد ؛پس همه سودها مالی نیست .»

با توجه به سخنان و تلاش های جناب آقای دکتر خوشنامی ، امیدواریم سرمشق دیگر همکاران عزیز نیز قرار گیرد یعنی منافع آینده انسانها را به منفعت فعلی خود ترجیح دهند.

خروج از نسخه موبایل