نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیر آموزش وپرورش شهریار :مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی نیست

مدیر آموزش وپرورش شهریار در همایش روز حجاب و عفاف گفت : مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی نیست.

 خبر شهر به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهریار: به مناسبت 21تیر روز حجاب و عفاف همایشی با حضور بانوان این اداره درسالن شورای برگزار شد.

علی ذبیحی در ابتدای این همایش گفت : حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح بوده و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت :حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، که این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است .

مدیر آموزش وپرورش ضمن تاکید به پیوستگی مفاهیم حجاب و عفاف اذعان داشت :در قرآن کریم از واژه عفت در دو معنا استفاده شده است، گاه به معنای خود نگهداری و پاکدامنی است و گاه «عفت» به معنای قناعت آمده و مسائل مالی مورد نظر است.

ذبیحی در ادامه افزود : حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران ظاهر می‌شوند باعث ایجاد محیطی آرام وامن برای جوانان شده و جامعه به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد :اسلام می‌خواهد که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا برسد ،همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی نیست.

خروج از نسخه موبایل