نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار در مراسم گرامیداشت روز قلم: وظیفه اهل قلم، روشنگری،تحول و اصلاح جامعه است

فرماندار شهرستان شهریار در مراسم گرامیداشت روز قلم که با حضور نویسندگان شهرستان شهریار برگزار شد وظیفه اهل قلم را روشنگری، تحول و اصلاح جامعه دانست.

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ مراسم گرامیداشت روز قلم با حضور دکتر سعید ناجی فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین موحدنیا امام جمعه وحیدیه، حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول امام جمعه باغستان، سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار، حجت الاسلام رضازاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهریار، ذبیحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریارو نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان شهریار ضمن تاکید بر تاثیرگذاری اهل قلم و اندیشه و لزوم توجه جدی به این امر گفت: روز قلم بهانه ای است تا نسبت به اهل قلم و اندیشه توجه بیشتری نشان دهیم و برای حرکت های آینده از این روز انرژی بگیریم

دکتر ناجی قلم و موضوع فلم را در حوزه فکر و اندیشه و فعالیت های سالم  دانست و اظهار داشت: اگر نتوانیم به این حوزه توجه کنیم دچار خسران می شویم و در تمامی جوامع نیز این دیدگاه وجود دارد که درصورت عدم دقت نمی توان به توسعه مورد نظر دست یافت و مسیرمان منحرف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار، با اشاره به این نکته که محور و تکیه گاه توسعه حوزه اندیشه است بیان داشت: اعتقاد دارم که میزان تاثیرگذاری اهل قلم را باید در جامعه ارتقا دهیم و حمایت های مادی و معنوی از این قشر باید به نحوی باشد که میزان این تاثیرگذاری را افزایش دهد چرا که با افزایش آن میزان خطا کاهش می یابد.

وی که در جمع نویسندگان شهرستان شهریار سخن می گفت حل مشکلات مربوط به این حوزه را نیازمند همکاری و همفکری و انسجام اهل قلم  و تعامل با مسئولان دانست و اظهار داشت: بی تردید فعالیت شما به وجود فضایی باز و آزاد نیاز دارد تا بتوانید افکارتان را به بیان و بیان تان را به روی کاغذ بیاورید و این فضایی که به بهبود کار شما کمک می کند فضای مورد نیاز جامعه نیز هست و الحمدلله قانون اساسی این پیش بینی را انجام داده  و مانیز باید به ایجاد این فضا کمک کنیم.

دکتر ناجی علاقه و عشق را در کنار مهارت، دانش، موقعیت شناسی، دقت، سلامت و صداقت لازمه این کار دانست و گفت: اگر در حوزه نویسندگی علاقه و عشق وجود نداشته باشد محصول مناسب و مفیدی شکل نخواهد گرفت.

فرماندار شهرستان شهریار مسئولیت اجتماعی نویسندگان را بسیار سنگین دانست و بیان داشت: کار شما تاثیرگذاری بسیاری در جامعه دارد و باعث روشنگری، تحول و اصلاح در زمینه های مختلف شده است و همین تاثیرگذاری شگرف مسئولیت شما را سنگین تر کرده است که باید در مسیر اصلاح و روشنگری جامعه و بیدارکردن کسانی که فرصت پرداختن به مسایل مختلف و فرصت فکر کردن دربار مقولات مختلف را ندارند حرکت کنید.

بنابر این گزارش در این برنامه از نویسندگان شهرستان شهریار با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

689

خروج از نسخه موبایل