نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کاغذبازی‌ها صنعت کشور را به عقب انداخته است

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و بحث تولید ملی که می‌تواند برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت‌های شغلی ایجاد کند، منوط به تولید است.

حسین گروسی در مراسم اصناف شهرستان ملارد در همایش روز ملی اصناف در این شهرستان ضمن تبریک این روز به کسبه، بازاریان و مسئولان حاضر در مراسم، یاد و خاطره شهدای اصناف را گرامی داشت و اظهار کرد: از دیرباز اصناف خودشان معتمد مردم بودند، افراد متدین و معتمدی که اگر مردم امانتی داشتند پیش این عزیزان می‌گذاشتند و قطعاً این فرهنگ باید احیا شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ملارد گفت: بستر خوبی برای شهرستان ملارد فراهم شده است، امیدواریم از این فضای خوب هم به نفع اصناف استفاده شود که به مردم خدمت بیشتری کنند و هم اصناف بتوانند به تولیدکنندگان خدمت کنند که تولید آنها را عرضه کنند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال برای نسل جوان کشور تصریح کرد: امروز بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و بحث تولید ملی که می‌تواند برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت‌های شغلی ایجاد کند، منوط به تولید است. تولید هم اگر توزیع نداشته باشد فایده‌ای ندارد؛ بنابراین زمانی که کالایی تولید می‌شود قطعاً محل فروش آن باید معلوم باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخل خاطرنشان کرد: اگر کالای تولیدشده را نتوانیم به فروش برسانیم و عرضه کنیم قطعاً در این راستا تولیدکنندگان هستند که آسیب می‌بینند. در شهرستان فرصت‌های خوبی وجود دارد، ما تولیدکنندگان خوبی داریم که تولیدات خود را به بازار تهران می‌برند درحالی که کسبه‌ ما باید از بازار تهران این تولیدات را به قیمت بیشتری خرید کنند.

گروسی با اشاره به جایگاه کسب و کار ایران در دنیا اظهار کرد: رتبه کشور از لحاظ کسب و کار در دنیا رتبه از ۱۹۲ کشور رتبه ۱۴۶ است.

وی با اشاره به لزوم از بین بردن موانع تولید گفت: سختی و دست‌اندازها باید پیدا شود. اگر امضایی لازم نیست حذف شود. مثلاً در شهرداری یک کمیسیون توافقات است که باید بیست نفر آن را امضا کنند، به خیلی از این امضاها نیازی نیست، بنابراین باید حذف شود.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در پایان با ذکر موانع تولید متذکر شد: تولید و صنعت کشور ما را همین بروکراسی و کاغذبازی‌ها عقب انداخته است. این همه می‌گوییم کشور ایران از نظر استراتژیک موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند محل ترانزیت کالا بوده و می‌تواند محل تولید بسیار خوب در عرصه کشاورزی باشد اما هنوز یک برند مطرح که در کل دنیا توزیع شود، نداریم.

در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر مشترک با امضاء حسین گروسی نماینده مردم شهریار قدس و ملارد و محمد رضا نعمت زاده  وزیر صنعت و معدن و تجارت از سید طاهر میر حسن زاده رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها تقدیر به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل