نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

چاه جدید کهنز شهریار وارد مدار بهره‌برداری شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار از بهره‌برداری چاه جدید کهنز و افزایش ظرفیت تولید آب شرب در این منطقه خبر داد.

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی آبفای شهریار، داود سمیعی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت، فقر سفره‌های آب زیرزمینی و در راستای تامین کسری آب شرب مورد نیاز شهروندان، عملیات جابجایی و حفاری یک حلقه چاه جدید، پس از اخذ مجوزهای لازم، با استقرار یک دستگاه حفار، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای عملیات حفاری، تجهیز و بهره‌برداری این پروژه از محل اعتبارات جاری شرکت تامین شده افزود: چاه مذکور با ١٦٠ متر عمق و با مجوز برداشت ٢٠ لیتر آب در ثانیه بوده، که با بهره‌برداری و برداشت آب آن ظرفیت تولید نیز افزایش می‌یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار در پایان در خصوص کاهش بارندگی‌ها و تداوم آن در سال جاری گفت: با وجود تمام اقدامات و طرح‌های اجرایی در سطح شهرستان شهریار، با توجه به کاهش نزولات آسمانی طی سال‌های گذشته تا کنون و کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی، لزوم رعایت الگوی مصرف آب از سوی شهروندان ضرورت دارد.

وی افزود: در چنین شرایطی از مصارف غیر ضروری مانند شستشوی خودرو، معابر، آبیاری غیراصولی فضای سبز و … خودداری نموده تا با صرفه‌جویی و مصرف صحیح، امکان استفاده از آب شرب، برای همه شهروندان فراهم شود.

سمیعی در پایان از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرمتعارف، غیرمجاز و یا مشاهده هرگونه شکستگی در معابر عمومی شهر که منجر به هدر رفت آب شرب می‌شود مراتب را با شماره تلفن ۱۲۲، پاسخگویی شبانه‌روزی آبفا، اعلام کنند.

خروج از نسخه موبایل