نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آیین تجلیل از ائمه جماعات مدارس شهرستان شهریار برگزار شد

خبر شهر به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از ائمه جماعات مدارس شهرستان شهریار در روز یکشنبه 24خردادماه در سالن شورای آموزش پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم پس از قرایت آیاتی چند از کلام الله، ذبیحی، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و نوپدید بر دانش آموزان خطاب به ائمه جماعات بیان کرد: باید ائمه جماعات با نگاه جدید بتوانند به دانش آموزان در حوزه نماز و گفتمان های دینی کمک کرده و مشورت و کمک لازم را به آن‌ها ارائه دهند.

وی با بیان این‌که عمده مشکل ما شناخت دانش آموزان است اظهار داشت: باید بیشتر در این حوزه کار شود و حتما باید مفاهیمی که به دانش آموزان ارائه می شود متناسب با ذهن و فکر آن‌ها باشد تا بتوانند آنها را بپذیرند.

ذبیحی در ادامه با اشاره به هدف اعزام روحانیون به مدارس خاطرنشان کرد: هدف ما این است که دانش آموزان به لحظ فکری دارای یک انسجام فکری شوند و نوع تفکرشان تفکر مذهبی شود که در این صورت خیلی از تردیدها و تشکیک ها و ابهام های دانش آموزان از ذهن شان محو می شود.

در ادامه حجت الاسلام محرابی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهریار با ارزشمند دانستن کار ائمه جماعات و با اشاره با آیه « إستَعِینوُا بالصَّبرِ والصَّلاة » بیان کرد: در این آیه هیچ قیدی بیان نشده و مطلق آمده است و این به معنی این است که در همه امورات از صبر و نماز کمک بگیرید؛ و اگر مفهوم این آیه در جامعه جا بیافتد به نماز یک دید دیگری پیدا می شود.

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن تجلیل از ائمه جماعات مدارس شهرستان، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب با موضوع نماز و اهمیت آن پخش شد و گزارش های تصویری از کارهای ائمه جماعات در طول سال تحصیلی ارائه گردید.

گفتنی است این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهرستان شهریار، حجت الاسلام والمسلمین رضازاده مدیر اداره تبلیغات ، کریمی مدیر اداره قرآن و نماز اداره کل آموزش و پروروش استان های تهران، ذبیحی مدیرکل آموزش پرورش استان تهران، حجت الاسلام محرابی دبیر ستاد اقامه نماز، جوادی مسؤول ستاد اقامه نمازدر آموزش پرورش برگزار گردید

خروج از نسخه موبایل