نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار شهرستان شهریار : شوراهای اسلامی شهر زمان انتخاب شهردار را طولانی نکنند

سومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار برگزار شد
سومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با حضور مسئولین ادارات، دستگاه ها و اعضای شورای اداری در محل فرمانداری شهریار تشکیل شد

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، سومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار به ریاست دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار و با حضور معاونان فرماندار، ائمه جمعه شهرهای شهریار و اندیشه و روسای دستگاه ها و ادرات شهرستان شهریار برگزار شد.

در صورت عدم توجه به دیدگاه ها و نظرات حضرت امام(ره)؛ در بلندمدت زمینه انحراف از مسیر انقلاب فراهم می شود.
 فرماندار شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز رحلت حضرت امام رحمت الله علیه با دعوت از همه مردم و مسئولین جهت شرکت در مراسم سالگرد حضرت امام(ره)؛  پرداختن به این موضوع را نیازمند توجه جدی به دیدگاه ها و نظرات ایشان دانست و گفت: نظرات و تفکرات حضرت امام چهارچوب نظام را تشکیل داده که در صورت عدم توجه به دیدگاه ایشان در بلندمدت زمینه انحراف از مسیر انقلاب فراهم می شود.
دکتر ناجی سفر رئیس محترم جمهور را اتفاقی مهم در شهرستان شهریار دانستند و اتحاد و انسجام موجود در سطح شهرستان را عامل اصلی حضور پرشور مردم و مسئولین و برگزاری موفق آن عنوان کردند.

 

یکی از ویژگی های بارز اعتبار سفر رئیس جمهور محترم به غرب استان تهران، کار کارشناسی و واقع گرایی آن است.
دکتر ناجی با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: 642 میلیارد تومان اعتبار برای سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس تا پایان سال 95 در سفر رئیس محترم جمهور پیش بینی شده است که یکی از ویژگی های بارز این اعتبار تخصیص براساس کار کارشناسی و واقع گرایی است.

وی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان شهریار گفت: افتتاح سیستم نوین آبیاری و بازار ایرانی اسلامی را از دستاوردهای سفر رئیس جمهور دانستند که می تواند یک الگو در سطح کشور باشد.
دکتر ناجی درخصوص ساخت بیمارستان 300 تختخوابی شهریار نیز گفت: با واریز 4 میلیارد به حساب هیات امنای بیمارستان مقدمات کار فراهم شده تا شاهد نفس کشیدن بخش درمان شهرستان باشیم.
دکتر ناجی با اشاره به سمینار فرمانداران و سخنان رئیس جمهور در این نشست مهم؛ مطالب مطرح شده توسط دکتر روحانی را بسیار مهم ارزیابی کردند و توجه به آنرا  برای سیستم اجرایی کشور راهگشا دانستند.
فرماندار شهرستان شهریار با ذکر بخش هایی از سخنان رئیس جمهور به مدیران و مسئولان دستگاه ها و ادارات توصیه کرد تا آن را مطالعه و بدان توجه کنند.
وی با تاکید به شان و جایگاه جلسات شورای اداری بر توجه جدی و پیگیری مصوبات و مسایل مطرح شده در این جلسات را از سوی مدیران و مسلان دستگاه ها و ادرات شهرستان خواستار شدند.

 

ادارات و دستگاه ها در ارائه خدمات بهتر به شهروندان دست به دست هم دهند

وی با اشاره به ساخت و سازهای شهرستان، بر نظارت و پیگیری بیشتر مسئولین ذیربط تاکید کردند و ضمن تاکید بر توجه به خواست مردم؛ پاسخگو بودن مسئولین را لازمه مدیریت دانست و گفت: حضور مسئولین در بین مردم و برنامه های ملاقات مردمی و رسیدگی به مشکلات مردم باید در اولویت برنامه های مدیران قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار توجه به خواست و نظر و مشکلات مردم را خواستار شد و گفت: دستگاه هایی مثل فرهنگ و ارشاد، شهرداری ها، ورزش و جوانان که با گستره وسیعی از سلایق و خواسته ها روبرو هستند باید توجه بیشتری به رسیدگی به امور داشته باشند.
وی ضمن تاکید به همکاری و همیاری ادارات و دستگاه ها با یکدیگر گفت: ادارات و دستگاه ها در مسیر انجام بهتر فعالیت ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم مرتفع شود.

 

نباید از نقد خبرنگاران و اصحاب رسانه ناراحت شد

فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر همکاری مستمر و نزدیک مسئولین با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: از نقدهای صورت گرفته توسط خبرنگاران نباید ناراحت شد چراکه رسانه ها سعی دارند نقطه نظرات و مشکلات مردم را منعکس کنند و ما باید از لابلای این مطالب و نقدها موضوعاتی را که به عنوان خواست و نظر مردم است بیابیم و در جهت حل آن حرکت کنیم.

 

 

شوراهای اسلامی شهر زمان انتخاب شهردار را طولانی نکنند

دکتر ناجی با انتقاد از نحوه انتخاب شهردار توسط شوراهای شهر گفت: شوراهای شهر باید با در نظر داشتن قالب های کلی و معیارهای قانونی و عقلی در انتخاب شهردار حرکت کنند و زمان انتخاب شهردار را با پرداختن به افرادی که از ابتدا مشخص است که شرایط لازم را ندارند طولانی نکنند.

وی با تاکید بر حق شوراهای اسلامی شهر در انتخاب شهردار اذعان داشت: هیچ کس به جز شورا حق دخالت در انتخاب شهردار را ندارد و فرماندار به عنوان مقام عالی دولت بعد از انتخاب شهردار توسط شورا به منظور تطبیق معیارهای قانونی وارد می شود.

فرماندار شهریار در بخش دیگری از سخنان خود توجه جدی مسئولین علی الخصوص شهرداران به تعهدات خود را خواستار شد.

 

 

فعالیت ها و برنامه ها نباید بوی جانبداری از کاندیداها را بدهد

دکتر ناجی با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: باتوجه به نزدیک شدن زمان انتخابات و اهمیت آن، فعالیت ها و برنامه ها و مواضع ادارات، دستگاه ها و مسئولان و مدیران نباید به نحوی باشد که بوی جانبداری از کاندیدایی خاص را بدهد.

 

سفر رئیس جمهور آبروی شهرستان بود

حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار در شورای اداری شهرستان ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان این سفر را سفری بسیار خوب دانستند و از شهروندان و مسئولین شهرستان تشکر کردند و این سفر را آبروی شهرستان نامیدند.
امام جمعه شهریار با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان خواستار توجه جدی به نیازمندان ضمن حفظ حرمت و شان آنان شد.

 

انقلاب اسلامی ایران یک امر به معروف بزرگ است

 امام جمعه اندیشه در شورای اداری شهرستان شهریار با اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر ضمن تشریح ابعاد و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق و مشخصه های کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانستند و انقلاب اسلامی را به عنوان یک امر به معروف بزرگ معرفی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مروج با تاکید بر توجه جدی به شعار سال برای رسیدن به همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: همه قوا باید در مسیر همدلی و همزبانی حرکت کنند و خود را جدای از دیگر قوا ندانند.
وی با تشکر از فرماندار شهرستان شهریار در پیگیری و انجام سفر ریاست محترم جمهور اظهار داشت:آن چه مهم است انجام این سفر و حضور رئیس محترم جمهور در شهرستان بود که امید است با تخصیص اعتبارات اعلام شده این سفر تا سال 95شاهد رشد شهرستان باشیم.

برنامه های ویژه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و ماه مبارک رمضان در شهرستان شهریار تشریح شد

در این جلسه باتوجه به ایام سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره الشریف، برنامه های پیش بینی شده گرامیداشت این ایام تشریح شد
حضور مسئولین ادارات، دستگاه ها و نهادهای شهرستان شهریار در حرم حضرت امام (ره) و میثاق با آرمان های والای آن حضرت و ایجاد تمهیدات لازم جهت حضور شهروندان در مراسم 14 خرداد و برگزاری مراسم ویژه سالگرد پانزده خرداد در محل مصلای شهرستان شهریار از جمله برنامه هایی است که پیش بینی شده است.

گزارش فعالیت های اداره صنعت، معدن و تجارت درخصوص برنامه ریزی ایام ماه مبارک رمضان نیز از طریق رئیس اداره مزبور ارائه شد.

کمیته امداد حضرت امام خمینی شهرستان شهریار یکی دیگر از اداراتی بود که در سومین جلسه شورای اداری شهرستان گزارشی از فعالیت های خود ارائه کرد.
رئیس کمیته امداد شهرستان در خصوص برنامه های این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پیش بینی مکان مناسب و برگزاری جشن رمضان در ایام ماه مبارک رمضان، کمک به خوداشتغالی مددجویان و جذب حامیان مددجویان با عنوان اکرام و محسنین را در پی خواهد داشت

 

فعالیت های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار تشریح شد

فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار و برنامه ها و مشکلات عرصه فرهنگ و هنر نیز از زبان رئیس این اداره به سمع و نظر اعضای شورای اداری رسید.
توسعه و گسترش فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری و لزوم توجه به این امر، لزوم تخصیص بودجه بیشتر به انر فرهنگ، افزایش حمایت و همکاری ادارات و دستگاه ها با اصحاب خبر و هنر از جمله مواردی بود که در گزارش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار ارائه شد.

.برنامه های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار در ادامه با تشریح فعالیت های این اداره گفت: همزمان با سفر رئیس محترم جمهور، با حضور دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش مجموعه ایرانی اسلامی با دارابودن فضای آموزشی و سالن های مختلف افتتاح شد
وی ادامه داد: درمانگاه فرهنگیان با حضور 9150 فرهنگی در سطح شهرستان نیاز اساسی در این حوزه بود که مجوزهای لازم اخذ و زمینه افتتاح و راه اندازی آن فراهم شد و پایگاه بهداشت دهان و دندان و هتل فرهنگیان در مشهد و بازسازی سالن های ورزشی از دیگر فعالیت های اداره آموزش و پرورش در زمان حضور رئیس محترم جمهور به بهره برداری رسیدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای تابستان گفت :باتوجه به در پیش بودن فصل تابستان پایگاه های تابستانی و طرح هجرت آماده اجراست تا بتوانیم ضمن اشتغال دانش آموزان در مسیر پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان حرکت کنیم.

 

خروج از نسخه موبایل