نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهریار:مسئله انتظار ظهور، از مهم ترین مسائل مهدویت در اندیشه امام خمینی (ره) است

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهریار:

مسئله انتظار ظهور، از مهم ترین مسائل مهدویت در اندیشه امام خمینی (ره) است

کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار در آستانه ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: مسأله انتظار ظهور، از مهم ترین مسائل مهدویت در اندیشه امام خمینی (ره) است.

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام ایرج محرابی،کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار در آستانه ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و تقارن آن با ولادت حضرت مهدی (عج) در گفتگو با مسئول روابط عمومی اداره، گفت: مسأله انتظار ظهور، از مهم ترین مسائل مهدویت در اندیشه امام خمینی(ره) است.

محرابی، افزود: نگرش امام خمینی(ره) به مهدویت در ابعاد گوناگون آن، به رویکرد دینی، سیاسی و عرفانی ایشان ارتباط مستقیم دارد. یعنی مسئله مهدویت صرفاً یک موضوع تاریخی یا سیاسی نیست، بلکه ریشه در باورهای دینی امام خمینی(ره) دارد که این باورها ریشه در اصول اساسی نبوت و بالاخص امامت و تداوم آن تا آخرالزمان دارد.

وی، ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل مهدویت که در اندیشه امام خمینی(ره) به صورت زنده و کارآمد تجلی کرده، مسأله انتظار ظهور حضرت مهدی(ع) است. این مسأله که با تفسیرها و برداشت های گوناگون در میان منتظران حضرت مهدی(ع) مطرح است، در اندیشه امام خمینی(ره) با تفسیر کاملاً متفاوت ارائه شده است و به دلیل اهمیت آن مورد توجه خاص ایشان بوده است.

این کارشناس، در خاتمه تصریح کرد: یکی از نگرانی هایی که امام خمینی(ره) درباره ظهور حضرت مهدی(عج) داشتند، رواج نگرش های انحرافی درباره انتظار برای ظهور آن حضرت است. ایشان ابتدا بر نگرش فعالانه در امر انتظار تأکید می‌کنند، یعنی انتظار آن است که منتظران ضمن اینکه منتظر آمدن آن حضرت باشند، برای تحقق عدالت و از بین رفتن ظلم تلاش و مجاهده کنند

 

خروج از نسخه موبایل