نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس جمهور در اجتماع مردم غرب استان تهران : با شعار و کلمات تند مشکلات کشور حل و فصل نخواهد شد+ فیلم

به گزارش خبر شهر  ، رئیس جمهور در هشتمین سفر استانی خود در اجتماع مردم ملارد تصریح کرد : ” امروز در کشورمان علی رغم معضلات اقتصادی و اجتماعی که مردم با آنها مواجه هستند اما به دلیل امید مردم به آینده بهتر و حل و فصل مسائل و رونق اقتصادی در کشور و همچنین وحدت و انسجام مردم بی تردید از مشکلات بخوبی عبور خواهیم کرد . بی تردید ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ایجاد شغل برای نسل جوان و همچنین حرکت در مسیر توسعه به ویژه صنعت کشاورزی در سراسر کشور ، علم و دانش و فناوری نیازمند جامعه آرام توام با انسجام و وحدت هستیم . ما هم در داخل نیازمند وحدت و همدلی و هم زبانی هستیم و هم باید در برابر توطئه دشمنان برای ایجاد جنک و خونریزی در کشورهای همسایه مقاومت کنیم .

دکتر روحانی خواست مردم ایران را همزیستی مسالمت آمیز با جهانیان دانست و افزود : ” مردم ایران با پیشنهاد شعار سال 92 به دنیا اعلام کردند که چهره مردم ما چهره  صلح و همزیستی با جهان است . ما مصصم هستیم مشکلات مان با جهان را به حل و فصل برسانیم . مردم ما آگاهند با شعار و کلمات تند مشکلات کشور حل و فصل نخواهد شد . مردم با صدای بلند و رفتار مستحکم به جهانیان اعلام میکند که دوران خشونت بسر آمده و ما باید با منطق و استدلال راه آینده خود را که مسیر توسعه است بخوبی طی کنیم . ”
image

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تلاش تیم مذاکراتی ایران در موضوع هسته ای کشور اضافه کرد : ” دولت تدبیر امید دولت با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز راه جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته اند و برمی دارد .
ما در این مسیر قدم هایی را برداشته ایم و قدم های بعدی را برخواهیم داشت . احقاق حقوق ما در این مسیر خواهد بود که بی تردید بدون حضور مردم به موفقیت های نهایی نمی توانیم دست یابیم .”

رئیس جمهور همچنین امید و حمایت مردم را عامل حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد : ” همین امید و حضور مردم باعث شده در یک ماه گذشته بتوانیم در زمینه مسائل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی قدم هایی را برداریم . مردم ما امروز شاهد رونق تدریجی در اقتصاد هستند.  از لحاظ معدن ، نفت ، صنعت ، نفت و گاز روز به روز شرایط کشور در دو سال گذشته بهتر شده و خواهد شد  . با وجود آنکه دولت در تنگناهایی قرار دارد اما با کمک مردم بزرگ راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد . ما تردید نداریم که مردم با ایمانشان و با داشتن تکیه گاهی بزرگ ارواح ائمه اطهار و با وحدت و انسجام به تمام اهداف خود دست یاببد . آمار وزارت علوم را دیدید که در دو سال گذشته از لحاظ علم پیشرفت کرده ایم و در سطح منطفه رتبه اول را داریم . این یعنی نسل جوان با امید بیشتر مسیر علم و پیشرفت را طی کرده و می کند . آمار ما امسال در محصولات کشاورزی بهتر از سال های گذشته است .”

 

رئیس جمهور همچنین  از تصویب بیست طرح و پروژه برای شهرستان های غرب استان تهران خبر داد و افزود : ” من در تبلیغات انتخاباتی خود در شهرستان ملارد استان تهران قول دادم دیدار از ملارد اولین دیدارم ازاین منطقه خواهد بود و خوشحالم که به یکی از وعده های خود عمل کردم . ما اجتماع شما را نشانه حمایت شما از خادمان ملت ایران می دانیم .  مجموعا درباره بیست طرح و پروژه تصمیم  گیری شده که اعتبارات را مد نظر قرار دادیم که انشاء الله تمام این 20 طرح تا پایان سال 95 عملی خواهد شد .این ۲۰ طرح و پروژه با ۶۴۲ میلیارد تومان اعتبار در این منطقه در سال های ۹۴ و ۹۵ اجرایی می شود.

رئیس جمهور ادامه داد : ” همین امروز آغاز عملیات اجرای شهرک صنعتی شهریار به مساحت 3000 هکتار آغاز شد و انشاء الله شهر ک های صنعتی ملارد و صفادست نیز آغاز خواهد شد . ایجاد فاضلاب در شهریار و نیز  شهر ستان ملارد و شهر قدس نیز تا پایان سال 95 اجرایی خواهد شد .همچنین با وجود نزدیکی این شهرستان ها به تهران از لحاظ امکانات درمانی شرایط مناسبی ندارند انشا الله یک بیمارستان 300 تختی در شهریار ساخته خواهد شد . همچنین عملیات ساخت بیمارستان  160 تختی در شهرستان قدس و عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 160 تختی در ملارد  طی امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد .
همچنین مرکز تجاری ایرانی و اسلامی که یکی از معماری ها زیبا هست امروز در شهر جدید اندیشه افتتاح خواهد شد  و  امیدواریم الگویی برای سایر شهرستان ها باشد تا بتوانیم معماری سنی و اسلامی را در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی کنیم .”

رئیس جمهور همچنین از ارائه تسهیلات بانکی برای مراکز صنعتی خبر داد و گفت : ” امروز اعلام می کنم 1000 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است .

رئیس جمهور همچنین افزود : ” همچنین در زمینه آب رسانی طرح هایی شروع شده که در زمان لازم به مردم اعلام خواهد شد . از مردم این سه شهرستان که تولید کننده هستند می خواهم که راهی جز صرفه جویی در آب کشاورزی نداریم و باید سیتم آب رسانی مدرن را عملیاتی کنیم و هر بخشی که آمادگی داشته باشد دولت تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد . سالانه یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود و از طرف دیگر از منابع آبی زیر زمینی کاسته می شود و خشکسالی نیز دامنگیر کشور شده است و از این رو راهی جز استفاده علمی از منابع آب نداریم و باید از این راه و با وارد کردن آب از کشورهای همسایه معضل آب کشور را حل کنیم . همچنین در باب ورزش و ایجاد امکانات ورزشی سالن های ورزشی در ملارد شهریار و سالن سرپوشیده در شهر قدس در این دو سال افتتاح خواهد شد . ”

 

خروج از نسخه موبایل