نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مراسم تکریم از مادر شهید شمسی پور در فردوسیه برگزار شد

مراسم تکریم از مادر شهید شمسی پور در روستای رامین از روستاهای حریم شهر فردوسیه برگزار گردید.

 خبر شهر  به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری فردوسیه، شهید والامقام احمد شمسی پور متولد سال 1341 و اعزامی از شهریار (روستای رامین) است که در سال 1361 بر اثر تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه سومار به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید به عنوان شهید جاویدالاثر در تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت 1389 مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) در استان قزوین (شهر محمدیه) تشییع و تدفین شد. اما اخیراً در پی تست DNAاز خانواده شمسی پور مشخص گردید که شهید آرام گرفته در گلزار شهدای شهر محمدیه، همان شهید سرافراز احمد شمسی پور است .

شایان ذکر است، با اعلام این خبر و هماهنگی مسئولین استان قزوین با خانواده معظم این شهید در شهریار، مراسمی به مناسبت شناسایی هویت شهید احمد شمسی پور که چند سالی از آن به عنوان شهید گمنام یاد می‌شد، تحت عنوان استقبال از این خانواده معظم بر سر مزار این شهید والامقام احمد شمسی پور در شهرمحمدیه استان قزوین برگزار گردید.

مراسم خوش آمدگویی از خانواده شهید احمد شمسی پور با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین، امام جمعه شهر محمدیه و جمعی از مسئولان استانی دیگر برگزار شد.

در ادامه این مراسم طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار داشت: مردم استان قزوین و شهر محمدیه با حضور خود در مراسم خوش آمدگویی از خانواده شهید احمد شمسی‌پور ثابت کردند که همواره حامی و پشتیبان خانواده‌های شهدا هستند و برای حفظ و حراست از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس آمادگی بسیار بالایی دارند.

وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در اینگونه مراسمات خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در اینگونه مراسمات می‌تواند موجب تسکین و آرامش خانواده‌های شهدا و ایثارگران شود که خوشبختانه امروز شاهد استقبال پرشور مردم شهر محمدیه و استان قزوین از خانواده شهید احمد شمسی پور بودیم.

وی بیان کرد: حدود شش یا هفت سال پیش تیم تفحص و جست ‌وجوی شهدای گمنام پیکر پاک شهید احمد شمسی‌پور را پیدا کرد و در سال 89 پیکر پاک این شهید بزرگوار در مزار شهدای گمنام شهر محمدیه به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است در پی اعلام خبر احراز هویت شهید والامقام شمسی پور، شور و حال و تکاپوی خاصی نیز در شهرستان شهریار، بویژه شهر فردوسیه حاکم شد و مسئولین منطقه در نوبت های مختلف با این خانواده معظم دیدار داشتند.

در این بین ستاد یادواره شهدای شهر فردوسیه با حمایت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، اقدام به برگزاری مراسم تکریم از مادر گرامی این شهید والامقام نمود. لذا مراسم تکریم از مادر شهید احمد شمسی پور با حضور مسئولین شهرستان، حجه الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار، جمعی از ائمه جماعات و روحانیون منطقه، مجموعه بنیاد شهید شهرستان شهریار، مجموعه شورای شهر فردوسیه، شیخی سرپرست شهرداری فردوسیه و مجموعه شهرداری، جمعی از شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار، مجموعه شورای اسلامی و دهیاری روستای رامین، خانواده های معظم شهدا، اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان فردوسیه و بویژه مردم روستای رامین در مسجد این روستا برگزار گردید .

در ابتدای مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام ا… مجید آغاز شد، محمد رضا کرمی معاونت فرهنگی_ اجتماعی شهرداری فردوسیه مراتب خیر مقدم به مدعوین و حاضرین در مراسم را به جا آورد و در ادامه حجه الاسلام والمسلمین موسی سالمی، امام جمعه شهریار طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع شهیدان و دلاوری هایی که رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس از خود نشان دادند، یاد آور شد که عزت آزادگی و اقتدار امروز ایران اسلامی در صحنه های بین المللی، مرهون خون شهیدان گلگون کفن است.

امام جمعه شهریار توجه همه مسئولین و مردم در ارج نهادن به خون پاک شهیدان را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و پایبندی به حفظ این ارزشها را مهم دانست.

حجه الاسلام والمسلمین سالمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توافقات هسته ای ایران در صحنه های بین المللی پرداخت و متذکر شد: اصل توافق و رهایی ایران از تحریمها بد نیست اما نباید در این بین، اقتدار و عزت کشور دستخوش این توافقات گردد و همه ما باید در این راستا تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کنیم.

پس از بیانات امام جمعه شهریار، مراسم تکریم از مادر شهید احمد شمسی پور با اهداء لوح از طرف مسئولین شهر فردوسیه صورت گرفت و سپس با تدبیر ستاد یادواره شهدای شهر فردوسیه،مراسم حضور و تشییع پیکر یک شهید گمنام نیز در حضور مادر شهید شمسی پور انجام گرفت. (ذکر این نکته ضرورت دارد که تشییع پیکر پاک این شهید گمنام از زمره دو شهید گمنامی بود که قبل از آرام گرفتن در بوستان پیامبر اعظم (ص) کهنز، بصورت نمادین ساعتی زینت بخش این مراسم بود).

در بخش پایانی مراسم نیز، عابد اسماعیل زاده مداح اهل بیت (ع) با توجه به تقارن مراسم مذکور با شب شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) با ذکر مصیبت، فضای مجلس را روحانی تر کرد .

پس از پایان مراسم، رضا شیخی سرپرست شهرداری فردوسیه طی گفتگوی اختصاصی با نشریه آسمان شهریارگفت: خودتان شاهد استقبال و حضور مسئولین و مردم در مراسم تکریم از مادر بزرگوار شهید احمد شمسی پور بودید. این مردم خوب می دانند که تکریم به خانواده معظم شهدا، برکات عظیمی برای جامعه اسلامی ما خواهد داشت.

سرپرست شهرداری فردوسیه در ادامه افزود: ارج نهادن و پاسداشت خون شهیدان و همچنین تکریم و احترام ویژه به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه همه ماست. چون واقفیم وجود آرامش و آسایش امروزی کشور عزیزمان ایران، قطعا حاصل جانفشانی رزمندگان جبهه های حق علیه باطل و خون مقدس شهیدان است.

شیخی تصریح کرد: یادمان باشد که حضور و مشارکت بی منت در مراسماتی از این دست، وظیفه آحاد جامعه است تا شاید بتوانیم علاوه بر تکریم این عزیزان، خود نیز روحیه بگیریم و فراموشمان نشود که جوانان این مرز و بوم در طول 8 سال دفاع مقدس چگونه از خانواده و همچنین سپری کردن بهترین دوران خود دست کشیده و راهی مقابله با دشمن تا به دندان مسلح شدند. این جوانان باورشان بود که برای ماندگار شدن باید رفت. رفتنی که هرگز فراموش شدنی نیست.

این مسئول ادامه داد: شهیدان چراغ روشنی بخش محافل ما هستند. پس وظیفه و تکلیف ما است تا با حضور در این محافل، مدام یاد و خاطره جانفشانی های این سبکبالان را زنده کنیم تا هم عزتمان زنده بماند و هم تلنگری بر اعمال خودمان باشد.

سرپرست شهرداری فردوسیه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شهر فردوسیه نیز مانند دیگر نقاط این کشور قهرمان پرور، خونهای زیادی را تقدیم این نظام الهی کرده است. با گشتی در معابر شهر، چشمانتان به تصاویر و تمثال شامخ جوانانی خواهد افتاد که مانند ستاره در آسمان فردوسیه نورافشانی می کنند . این غیور مردان در طول 8 سال دفاع مقدس، جانانه از دین، شرف و خاک کشور دلاور خیز ایران دفاع کردند. لذا بر ما نیز وظیفه است تا لحظه ای از تکریم و تعظیم به خون این عزیزان و خانواده های مکرمشان غافل نشویم.

شیخی ادامه داد: شواهد گویای آن است که در طول سه دهه انقلاب اسلامی، شهروندان شریف فردوسیه همواره تحت فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تا پای جان، حافظ آرمانهای مقدس این نظام بوده اند. با نگاهی گذرا به جانفشانی های جوانان فردوسیه در طول سالهای پر برکت جمهوری اسلامی در خواهیم یافت، این منطقه علاوه بر تقدیم شهدای گرانقدر، مملو از رزمندگان، آزادگان و جانبازانی است که در نبرد با دشمن بعثی به سوی جبهه ها شتافته و از کیان و دین خود دفاع کردند.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس، جوانانی چون مهدی (بیت ا…) زارعی، علی شانه چی، محسن فلاح، علی قوامی و علی مرادی سالها در بیغوله های رژیم بعثی، توهین و شکنجه های طاقت فرسا را تحمل نموده و نه تنها خم به ابرو نیاوردند، بلکه همچون کوه در دفاع از آرمانهای نظام مقدس اسلامی استوار ماندند و این یعنی صلابت ایرانی غیور و آزاده که با الهام از واقعه عاشورا، تا پای جان در ولایت مداری و فرمانبرداری از ولایت می ایستد.

سرپرست شهرداری فردوسیه در پایان گفت: هر چند همه حاضرین در مراسم تکریم از مادر شهید احمد شمسی پور با دل و جان پای در این محفل معنوی گذاردند تا از شفاعت شهیدان بی نصیب نمانند، اما جا دارد به عنوان خادم مردم مراتب قدردانی خود را از مشارکت و حضور همه مسئولین شهرستان بویژه امام جمعه محترم شهریار، ریاست و مجموعه بنیاد شهید شهرستان شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر فردوسیه که انصافا کمال همکاری را در اجرای هر چه با شکوهتر این مراسم داشتند، ستاد یادواره شهدای شهر فردوسیه، مجموعه پرسنل شهرداری فردوسیه، شوراهای روستایی و شهری دیگر نقاط شهرستان، مجموعه شورای اسلامی رامین و دهیاری این روستا، ائمه جماعات مساجد شهر و جامعه روحانیت حاضر در مراسم، خانواده های معظم شهدا و معتمدین شهر فردوسیه، شهروندان فردوسیه و بویژه اهالی خونگرم و ولایتمدار روستای رامین و همچنین کلیه عزیزانی که در مراسم تکریم از مادر شهید شمسی پور مشارکت نموده و حضوری گرم داشتند، اعلام می دارم.

خروج از نسخه موبایل