نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

صعود گروه کوهنوردی شهریاران به قله قلعه دخترشهرستانک به مناسبت روز معلم

گروه کوهنوردی شهریاران به مناسبت فرارسیدن روز معلم قله قلعه دختر به ارتفاع 3180 متر را که یکی از جاذبه های طبیعی کشور ایران به شمار میرود را با موفقیت صعود کردند.

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار؛حسن رهنما سرپرست گروه کوهنوردی شهریاران با بیان اینکه در این صعود یک روزه که در تاریخ 11/2/ 94انجام شد 31 تن شرکت داشتند.گروه در موعد مقرر موفق به صعود به قله شده و روز معلم را گرامی داشتند.

قله قلعه دختر که اسم اصلی آن قزل ماما به معنی قصر دخترک میباشد. آتشکده ساسانی است که از سنگ ساروج ساخته شده است و به دلیل موقعیت آن با چشم انداز زیبا و وصف نشدنی به دهات اطراف اشراف دارد.

قله دختر در عصر ساسانی و به فرمان اردشیر و به نام ناهید ایزد دختر زرتشتی بنا شده است.

اسامی کوهنوردان و کوهپیمایان:1 – مهربانوان(خانم ها) عبارتند از:ایثار ، حاج رجبعلی ،نصیری ،محمدی ،هاشمی ،پرتوی2- مهربانان (آقایان)عبارتند از : متفق ،خرازیان ، صفدری،ملکی،صداقت ،درخشان ،رهگذر ،جلیلزاده ، هاشم خانلو، حجازی ،شریفی ،علیگل، میانجی، حاج عباس ،میر عظیمی ،بهرامی، آذری، رضایی 3 – نوجوانان عبارتند از: امیر صدرا و آریانا صفدری و محمد مانی قاسمی-  حبیب ایزدی(عکاس و گزارشگر ) مرسل قاسمی (عکاس) اعلا نوری (سرپرست قله)  وحسن رهنما (سرپرست کوهپیمایی).

خروج از نسخه موبایل