نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس هیئت شنای شهریار: هیئت شنای شهریار فاقد استخر اختصاصی است

رئیس هیئت شنای شهریار:
هیئت شنای شهریار فاقد استخر اختصاصی است

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار گفت: این هیئت ورزشی فاقد استخر اختصاصی به عنوان پایگاه قهرمانی است.

 خبر شهر به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، مهدی صادقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عرفان مقدم از شناگران زیر 12 سال شهرستان شهریار در جشنواره شنای رومی کیدز در کشور ترکیه موفق به کسب مدال شد.

وی با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط این شناگر نوجوان بیان کرد: مقدم در رشته شنا ماده 50 و 100 متر قورباغه موفق به کسب دو مدال نقره شد و در کل اعضای تیم ملی دو طلا، چهار نقره و چهار برنز کسب کردند و به مقام سوم رده‌بندی تیمی رسیدند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار تصریح کرد: با اینکه در شهرستان شهریار فاقد استخر قهرمانی از لحاظ استاندارد‌های بین‌المللی هستیم، این شناگر نوجوان با تلاش خود و  زحمات مربی زحمتکش خود توانست این مقام را کسب کند.

وی به لزوم تقدیر از مدال‌آوران ورزشی اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم با همکاری مسئولان شهرستان شهریار و با همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان به نحو شایسته‌ای از این شناگر مدال‌آور تقدیر کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: به رشته شنا در چند سال گذشته به خوبی بها داده شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند و روی نونهالان و نوجوانان کار شود، در سال‌های آینده شاهد کسب موفقیت و مدال‌های رنگارنگ توسط آنها در میادین مختلف بین‌المللی خواهیم بود.

وی ادامه داد: فدراسیون شنا باید روی زیرساخت‌های ورزش شنا کار کند، چراکه این رشته ورزشی با دیگر ورزش‌ها متفاوت است و با یک امکانات جزئی نمی‌توان در این رشته مدال کسب کرد و به استخر با استاندارد‌های بین‌المللی به عنوان پایگاه قهرمانی نیاز دارد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار اظهار کرد: هیئت شنای شهریار زیرمجموعه هیئت شنای استان تهران است و به طور مستقل نمی‌تواند کاری انجام داده یا با فدراسیون مکاتبه کند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه هیئت شنای استان تهران در سال گذشته فاقد مسئول بود، به روند کاری هیئت شنای شهرستان شهریار نیز آسیب رسید، به طور مثال این هیئت ورزشی نتوانست طی سال گذشته دوره‌های مربیگری برگزار کند.

صادقی بیان کرد: هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار طی سال گذشته چند مسابقه شنا به مناسبت‌های دهه فجر و دیگر مناسبت‌ها برگزار کرد و با این کار شناگران، خود را محک زده و خودشان را با دیگر رقبا سنجیدند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان شهریار بیش از 10 استخر وجود دارد و شناگران این شهرستان زیر نظر و با هدایت 25 مربی مجرب به صورت حرفه‌ای به این رشته ورزشی می‌پردازند.

وی به برنامه‌های هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار در بحث مسابقات، لیگ شنای این شهرستان را پایه‌ریزی کرده است و برنامه آن را به اداره ورزش و جوانان و استخرهای منطقه اعلام کرده‌ایم.

صادقی با اشاره به مشکل اصلی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار اظهار کرد: مشکل اصلی هیئت شنا نداشتن استخر اختصاصی است و اگر این هیئت بخواهد مسابقه‌ای برگزار کند باید وارد یک پروسه کاغذبازی پیچیده شود.

وی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار دارای یک استخر اختصاصی بوده اما آن را به بخش خصوصی اجاره داده است، به همین دلیل یک استخر مستقل در این شهرستان وجود ندارد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان شهریار در پایان متذکر شد: به دلیل نبود استخر،  هیئت شنا محدودیت دارد؛ ورزش بدون امکانات نتیجه نخواهد داد، اگر هیئت شنا دارای یک استخر شنای اختصاصی با استانداردهای لازم باشد، با توجه به ظرفیت غرب استان تهران به ویژه شهرستان شهریار شناگران بیشتری از این منطقه به تیم ملی معرفی می‌شوند.

 

خروج از نسخه موبایل