نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهریار :با کسانی که بر خلاف قانون و بدون اخذ مجوز های قانونی اقدام به خرد کردن باغات ، قطع اشجار و ویلا سازی مینمایند بر خورد قاطع خواهدشد

ریاست اداره کشاورزی در گفتگو با خبر نگار خبر شهر گفت :

سیاستهای اداره جهاد کشاورزی  در رابطه با باغات شهرستان به شرح زیر میباشد .

1- حفظ باغات

2- اقتصادی کردن تولید محصولات باغی

3-تلاش جهت کاهش خسارات طبیعی در حوزه باغبانی

4- کمک به ایجاد نسبی  با محصور کردن باغات

5- مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز باغات

مهندس امیر آبادی در توضیح این اهداف بیان داشت :

اقتصادی کردن تولید ( ارائه آموزشهای لازم به باغداران ، معرفی ارقام  اصلاح شده پر محصول نظیر پایه های رویشی هلو شلیل و نیز ارقام پر محصول سیب پایه مالینگ با پرداخت یارانه ، اجرای آبیاری تحت فشار به صورت انفرادی و گروهی و پرداخت  تا 85 درصد هزینه اجرایی طرح  های مرتبط بصورت بلاعو ض و صدور مجوز احداث سرد خانه  بالای صفر جهت نگهداری بخشی از محصولات شهرستان ) از جمله اقدامات انجام شده میباشد ، همچنین این مدیریت از درخواست متقاضیان احداث صنایع تبدیلی محصولات باغی استقبال مینماید .

ایشان در خصوص کاهش خصارات طبیعی گفت : اجرای آموزشهای تخصصی باغداران ، اجرای 50 مورد پایلوت تغذیه اصولی باغات جهت افزایش مقاومت  درختان میوه به سرما نصب 13 مورد دستگاه های مقابله با سرما زدگی در باغات ، بررسی ارقام مختلف درختان میوه زود گل و دیر گل  مناسب شهرستان ، پیگیری اجرای سامانه پیامکی هواشناسی کشاورزی توسط هواشناسی و ترغیب باغداران به بیمه باغات  از جمله این موارد میباشد .

رئیس جهاد کشاورزی شهریار در خصوص محصور کردن باغات گفت : باغداران متقاضی میتوانند  ضمن مراجعه به اداره امور اراضی و ارائه اسناد و سایرمدارک طبق ضوابط نسبت به اخذ مجوز کمسیون تبصره 1 ماده 1 ( استان  اقدام نمایند .

بدیهی است بخشداری ها و شهرداریها نیز با دریافت مجوز کمسیون یاد شده نسبت به اخذ تعرفه های قانونی اقدام و همکاری لازم را با متقاضیان خواهند داشت .

ایشان در ادامه بیان داشت : آن دسته از متقاضیان که اراضی آنها فاقد سند میباشد ابتدا باید به اداره ثبت مراجعه و پس از صدور سند نسبت به ارائه آن به اداره امور اراضی اخذ مجوز کمسیون تبصره 1 ماده 1 استان اقدام نمایند ، باغدارانی که فاقد سند میباشند نیز میتوانند  با دریافت مجوز فنس کشی از این مدیریت نسبت به محصور کردن باغ اقدام نمایند .

مهندس امیر آبادی در آخر بیان داشت : سیاست جهاد کشاورزی حمایت از باغداران عزیز در خصوص احداث بنا و محصور کردن باغات در چهار چوب  قوانین میباشد.

اما طبیعتا با کسانی که بر خلاف قانون و بدون اخذ مجوز های قانونی اقدام به خرد کردن باغات ، قطع اشجار و ویلا سازی مینمایند بر خور خواهد نمود .

پیگیری 2500 پرونده تخلف از طریق مراجع قضایی و تخریب حدود 136 مورد مستحدثات غیر مجاز در سال 93 و مقایسه با اقدامات مشابه سالهای گذشته حاکی از رشد چشمگیر فعالیتهای  امور اراضی و عزم راسخ  این مدیریت در مقبله با متخلفین میباشد که جا دارد از زحمات ارزنده فرمانداری ، دادگستری و نیروی انتظامی تقدیر نمود .

امید است در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت بتوانیم گامهای اساسی در حفظ و توسعه باغات و بخش کشاورزی شهرستان بر داریم .

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل