نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

از برزخ برنده شدن جایزه تا گرفتن اطلاعات خصوصی شهروندان

خبر شهر – رئیس پلیس فتا غرب استان تهران خطاب به شرکت ها، و نهادهای مالی درباره گرفتن اطلاعات خصوصی به ویژه اطلاعات بانکی شهروندان از طریق تلفن هشدار داد.

 خبر شهر به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اصغر باقریان” در این باره گفت: برخی از شرکت ها و نهادهای مالی با شهروندان تماس حاصل کرده و برای انجام برخی فعالیت های خود اطلاعاتی را از مشتریان خود می گیرند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فروش کالا با تخفیف های ویژه، برنده شدن جایزه از جمله این موارد است که به خودی خود و در ظاهر مشکلی ندارد، اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که بزهکاران از این بستر برای فریب شهروندان استفاده می کنند.

سرهنگ “باقریان” گفت: بزهکاران با سوء استفاده از این بستر با شهروندان تماس گرفته و با بهانه هایی از جمله فروش کالا با تخفیف ویژه و برنده شدن جایزه، اطلاعات شخصی و محرمانه بانکی آنها را گرفته و اقدام به سرقت اینترنتی از حساب بانکی آنها می کنند.

این مقام انتظامی افزود: لذا شرکت ها، نهاد های مالی و حتی نهاد های غیر مالی باید توجه داشته باشند با ایجاد چنین بستری، زمینه لازم برای سوء استفاده بزهکاران را فراهم نکرده و در تماس های تلفنی تنها به معرفی محصول خود و دعوت از مشتریان به شعب رسمی اکتفا کرده و با خودداری از گرفتن هر نوع اطلاعاتی شخصی افراد، موارد لازم را به صورت حضوری و در شعب رسمی از مشتریان خود بگیرند.

“باقریان” با انقاد از پیامک های ارسال شده به مشترکین تلفن های همراه، گفت: برخی از این پیامک ها که با عناوین مبهم و فریبنده ارسال می شوند که شهروندان را در برزخ برنده شده یا نشدن جایزه می برد که این امر نیز زمینه ای برای بروز جرایم سایبری است.

خروج از نسخه موبایل