نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار با 18 میلیون یورو اعتبار ساخته می‌شود.

خبر شهر : حسین گروسی ظهر امروز به همراه منصور جنتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌های غرب استان تهران و سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار و حسین  کاغذلو فرماندار قدس  از مراحل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستانهای شهریار و قدس بازدید کردند.

وی با اشاره به جمعیت شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس بیان کرد: شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس دارای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر است و با توجه به این جمعیت فراوان، مردم این شهرستان‌ها از لحاظ مانع آبی برای شرب و کشاورزی دچار مضیقه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه اختصاص یافته به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار تصریح کرد: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار از سازمان همکاری اقتصادی (اکو) 18 میلیون یورو اعتبار گرفته شد و امیدواریم که مراحل ساخت این تصفیه‌خانه تا آخر شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد و آماده بهره‌برداری شود.

وی به ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار در فاز نخست 240 هزار نفر و در فاز نهایی 750 هزار نفر را پوشش می‌دهد و با اجرایی کردن این کار مانع آلوده شدن منابع آب زیرزمینی این شهرستان می‌شویم.

گروسی با اشاره به کاربرد آب تصفیه شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار اظهار کرد: آب تصفیه شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار در کشاورزی و باغداری این شهرستان استفاده خواهد شد و با این کار یک تهدید بزرگ تبدیل به یک فرصت می‌شود.

وی با اشاره به اتمام ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قدس بیان کرد: مراحل اجرایی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قدس با اعتبار 70 میلیارد ریال به اتمام رسیده است و شبکه فاضلاب این تصفیه‌خانه باید از محله‌ها و خیابان‌های عبور داده شود تا این تصفیه‌خانه فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ملارد به عنوان یک پروژه ملی تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ملارد هم یکی از پروژه‌های ملی است که شبکه آن ساخته شده و ساخت ساختمان این تصفیه‌خانه با تملک زمین آغاز می‌شود.

وی به ظرفیت نهایی تصیفه آب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس بعد از اتمام مراحل ساخت و آغاز به کار اشاره کرد و گفت: با ساخت این سه تصفیه‌خانه 3.8 مترمکعب آب بر ثانیه تصفیه می‌شود و این آب در اختیار کشاورزان و باغداران شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس قرار می‌گیرد.

گروسی با اشاره به یکی از اولویت‌های عمرانی در سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس اظهار کرد: یکی از اولویت‌های که فرمانداران شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس و استاندار تهران انعکاس به مقام‌های مربوطه داده‌اند و در سفر رئیس جمهور به این شهرستان‌ها پیگیری می‌شود، ساخت هرچه سریع‌تر این تصفیه‌خانه‌ها است.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به بحران آب در کشور ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس منجر به رونق کار کشاورزان این منطقه که در تنگنا قرار دارند، می‌شود و این امر از خشک شدن باغ‌های شهرستان شهریار به عنوان ریه تهران جلوگیری می‌کند.

خروج از نسخه موبایل