نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران : 53 درصد مدارس شهرستان شهریار خیر ساز هستند

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در گفتگو با خبر نگار خبر شهر گفت :

اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با حدود 820 هزار دانش آموز یکی از استانهای پر جمعیت کشور بشمار می آید ، چهارمین قطب جمعیتی کشور میباشد در این بین  اداره آموزش و پرورش شهریاربه تنهایی  با داشتن بیش از 130 هزار دانش آموز دارای بیشترین دانش آموز در استان تهران بوده به طوری که تعداد دانش آموزان آن از جمعیت برخی استانهای کشور بیشتر میباشد .

ایشان در ادامه بیان داشت :

مهاجرت بیش از اندازه جمعیت در این مناطق بخصوص شهرستان شهریار و حجم زیاد دانش آموزان باعث چند شیفته شدن مدارس و بروز مشکلات آموزشی  از جمله افت تحصیلی دانش آموزاندر این منطقه میشود ، که همین امر باعث میشود تا نیاز به مدارس بیشتری داشته باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه %53 درصد مدارس شهرستان شهریارتوسط خیرین ساخته شده است گفت :

خیرین محترم مدرسه ساز به کمک دولت شتافته اند و با ساخت 53 درصد از مدارس مورد نیاز شهرستان شهریار از ازدحام دانش آموزان در مدارس و افت تحصیلی جلوگیری نموداند .

شهرستان شهریار یکی از شهرستانهای است که نیازمند توجه بیشتر خیرین مدرسه ساز کشور است .

ایشان در ادامه بیان داشت :اگر منابع دولتی در این بخش کافی بود ما اصراری برای توجه خیرین مدرسه ساز کشور به این بخش نداشتیم ، ولی عدم کفایت اعتبارات دولتی در این بخش باعث شده تا ما شهرستان شهریار را در اولویت ساخت مدارس خیر ساز قرار دهیم .

کمرئی در ادامه در خصوص رشد ساخت و ساز های مسکن مهر و تاثیر آن بر روند کمبود فضا های آموزشی گفت :

ساخت 20 هزار واحد مسکن مهر و ساخت بیش از 30 هزار مسکن خود مالکی بدون در نظر گرفتن فضا های آموزشی سبب بروز مشکلاتی در سالهای تحصیلی کنونی و آتی خواهد شد که توجه ویژه مسئولین را به این بخش بیشتر میکند .

گزارش ویژه از خیرین مدرسه ساز

 

 

خروج از نسخه موبایل