نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف 7 تن و 847 کيلوگرم انواع موادمخدر/ تمهيدات پليس غرب استان تهران در چهارشنبه آخرسال ونوروز 94

خبر شهر –فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اعلام تهميدات پليس در نوروز94 وچهارشنبه آخرسال از کشف 7 تن و 847 کيلوگرم انواع موادمخدر از ابتداي سال جاري خبر داد.

 خبر شهر به گزارش پايگاه خبري پليس،سردار ” ناصر اصلاني”صبح امروز در نشست مطبوعاتي خود در نوزدهم اسفندماه سال 93 كه با حضور رسانه ها ،شبکه هاي خبري و اصحاب جرائد برگزار شد به تشريح اقدامات 11 ماه و 20 روز گذشته وتمهيدات پليس در چهارشنبه آخر سال وتعطيلات نوروز 94 پرداخت.

سردار “ناصر اصلاني” با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا “س” به نقش موثر مشارکت مردم و رسانه هاي خبري در ارتقاء احساس امنيت اشاره کرد و گفت:امنيت بدست آمده در استان،حاصل زحمات وتلاشهاي کارکنان انتظامي،همکاري وهمراهي مردم،تعامل سازنده سازمانهاي ديگر مراجع قضائي،نظامي،بسيج و اصحاب جرائد” است که نقش ارزنده اي در امر پيشگيري از جرائم دارند وشبانه روز در حال جمع آوري اخبار بوده ومي توان گفت بهترين کساني که تلاشها وزحمات پليس را به مردم ومسئولان اطلاع رساني مي کنند خبرنگاران،سايتها،و رسانه ها هستند.

72درصد پرونده هاي ارجاعي به مرکز مشاوره منجر به مصالحه شده است

سردار اصلاني با اشاره به اهميت و ضرورت مشاوره و مددکاري اجتماعي در نيروي انتظامي گفت:مراكز مشاوره در معاونت اجتماعي ناجا در راستاي نگرش جامعه محوري پليس و لزوم افزايش ارتباط صميمانه و همدلي پليس و مردم براي پيشگيري از بروز جرائم و نابهنجاريهاي اجتماعي با بررسي كارشناسي و با هدف ايجاد رابطه نزديك و صميمي و اعتماد‏آميز پليس با مردم،شناسايي ريشه‏ ها و زمينه ‏هاي رفتارهاي نابهنجار و بزهكاريها،تلاش در جهت از بين بردن ريشه‏ هاي مشكلات اجتماعي و پيشگيري از آنها،آگاه سازي جامعه به منظور افزايش تواناييهاي مقابله‏اي و ايجاد فرهنگ مشاوره در بحرانهاي زندگي در سال 79 راه‏اندازي شد.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران،نياز روزافزون به افزايش ارتباط صميمانه و همدلي پليس و مردم، برخورد تخصصي، علمي رواني و اجتماعي پليس با جرائم بجاي برخورد يك بعدي و تهديد محوري، تاثير و نقش اختلالات رواني و شخصيتي در بروز جرائم و انحرافات، پيشگيري از بروز جرائم و ناهنجاريهاي اجتماعي را از ضرورت تاسيس مراكز مشاوره در نيروي انتظامي برشمرد.

وي با اشاره به انواع خدمات ارائه شده در مراكز مشاوره نيروي انتظامي گفت:مشاوره انتظامي،روانشناختي،مددكاري اجتماعي،روان‌سنجي،مشاوره حقوقي به صورت حضوري و تلفني توسط کارشناسان مرکز مشاوره انجام مي شود و کاهش پرونده‏هاي ارجاعي به مراجع قضايي،ايجاد فراغت خاطر بيشتر براي مراكز انتظامي در رسيدگي به امور اساسي‏تر، پيشگيري از وقوع جرم در جامعه از اهداف مهم مرکز مشاوره مي باشد .

رييس پليس غرب استان تهران به آمار مراجعان به مركز مشاوره اشاره کرد وگفت:در 11 ماه گذشته 729 نفر به مرکز مشاوره استان و دوهزار و 349 نفر به مراکز مشاوره و مددکاري مستقر در کلانتريهاي شهرستان هاي غرب استان تهران مراجعه کردند که نشان دهنده مراجعه 24 درصدي به مرکز استان و 76 درصدي به مراکز مددکاري شهرستانها است و 60 درصد مراجعان زن و40درصد مرد هستند.

سردار اصلاني به علت هاي مراجعه شهروندان به مرکز مشاوره اشاره کرد و گفت:اختلافات خانوادگي 73درصد،مسايل رواني يک درصد،تربيتي پنج درصد،تحصيلي دو درصد،اجتماعي هفت درصد،فردي هفت درصد،شغلي و اقتصادي يک درصد،ازدواج چهار درصد از دلايل مراجعه مراجعان را تشکيل مي دهد.

رييس پليس غرب استان تهران با اشاره به نقش موثر مرکز مشاوره در کاهش پرونده هاي قضايي گفت:72درصد پرونده هاي ارجاعي به مرکز مشاوره منجر به مصالحه شده است.

235 هزار و 477 مورد تماس با مرکز فوريتهاي پليسي 110 در سال 93

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به عملکرد مرکز فوريت هاي پليسي 110 گفت:235 هزار و 477 مورد تماس با اين مرکز در سال 93 برقرار شد که اين آمار نشان مي دهد تماسهاي مردمي نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش يافته و از مجموع تماسها 186 هزار و 868 مورد آن تماسهاي تلفني و 48 هزار و 609 به صورت حضوري بوده و علت کاهش تماس ها مي تواند موضوعاتي از قبيل افزايش کلانتريها و ايستگاه هاي انتظامي و رسيدگي به موقع به مسائل و مشکلات شهروندان و افزايش توان و گشت هاي انتظامي باشد.

اصلاني با اشاره به اولويتهاي تماس هاي مردمي با مرکز 110 گفت: اولويتهاي تماس شهروندان با اين مرکز به ترتيب نزاع ودرگيري خياباني،تصادفات،اختلافات خانوادگي و مسائل اجتماعي،جرايم عمومي عليه اشخاص، سرقت،موادمخدر و جرايم مالي و اقتصادي هستند با توجه به اينکه در شش ماه اول سال جاري و سال گذشته به ترتيب سرقت به عنوان اولويت هاي سوم و اول مطرح بود ليکن با راه اندازي وفعال بودن قرارگاه مبارزه با سرقت،اين موضوع به رتبه پنجم سقوط کرد و مشارکت همه سازمان هاي دولتي در اين امر سهيم بود.

وي با اشاره به فرمايشات حضرت امام خميني “ره” در خصوص ام الجرايم بودن موادمخدر در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي گفت:52 درصد دستگيري هاي پليس در حوزه موادمخدر انجام مي گيرد و ضرورت دارد مسئولان وشهروندان تمرکز بيشتري بر اين امر داشته باشند چرا که امروز موادمخدر تهديد جدي به شمار مي رود و بايد خانواده ها و همه مسئولان در اين زمينه تلاش مضاعفي کنند تا با اين تهديد مقابله جدي شود.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اولويت هاي پليس در ماموريت ها گفت:سرقت،موادمخدر،تصادفات و نزاع و درگيري در ديدگاه و منظر پليس به صورت جدي دنبال مي شوند.

کشف 7 تن و 847 کيلوگرم انواع موادمخدر

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به کشف 7 تن و 847 کيلوگرم انواع موادمخدر در 11ماه و 20 روز گذشته گفت:در اين مدت با منهدم شدن 83 باند تهيه وتوزيع موادمخدر و توقيف 308 دستگاه وسائط نقليه، 617 قاچاقچي توسط پليس دستگير شد.

وي با اشاره به جديت پليس در برخورد با توزيع کنندگان شيشه افزود:کشف پنج تن و 453 کيلوگرم ترياک،541 کيلوگرم مرفين،281 کيلوگرم هروئين،253 کيلوگرم شيشه،يک تن و 278 کيلوگرم حشيش و 38 کيلوگرم ساير موادمخدر از ديگر اقدامات پليس در سال جاري بوده و بخشي از دستگيري هاي پليس غرب استان تهران در حوزه مواد روانگردان شيشه مربوط به استان هاي ديگر مي شود.

رئيس پليس غرب استان تهران از افزايش 376درصدي کشفيات در زمينه هرويين،چهار درصدي انهدام باند قاچاق موادمخدر،20 درصدي توقيف اموال قاچاقچيان،27 درصدي دستگيري قاچاقچيان و 38 درصدي ارزش ريالي اموال توقيفي از قاچاقچيان موادمخدر،140 درصدي افزايش جمع آوري معتادان ولگرد،کاهش نه درصدي کشفيات شيشه و 71درصدي مرفين در سال جاري خبر داد.

وي با اشاره به جمع آوري سه هزار و438 معتاد ولگرد در سال جاري گفت:علت اين افزايش تصويب لزوم فعال شدن مراکز نگهداري معتادان در شهرستان هاي غرب استان تهران در شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر بود و با اين اقدام پليس،بخش مهمي از سرقت هاي خرد نيز کاهش يافت و توفيقات خوبي در کشف سرقتها بدست آمد.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه با اشاره به توفيق پليس فتاي استان در کشف جرايم ، گفت:با تلاش کارکنان پليس فتا،179 پرونده مربوط به جرايم سايبري 27 گانه توسط پليس بررسي و 164 فقره پرونده و 94 درصد از جرائم وقوعي کشف شده است.

وي با اشاره به کاهش 23 درصدي تصادفات فوتي گفت: در تصادفات جرحي پليس استان با افزايش 14 درصدي و در تصادفات خسارتي با کاهش 23 درصدي مواجه بوديم و در مجموع کل تصادفات 9 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان مي دهد و در سال گذشته 361 نفر کشته و در سال جاري 285 نفر کشته داريم و با کاهش 76 نفر کشته مواجه هستيم که با همکاري شهروندان اين امر ميسر شده است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به کاهش 9 درصدي سرقت و کاهش چهار درصدي کشف سرقت گفت:توفيقات پليس در مهار سرقت با مشارکت همگان و بکارگيري تمام توان پليس ميسر شد و در جرايم مسلحانه 50 درصد،زورگيري وسرقت هاي خشن 15 درصد،در مجموع جرايم هفت درصد و در سرقتهاي منزل،مغازه،موتورسيکلت و خودرو شاهد کاهش محسوس سرقت بوديم و در سرقت کيف قاپي 20 درصد افزايش را شاهد بوديم که اين امر نيازمند توجه به امورات پيشگيري از سوي شهروندان به ويژه خانم ها مي باشد.

سردار اصلاني با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري “مد ظله العالي” در ابتداي پيام نوروزي ايشان در سال 93 در خصوص لزوم مقابله با قاچاق کالا گفت:در حوزه کشفيات کالاي قاچاق با افزايش 33 درصدي،دستگيري قاچاقچيان کالا 42 درصد و توقيف اموال وسائط نقليه قاچاقچيان، 48 درصد افزايش را نشان مي دهد

راهبرد پليس در چهارشنبه آخرسال،اجتماعي است نه امنيتي/افزايش 70 درصدي کشفيات موادمحترقه

اصلاني با بيان اينکه پليس به مقوله چهارشنبه آخرسال به عنوان مقوله اي اجتماعي توجه مي کند، گفت: رويکرد پليس به چهارشنبه آخرسال رويکردي محله محور بوده و همه ساله وضعيت جامعه در اين حوزه نسبت به سال قبل بهتر مي شود واطلاع رساني و آگاهسازي معاونت اجتماعي و کلانتريها در دو ماه گذشته مي تواند نقش بسزائي در کاهش حوادث اين روز داشته باشد.

وي با اشاره به برگزاري جلسات تعاملي با شهرداريها،اورژانس،سپاه،بسيج،آتش نشاني و ادارات آب،برق و گاز گفت: اجازه نخواهيم داد افراد هنجارشکن به بهانه چهارشنبه آخرسال خيابانها راببندند،ميادين وخيابانهاي اصلي شاهراه عبور ومرورند و پليس ، اين عرصه ها را تحت کنترل شديد خود قرار خواهد داد.

اصلاني با اشاره به تعامل تنگاتنگ پليس اين منطقه با پليس استان البرز،سرقت استان تهران وتهران بزرگ گفت:در دو ماه گذشته کشفيات پليس در حوزه موادمحترقه نسبت به سال قبل، 70 درصد افزايش را نشان مي دهد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد:پليس براي ايام تعطيلات نوروزي، تهميدات ويژه اي انديشيده که در اين راستا با فعال شدن گشت هاي پياده،خودروئي و موتوري و بهره گيري از آنها و بکارگيري پليس افتخاري، آرامش وامنيت خوبي را براي شهروندان ايجاد کنيم.

اصلاني با اشاره به برگزاري ايست وبازرسي ثابت ومتغير در ورودي وخروجي استان وساير نقاط در ساعات مختلف شبانه روز ايام تعطيلات نوروزي گفت: ايستگاه هاي موقت به منظور ارائه خدمات انتظامي به مسافران نوروزي، فعال خواهد شد وکنترل مراکز تجاري با افزايش گشت هاي انتظامي صورت گرفته و هرگونه جابجائي اسباب واثاثيه منزل بايستي با مجوز پليس در ايام تعطيلات نوروز باشد.

سردار اصلاني با اشاره به انهدام باند سارقان سايبري گفت:سارقان فضاي سايبري که افرادي فرصت طلب بودند با مراجعه به مراکز داراي اينترنت،با خريد حدود 20 الي 30 ميليون تومان و وورد به حساب اينترنتي فروشگاه،حواله اي مبني بر پرداخت هزينه تحويل صاحب مغازه داده در صورتي که در حواله فوق هنوز به بانک مورد نظر ارسال نشده و هيچ مبلغي به حساب آن فروشگاه واريز نشده و اين باند تاکنون 10 فقره سرقت بدين شيوه انجام دادند ومبلغي بالغ بر يک ميليارد ريال با حواله هاي بدون موجودي کلاهبرداري کردند.

انهدام باند سارقان منزل و کشف 33 فقره سرقت در شهرهاي شهريار،قدس، اسلامشهر و ملارد

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران در ادامه از انهدام باند 8 نفره سارقان منزل در شهرهاي انديشه، اسلامشهر،قدس وملارد و شهريار خبر داد و گفت:با انهدام اين باند 40 درصد سرقت هاي منزل استان کاهش داشت و سارقان در بازجويي هاي پليس به 33 فقره سرقت اعتراف کردند.

خروج از نسخه موبایل