نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کاهش 10 درصدی سرقت / کشف 50 فقره سرقت منزل در غرب استان تهران

خبر شهر -رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامي ويژه غرب استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 10 درصدی سرقت گفت:با انهدام باند هفت نفره سرقت در شهریار واندیشه،50 فقره سرقت منزل کشف شد.

 خبر شهر به گزارش پايگاه خبري پليس،سرهنگ”منصور خدادادی” در مصاحبه با خبرنگاران و رسانه های محلی و استانی غرب استان تهران گفت:برای برطرف کردن دغدغه های مردم در حیطه احساس ناامنی با تدبیر فرمانده ناجا قرارگاه مبارزه با سرقت از ابتدای سال جاری راه اندازی شد و با دخیل شدن مشارکت سایر سازمان ها در این امر پیگیری جدی تری در امر مبارزه با سرقت صورت گرفت.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اشاره به عملکرد پلیس غرب استان تهران در حیطه مبارزه با سرقت در 11 ماه گذشته گفت:در مدت زمان گذشته در مجموع کل سرقتها 10 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت به گونه ای که سرقت منزل با کاهش 12درصدی،سرقت مغازه کاهش 21 درصدی،سرقت خودرو کاهش 9 درصدی،سرقت موتورسیکلت کاهش 20 درصدی و سرقت قطعات خودرو با کاهش 10 درصدی روبرو بود.

این مقام ارشد انتظامی گفت:تلاش کارکنان انتظامی نشان دهنده مشارکت سازمانها و نهادهای دولتی در امر مبارزه با سرقت بوده که قطعا اینگونه همکاری ها می تواند روند مبارزه با سرقت و در پی آن افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اشاره به انهدام باند 7 نفره سارقان منزل گفت:با افزایش سرقت در مناطقی از شهریار وشهر اندیشه،بررسی های جدی پلیس آغاز شد و با استفاده از سوابق اطلاعاتی مجرمان و راهنمایی های شاکیان پرونده،تحقیقات پلیس ادامه یافت و با همکاری خوب یکی از کسبه شهریار،سارق اصلی هنگام فروش اموال مسروقه در شهریار توسط پلیس دستگیر شد و مالخران اموال مسروقه و همدستانش را به پلیس معرفی کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت:در سه عملیات جداگانه،سه سارق و چهار مالخر در شهرهای اندیشه وشهریار دستگیر شدند و سارقان به 50 فقره سرقت در شهرهای اندیشه و شهریار اعتراف کردند و اموال مسروقه از قبیل”تلویزیون ال سی دی،ال ای دی،ضبط وباند،کیس ووجوهات نقد و مقادیری طلا وجواهر کشف شد.

خدادادای به شهروندان توصیه کرد:برای پیشگیری از سرقت منزل،از نگهداری وجوهات و طلا وجواهرات در منزل خودداری کنند و در صورت امکان اموال واشیای گرانبهای خود را به صندوق امانات بانکها تحویل دهند تا ضمن پیشگیری از سرقت اموال،تا حدود بسیار زیادی انگیزه های سارقان حرفه ای منازل در سرقت منزل کاهش یابد.

سرهنگ خدادادی با اشاره به انهدام باند دو نفره سارقان کیف قاپ و زورگیر در 10 روز گذشته گفت:با افزایش مراجعه شهروندان در خصوص سرقت گوشی،وجوه نقد و کیف توسط سارقان به یگانهای انتظامی در شهرهای شهریار و اندیشه،بررسی موضوع توسط پلیس مورد پیگیری قرار گرفت.

خدادادی افزود:با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز در شهر اندیشه وشهریار با همکاری کلانتری های محل،مشخصات ظاهری سارقان نیز در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت و گشت نامحسوس پلیس آگاهی شب دو روز گذشته یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین را مطابق با مشخصات ظاهری اعلام شده مشاهده کرده و به تعقیب آنها پرداخت.

این مقام ارشد انتظامی گفت:در جریان تعقیب وگریز سارقان،با رها کردن موتورسیکلت به بیابانهای اطراف فرار کردند و در ادامه تعقیب وگریز با تیراندازی پلیس،یکی از سارقان پس از اصابت گلوله بر پایش دستگیر شد و سارق دوم در همان حوالی دستگیر شد.

خدادادی،يادآور شد:براساس اطلاعات پليس،صنوف در فروش اجناس سرقتي خودرو دخيل اند بنابراين ضمن کنترل اين اصناف،صاحبان آنها را مکلف کرديم تا با استقرار رايانه،ليستي به همراه عکس اجناس موجود را در اختيار پليس قرار دهند.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران در پایان با اشاره به اینکه 50 درصد کل سرقت های منطقه انتظامی غرب استان تهران،سرقت های خودرو و قطعات خودروست،گفت:تجهیز خودروها به قفل فرمان،قفل پدال،سوییچ مخفی می تواند در کاهش سرقت ها نقش مهمی ایفا کند و استفاده از پارکیینگ های منازل وعمومی می تواند در کاهش سرقت خودرو وقطعات آن موثر باشد چرا که 95 درصد سرقت های خودرو و قطعات آن در بیرون از پارگینگ اتفاق می افتد و در این امر بایستی هم مسئولان ذیربط تلاش های خوبی انجام دهند و هم شهروندان در استفاده از پارکینگ های عمومی و منازل توجه ویژه ای داشته باشن

خروج از نسخه موبایل