نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گزارش از خیریه طهورا (برای ایتام و زنان نیازمند )

زینب عبدی مدیر خیریه طهورا –ثبت ۱۵۲ شهریار در گفتگو با خبر نگار خبر شهر گفت: طهورا خیریه ایی برای ایتام و زنان نیازمند حمایت است که در حوزه های متفاوت حمایتی قریب به ۱۵ سال بصورت رسمی و غیر رسمی انجام وظیفه می کند .وی گفت: ما سرمایه هایی داریم که آنها پشتوانه ماهستند .ایشان ایمان به خدا را بعنوان اصلی ترین سرمایه خواند و گفت: ما معتقدیم نیکوکاری دارای دو وجه تاثیر گذار فردی و اجتماعی موثر است و خدا وند مرجع اصلی نیکوکاری می باشد .

ایشان دومین سرمایه را باور تاثیرات نیکوکاری در اصلاح فرد و جامعه دانست که  به قدری که بر ما و برفهم دینی ما و ادراک ما تکلیف شده است .وی سومین سرمایه را عشق به ادامه کار در سطح نیکوکاری و پشتکار در این راه دانست که سختی های در کار هم نمی تواند مانع این ادامه کار شود.

خانم عبدی چهارمین سرمایه را اعتماد مردم و تقویت این اعتماد با عملکرد مثبت در جهت رفاه حال مستمندان دانست .

پنجمین سرمایه از نظر ایشان سازمان یافتگی و مدیریت واحد است .وی در ادامه گفت : مدیریت واحد یعنی نظم و سازمان یافتگی در تنظیم و تجمیع برنامه ها و اقدامات منظم و آهسته و پیوسته . وی گفت : تصمیمات درست در بستر مدیریت پویا و به روز و مشورتی میسر است .

وی ازنیکوکاران خواست که در تولید تصمیمات سازنده و تصمیم سازی با مدیریت موسسه همکاری کنند.

ایشان با اشاره به تاثیر سازمان یافتگی نیکوکاری گفت: با این شیوه ،تعدا د کسانی که بطور واقعی شناسایی و حمایت شوندبیشتر می شودو کمک به آنها مداومت خواهد یافت .مردم نیز در اهدای کمک های خود به زیاد شدن و موثر بودن کمک های هر چند اندک خود ایمان حاصل می کنند .

وی درگزارشی از برنامه ها و اقدامات یکسال گذشته گفت: علاوه بر کمک های میان دوره ایی و ماهانه عمده ترین برنامه های حمایتی ما طرح های حمایتی رمضان،محرم مهر و مدرسه ، سه نوبت طرح توزیع شوینده ، طرح توزیع پیاز و سیب زمینی ، طرح غذای نذری ،طرح اهدای کالا و میوه و شیرینی و هدایای نقدی در اعیاد دینی مانند میلاد امام زمان(عج) ، دوعید عزیز قربان و غدیر ،وسبد بزرگ اسفند ویژه نوروز را بر شمرد و از طرح های حمایتی بیماران در خصوص سونوگرافی و رادیولوژی رایگان ، وزیت رایگان،هزینه های داروبیماران ، طرح شناسایی و پرونده سازی مدد جویان ، طرح کد بندی مدد جویان و گروه بندی آنان بر حسب نوع نیاز به حمایت موسسه اعلام کرد .وی هم چنین از طرح دو ماهه و هفتگی آموزش مهارتهای زندگی ، سه نوبت همایش با مدد جویان تحت پوشش را اعلام کرد که در آن مدیر موسسه به اطلاع رسانی اقدامات خیریه ، تشویق آنها به کار و کوشش و اهدای جوایز به مدد جو اعلام کرد .

هم چنین تغذیه سالم و طب سنتی نیز در این همایش ها مورد تاکید و آموزش واقع شد .

در خصوص تشکیلات جهیزیه و امور خانواده گفت: در سال گذشته ۱۲ نوعروس جهیزیه کامل و سه سیسمونی دریافت کردند که ارزش هر یک از این جهیزیه ها با لغ بر دو میلیون تومان بودکه همه این اقلام از محل هدایای غیر نقدی مردمی بوده است . خانم عبدی گفت: برای سال اتی نیز عده ای در انتظار دریافت جهیزیه هستند و عمده ترین این نوعروسها افرادی بی بضاعت و ایتام می باشند .

خانم عبدی مدیر خیریه طهورا در ادامه گفت: کار آفرینی و ایجاد شغل به بهترین شکل می تواند سبب تقویت اقتصاد خانواده مدد جویان شود و آنها از وابستگی حمایتی دائم خارج سازد که این امر با همت و همکاری نیکوکاران میسر است و آن را از اصلی ترین برنامه های سال آتی خواند . ایشان تاکید کرد آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد دینی آموزشی را برای سال آینده در دستور کار خود داریم .

هم اکنون قریب به ۱۲۰ خانوار تحت پوشش این موسسه قرار دارند و در نیمه اول اسفند طرح توزیع ۲۰ کالای سبد حمایتی به مدد جویان تحت پوشش ، ایتام و زنان ساکن در منطقه شهریار اهدا می گردد.وی ضمن تشکر از نیکوکاران و نگاه نیکوکارانه آحاد جامعه گفت: کمک به افتادگان یک عزم ملی می خواهد تا هیچ انسان افتاده ایی احسا س رنج و درد نکند و تجمیع این کمکها در سازمانها و موسسات خیریه موثر ترین شکل حمایتی است .

 

خروج از نسخه موبایل