نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دانشگاه، عامل تبدیل ایران به قدرت علمی و فرهنگی است

 

 خبر شهر به گزارش «ایثار»، محمدرضا گروسی، مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز آموزش جامع علمی-کاربردی امام خمینی(ره) گفت: آحاد جامعه مسوول پیشرفت کشور در بخشهای مختلف هستند، اما رسالت دانشگاه این است که باید برای تبدیل ایران به یک قدرت علمی و فرهنگی در دنیا تلاش کند.

وی افزود: نظام اسلامی پس از یک تثبیت مقتدرانه اکنون در مرحله تشکیل الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت قرار گرفته است و شرط تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین‌المللی، حصول مرکزیت علمی جهانی است  و دانشگاهها برای تسریع در پیشرفت کشور باید راههای میانبر را شناسایی و به بدنه اجرایی کشور منتقل کنند.

رییس مرکز آموزش جامع علمی-کاربردی امام خمینی(ره) اظهار داشت: از جمله برنامه‌های راهبردی برای دست‌یابی به این مهم، تشکیل انجمن های علمی- فرهنگی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهد و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی است.

مشاور رییس بنیاد در ادامه ضمن اشاره به برنامه ریزی  انجام  شده  برای تحقق این امر در مرکز آموزش جامع علمی-کاربردی امام خمینی(ره) افزود: ملاک انتخاب اساتید برتر برای عضویت در انجمن علمی و فرهنگی این مرکز، خلاقیت در برقراری ارتباط، تعامل آموزشی و پژوهشی با دیگر اساتید، دانشجوپروری و تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله است.

وی درخاتمه گفت: اساتید برتر برای شرکت در جشنواره کشوری به مراکز ذی ربط معرفی خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل