نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هیات “جنت العباس(ع) شهریار” برگزار می کند: مراسم “روضه حضرت زهرا (س)” با مداحی حاج حسین سیب سرخی

شالوده انقلاب اسلامی بر پایه مبانی اعتقادی است و امروز برای موفق شدن در مقابله با تهاجم فرهنگی باید این اعتقادات را تحکیم بخشید و آن را زنده نگه داشت و از آنجا که دین اسلام همواره به برگزاری مراسم‌های مذهبی به صورت گروهی و اجتماعی توجه و اهمیت خاصی قائل است، الگوگیری از سیره سید الشهدا (ع) از جمله راهکارهای مفید برای مقابله با تهاجم فرهنگی است. تهاجم فرهنگی حقیقتی انکار ناپذیر است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از ابتدای دهه 70 تحت عناوین تهاجم فرهنگی شبیه خوان فرهنگی و ناتوی فرهنگی خطر آن را به مردم گوشزد می کنند.

معظم له همواره در فرمایشات حکیمانه خویش متذکر شده اند که دشمن به موقعیت و تاثیر گذاری این مجالس پی برده است. بنابراین کارهایی کرده و می‌کند که این هیأت‌ها را که این چنین موثر بودند و هستند را از تأثیر بیندازد. لذا تکلیف است تا در این راستا همه قدم برداریم و تلاش کنیم که هیئات مان هر روز بهتر و بهتر شوند. پرداختن به آموزه های تربیتی حادثه عاشورا در مراسم عزاداری، جلسات و هیئت های مذهبی، بهترین دژ و قلعه مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می شودو تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است، آن تشکیلاتی که بیش از همه در پیروزی انقلاب و در جنگ تحمیلی به خصوص روزها و سال‌های اول مؤثر بود، همین هیأت‌ها بود. همین سینه زنی‌ها و دسته‌های عزاداری بودند که مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند. اما در چند سال اخیر دشمن با هر وسیله یا هدف انحراف جوانان به عنوان مهم ترین سرمایه‌های ملت وارد میدان شده است. آنها شبانه روز تلاش می کنند تا به این مبانی آسیب بزنند. اما باید بدانیم که دست امام حسین و ائمه اطهار(ع) در کار است و معاندین دین مبین اسلام هرگز به اهداف شوم و اسلام ستیزی خویش نخواهند رسید.

شایان ذکر است که وضعیت فعلی مجالس عزاداری ما از گذشته بهتر است. اما این «بهتر» عیب و نقص‌هایی هم دارد و جا دارد که خیلی بهتر از این باشد. برای بهتر شدن هیئات مذهبی، مدّاح، واعظ، مستمع و مدیر هیئت هر یک وظیفه و نقشی خطیر بر عهده دارند

شهرستان شهید پرور شهریار نیز از این موهبت بی بهره نیست و شاهد هستیم که جوانان پرشور مکتب انقلاب دوشادوش پیرغلامان و خادمین اهل بیت(ع) همگی با دلی عاشق در هر نقطه ای از منطقه، مراسمات مذهبی را برگزار می کنند. یکی از هیات هایی که فعالیتی بسیار منظم و گسترده در این عرصه دارد، متشکل از جوانانی است که در قالب هیئت “جنت العباس (علمدار) شهریار” از 7 سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز چندین مراسم مذهبی گسترده نیز برگزار نموده است. جوانان و عاشقان اهل بیت(ع) این هیئت متشکل از محسن درخشان، اصغر جلالی، محمد جوزی، حمید و حسین رهنما، مسعود ترک، علی بابایی، علی تبری، مسعود حاج بابایی، حسین امانی و جواد زهرایی، در بیست و دوم بهمن 1386 فعالیت خود را آغاز نمود و به مدت 5 سال که 3 سال آن در مسجد توفیق کرشته بوده است، مراسمات هفتگی دعا و عزاداری برگزار نمود.

شایان ذکر است که اولین تجمع بزرگ این هیئت مربوط به سال 1386 میباشد که اهم مراسمات هیئت جنت العباس(ع) در طول سالهی اخیر، آنهم در قالب تجمعات مردمی ذیلا آمده است:

1- اقامه عزا جهت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س)، برگزاری جشن نیمه شعبان، یادبود شهدای کرشته، روضه حضرت عباس(ع)، بزرگداشت سالروز وفات ام البنین(س)، اقامه عزا برای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، روضه حضرت رقیه(س) و مراسم اربعین با مداحی حاج مهدی اکبری.

2- اقمه عزا در سالروز شهادت امام جواد(ع)، برگزاری دعای عرفه و برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س) با مداحی ذاکر اهل بیت(ع)، حاج مهدی مختاری.

3- اقامه عزا در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با مداحی ذاکر اهل بیت(ع)، مجید قناعت جو.

4- مراسم روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) با مداحی حاج سعید قانع.

5- برگزاری مراسم عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در سالهای 92 و 93 با مداحی کربلایی جواد مقدم.

6- برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س) با مداحی عبدالرضا هلالی.

و… از جمله فعالیت های 7 ساله هیئت جنت العباس(ع) بوده است.

در طول سال شاهد بوده ایم که عمده تجمعات مردمی در مراسمات مذهبی ما شیعیان مربوط به ماههای محرم و صفر است تا دلباختگان به اهل بیت(ع) جهت برپایی عزاداری باشکوه و عظیم گرد هم آیند. اما بانیان هیئت جنت العباس(ع) با اجرای برنامه های عزاداری متناوب در طول سال، همواره سعی بر آن داشته اند با زنده نگه داشتن سنت عزاداری ائمه اطهار(ع) در ترویج راه بزرگان دین اهتمام ورزند و همانگونه که ذکر شد، برگزاری جلسات مذهبی آنهم در سطحی وسیع، نیاز به برنامه ریزی و همت همگانی دارد و با صحبتی که با برخی از فعالین این هیئت داشتیم، همگی تشکر ویژه از دیگر عوامل شهرستان بویژه هیئت امناء مسجد حضرت ولیعصر(عج) کرشته، ائمه جماعات مساجد سطح شهر، نیروی انتظامی و پرسنل راهنمایی و رانندگی شهرستان بواسطه ایجاد نظم در برگزاری مراسمات، واحد فرهنگی و خدمات شهری شهرداری شهریار، هیئت مدیره و مدیرعامل صنودق والفجر، هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی انقلاب شهریار، اکبر رهگذر(مدیریت اکو بهنام)، برادران جباری(مدیریت اکو ساحل)، حاج بهمن درخشان(ریاست اتحادیه لوازم خانگی شهرستان شهریار)، مداحان اهل بیت (ع) و همچنین مردم مومن و شهید پرور کرشته و شهرستان شهریار داشته و از مسئولین منطقه انتظار دارند تا در راستای ترویج و ارتقای سطح کیفی مراسمات آتی این هیئت بیش از پیش یاریگر هیئت جنت العباس(ع) باشند.

در پایان شایان ذکر است، یکی از بزرگترین مراسمات این هیئت که قرار است با عنوان “روضه حضرت زهرا (س)” در مسجد حضرت ولیعصر(عج) کرشته برگزار گردد، با مداحی حاج حسین سیب سرخی از مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) در روز جمعه 24 بهمن ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا برپا خواهد شد که از تمامی عاشقان اهل بیت (ع) دعوت می گردد در این مراسم پر فیض همچون گذشته حضور بهم رسانند.

خروج از نسخه موبایل