نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیرآموزش وپرورش شهریارتاکید کرد :کمرنگ شدن تمرکز گرایی در آموزش و پرورش با تقویت انجمن اولیاء و مربیان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار بر کمرنگ شدن تمرکز گرایی در ساختار نظام آموزشی کشور به واسطه تقویت و غنی سازی انجمن های اولیاء و مربیان تاکید کرد .

 خبر شهر  به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهریار:علی ذبیحی در اولین نشست شورای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان شهریار ،ضمن بیان این مطلب افزود : چند مولفه اساس توانمندی و تقویت مدارس را تشکیل می دهد که یکی از مهمترین این مولفه ها انجمن های اولیا و مربیان است.
وی با اشاره به جمعیت 130 هزار نفری دانش آموزی این منطقه و با احتساب والدین آنها به عنوان گروه هدف آموزش و پرورش گفت : گستردگی آموزش و پرورش شهرستان شهریار و جمعیت بالای خانواده هایی که به واسطه دانش آموزانشان در ارتباط با این نهاد هستند ،خود عاملی است که ضرورت افزایش تعامل بین انجمن اولیاء و مربیان و آموزش و پرورش را نشان می دهد .
ذبیحی خاطرنشان کرد:آموزش خانواده یکی از موارد مهمی است که بخشی از آن به واسطه مدارس و در قالب کلاس های آموزش خانواده برگزار می شود .
وی با تاکید بر برخی از روش های غلط پیشین در رابطه با این کلاس ها گفت : آموزش خانواده باید با استفاده از روش های مناسب در هر منطقه و پس از آسیب شناسی از مشکلات آن متناسب با هر معضلی در مناطق مختلف و با استفاده از اساتید کارآمد برگزار شود .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار ،با اشاره به برگزاری کلاسهای متمرکز آموزش خانواده در زمینه بهداشت تغذیه ،اظهار داشت : آموزش و پرورش شهرستان شهریار به منظور جلوگیری از افزایش بیماری های مزمن و آموزش صحیح تغذیه سالم اقدام به برگزاری چندین هایش آموزشی در قالب کلاس های آموزش خانواده با موضوعیت تغذیه سالم کرده است .
وی همچنین با تاکید بر توجه بیش از پیش به انجمن اولیاء و مربیان ،تاکید کرد : حضور نهاد های مردمی و استفاده از ظرفیت های آنها تا حد زیادی می تواند از تمرکز گرایی در بخش های دولتی بکاهد .
ذبیحی افزود : از این رو حضور پر رنگ انجمن های اولیاء وو مربیان و مشارکت آنها در امور مدارس یکی از مولفه های اساسی در امر آموزش و پرورش به شمار می رود ، که این امریکی از اولویت های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شهریار است.

 

خروج از نسخه موبایل