نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در جلسه شورای اداری شهرستان قدس مطرح شد؛پيشنهاد هاشمی برای افزايش خدمات بهداشتی و درمانی در قدس

در جلسه شورای اداری شهرستان قدس مطرح شد؛

پيشنهاد هاشمی برای افزايش خدمات بهداشتی و درمانی در قدس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از عدم وجود بیمارستان در شهرستان قدس پيشنهادی به منظور افزايش خدمت رسانی در حوزه درمانی ارايه كرد.

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی، حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور معاون درمانی وزارت بهداشت، رئیس بیمارستان علوم پزشکی ایران، نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس، فرماندار، امام جمعه و روسای ادارات شهرستان برگزار شد، گفت: در بازدیدی که امروز از سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد بعمل آمد شاهد محرومیت های این شهرستان ها در حوزه درمان بودیم.

وی افزود: هزینه ساخت بیمارستان بسیار بالا است كه با توجه به وضعیت اقتصادی نابسامان کشور ساخت بیمارستان برای دولت سخت است و از این رو دولت از هرگونه همکاری بخش خصوصی در حوزه درمان نه تنها استقبال می کند بلکه از آن ها حمایت هم می کند.

وی ادامه داد: دولت از ابتدای تشکیل حوزه درمان و سلامت را در اولویت های خود قرار داد و در این بخش با طرح تحول سلامت، تعداد متخصصان را افزایش داده و همچنین بخش های زایمان گسترش یافته و هزینه پرداختی بیماران نیز کاهش یابد که متاسفانه شهروندان قدس هیچ یک از این خدمات را لمس نکرده و حق دارند که از دولت ناراضی باشند، البته امید است با تصویب بودجه ایی که برای سال آینده وزارت بهداشت در نظر گرفته شده تا حدودی این مشکلات برطرف شود.

هاشمی تصریح کرد: پروژه بیمارستان 160 تخت خوابی قدس که مصوبه هیئت دولت گذشته است اکنون در دست راه و شهرسازی است و وزارت بهداشت نمی تواند در آن دخالت کند ولی در صورت تصویب بودجه می توان در ساخت و ساز این پروژه ها همکاری کرد.

وی اظهار داشت: تنها کاری که می شود در کوتاه مدت انجام داد، این است که مراکز درمانی که به صورت سرپایی بیماران را معالجه می کنند به صورت شبانه روزی فعال باشند.

وزیر بهداشت گفت: بهترین کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که زمینه حضور مردم در شهرهای خودشان را ایجاد کند و مانع مهاجر آن ها به شهرهای مجاور تهران شوند زیرا اکنون این شهرستان با جمعیتی که دارد به 800 تخت بیمارستانی نیاز دارد که دولت تنها می تواند 160 تخت آن را تامین کند و به همین دلیل از حضور بخش خصوصی در ساخت بیمارستان استقبال می شود، این در حالی است که جمعیت شهرستان افزایش نیابد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما خدمات همگام و همسو با توسعه شهرها، گسترش نیافته همین موجب بوجود آمدن کمبودها و محدودیت ها در حوزه مختلف از جمله بهداشت و درمان شده است.

MHR_6543

خروج از نسخه موبایل