نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف سه هزارو270 عدد سکه تقلبي با طرح هاي دوره هخامنشي و باستاني

خبر شهر -جانشين فرمانده انتظامي غرب استان تهران از دستگيري دو کلاهبردار و کشف سه هزار و270 سکه تقلبي با طرح هاي دوره هخامنشي و باستاني در شهرستان “بهارستان”خبر داد.

 خبر شهر به گزارش پايگاه خبري پليس،سرهنگ”گلزاري”گفت:با مراجعه شهروندي به کلانتري 12 نسيم شهر و اعلام اخباري در خصوص خريد و فروش و نگهداري سکه توسط دو نفر در نسيم شهر،بررسي موضوع در دستور کار ماموران کلانتري 12 نسيم شهر با همکاري ماموران پليس آگاهي شهرستان بهارستان قرار گرفت.

وي افزود: فرد مراجعه کننده به کلانتري در اظهاراتش به پليس گفت که صبح روز گذشته(16 دي) فردي با وي تماس گرفت و با معرفي خود به عنوان يکي از کشاورزان منطقه اليگودرز استان لرستان اعلام کرد مقاديري سکه هاي دوران هخامنشي از زير خاک پيدا کرده و قصد فروش سكه و اشياء عتيقه به مبلغ 400 ميليون ريال را داشت که به اين امر مشکوک شده و آن را به پليس اطلاع دادم.

جانشين فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران گفت:بلافاصله ماموران کلانتري 12 نسيم شهر وماموران پليس آگاهي شهرستان بهارستان با هماهنگي مقام قضائي و با راهنمايي فرد مراجعه کننده به صورت نامحسوس در محل معامله حاضر شدند.

“گلزاري”در ادامه گفت:پس از تماس افراد ناشناس با فرد مورد نظر،دو نفر در محل قرار حاضر شدند که پس از شناسايي دقيق در اقدامي غافلگيرانه در نسيم شهر دستگير شده و از آنها يک کيسه حاوي سه هزار و270 عدد سکه تقلبي بزرگ وکوچک با طرح هاي دوره هخامنشي و نوشته باستاني کشف شد.

به گفته وي،متهمان پس از دستگيري در بازجويي پليس گفتند؛قصد داشتند با ضرب سکه هاي تقلبي وقرار دادن آنها در زير خاک،سکه ها را قديمي و باستاني جلوه داده و به فروش برسانند که توسط پليس دستگير شدند.

گلزاري گفت:با دستگيري دو کلاهبردار در اين زمينه وبررسي سوابق آنها،مشخص شد يکي از متهمان پنج مورد کلاهبرداري به همين روش انجام داده بود که در آخرين آن به همراه همدستش در بهارستان دستگير شد.

خروج از نسخه موبایل