نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف 7 تن و 208 کيلوگرم مواد افیونی/افزايش 67 درصدي کشف کالاي قاچاق

خبر شهر -رییس پليس غرب استان تهران دقايقي قبل در مصاحبه با خبرنگاران از افزايش 67درصدي کشف کالاي قاچاق و کشف 7 تن و 208 کيلوگرم موادمخدر خبر داد.

خبر شهر به گزارش پايگاه خبري پليس،سردار”ناصر اصلاني”صبح امروز(15 دی) در مصاحبه با خبرنگاران وشبکه هاي خبري با تبریک هفته وحدت به مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشريح اقدامات شاخص پليس در 9 ماه گذشته پرداخت.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران در مصاحبه با شبکه هاي خبري و اصحاب جرائد از تعامل وهمکاري خوب مردم،رسانه هاي خبري وصداوسيما با پليس در امر اطلاع رسانی و آگاهسازی شهروندان قدرداني کرد.

برقراری 154 هزار تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوريتهاي پليسي 110

سردار”اصلاني”با اشاره به برقراری 154هزار تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوريتهاي پليسي 110 گفت:حضور محسوس پليس در نقاط جرم خيز با توجه به ميزان فعاليت مجرمان در آن منطقه،با هدایت مرکز فوريت هاي پليسي 110 در شهرستان های غرب استان تهران و تقویت اپراتورهای مرکز فوریت های پلیسی 110،عامل اصلي کاهش جرم و حضور موفق پلیس در صحنه های عملیات بوده است.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران گفت:در 9 ماه گذشته 203 هزار و803 تماس تلفني و حضوري با مرکز فوريتهاي پليسي 110 برقرار شده که از این تعداد 112 هزار و 214 مورد آن منجر به عمليات پليسی و154هزار تماس به صورت تلفنی و 50 هزار تماس به صورت حضوری با مرکز 110 برقرار شده و سایر تماس ها مربوط به ادارات و سازمان های خدمات رسان از قبیل اورژانس و آتش نشانی و… بوده است.

رئيس پليس غرب استان تهران با اشاره به اولويت بندي جرائم با توجه به تماس هاي مردمي با مرکز 110 گفت:تصادفات و تخلفات راهور،نزاع و درگيري،سرقت و جرایم خرید و فروش موادمخدر و سایر جرایم،به ترتیب،5 جرم مهم در ديدگاه مردم بودند و پليس بر همين اساس برنامه ريزي،عمليات ها و طرح هاي پاکسازي را به مرحله اجرا مي گذارد.

سردار “اصلانی”با اشاره به توجه ویژه پلیس به مقوله مبارزه با سرقت گفت:پلیس غرب استان تهران در این عرصه به صورت جدی وارد عمل شده و مشارکت مردمی وهمراهی سایر سازمان ها و نهادهای مسئول به ویژه اطلاع رسانی و آگاهسازی اصحاب رسانه می تواند در این امر بسیار موثر باشد و مبارزه با سرقت یکی از اولویت های جدی پلیس و به عنوان یکی از دغدغه های اساسی مردم،در راس برنامه های پلیس قرار گرفته و به همین جهت قرارگاه ویژه مبارزه با سرقت ماموریت های ویژه از قبیل جمع آوری معتادان کارتن خواب را در راستای کاهش جرایم و سرقت های داخل خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار اصلاني با اشاره به عملکرد پليس در حوزه موادمخدر در 9ماه گذشته گفت:در مدت زمان گذشته 7 تن و 208 کيلوگرم انواع موادمخدر شامل 5 تن ترياک،541 کیلوگرم مرفين،214 کيلوگرم هروئين،1تن و 199 کیلوگرم حشيش،221کيلوگرم شيشه و 30 کیلوگرم سایر موادمخدر توسط پليس کشف شده است.

اين مقام انتظامي با اشاره به افزايش 46 درصدي کشفیات موادمخدر،21 درصدی دستگیری و 6درصدی انهدام باندهای قاچاق موادمخدر در 9ماه گذشته اظهار داشت:در مدت زمان گذشته با انهدام 60 باند قاچاق،تهیه و توزیع موادمخدر در شهرستان های غرب استان تهران و توقيف 267 دستگاه وسائط نقليه و اموال قاچاقچيان،7 تن و 208 کیلوگرم انواع موادمخدر از باندهای قاچاق و توزیع کنندگان کشف شده است.

رئيس پليس غرب استان گفت:ضربه زدن به اموال قاچاقچيان موادمخدر يکي از برنامه هاي پليس در سال جاري است و پليس در اين راستا واحد ويژه اي را براي شناسائي اموال و املاک قاچاقچيان در نظر گرفته که گسترش اين امر مي تواند ضربه مهلکي بر بدنه قاچاقچيان موادمخدر وارد کند و توفیقات پلیس در این زمینه با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است.

کاهش 8درصدی سرقت،محصول اقدام راهبردی ناجا در عرصه مبارزه با سرقت بود

اصلانی با اشاره به افزایش 26 درصدی سرقت در سال 92 نسبت به سال 91 گفت:با تشکیل و راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت،اقدامی راهبردی از سوی پلیس در راستای مقابله با سرقت صورت گرفت وبا تحلیل های صورت گرفته و در دستور قرار گرفتن جمع آوری معتادان کارتن خواب و همکاری موثر ادارات آب،برق و شهرداری ها و فرمانداری ها درخصوص تامین بستر کاهش سرقت،در 9 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 8 درصدی سرقت مواجه بودیم.

رییس پلیس غرب استان تهران با اشاره به عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با سرقت در 9 ماه اول سال 93 نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیان داشت:در سرقت های مهم(منزل،طلافروشی،بانک،کیف قاپی و موتورسیکلت وخودرو) با کاهش 9 درصدی،سرقت های مسلحانه با کاهش 100 درصدی،سرقت های خشن وبعنف با کاهش 2 درصدی و در قتل با کاهش 10 درصدی مواجه بودیم به گونه ای در سال 93 تنها یک فقره قتل کشف نشده و سایر قتل ها کشف شده است.

“اصلاني” به عملکرد خوب پليس در حوزه کالاي قاچاق اظهار داشت: افزايش 67 درصدي کشف کالاي قاچاق از نظر ارزش ريالي،49درصدي دستگيري قاچاقچيان کالاي غيرمجاز و قاچاق،23 درصدي توقيف وسائط نقليه سنگین و کالاي قاچاق از قبیل(فرآورده های نفتی،لوزام بهداشتی و آرایشی،انواع داروی غیرمجاز و قاچاق)در 9 ماه گذشته،موفقيت پليس در عرصه مبارزه با قاچاق کالا را نشان مي دهد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره با تشکیل 165 فقره پرونده در حوزه جرایم سایبری توسط پلیس فتای استان گفت:تمامی پرونده ها منجر به کشف شده وشناسایی سایت های غیرمجاز در عرضه داروهای غیرمجاز و تخلیه حساب های مردم و سرقت های اینترنتی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با تلاش پلیس،کشف جرایم فضای مجازی نسبت به سال قبل،11 درصد افزایش داشته است.

کاهش 26 و 34 درصدی تصادفات فوتی و خسارتی

سردار “اصلاني”در ادامه به عملکرد پليس راهور اشاره کرد و گفت:تصادفات فوتي26درصد و تصادفات خسارتی 34 درصد و تصادفات جرحی یک درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشت و تصادفات جاده ای در سال قبل284 نفر و در سال جاری 210 نفر کشته برجای گذاشت که به لطف خدا و فعالیت پلیس،74 نفر تلفات انسانی نسبت به قبل کاهش یافت و با تلاش های پلیس و همکاری سایر دستگاه متولی،25 نقطه حادثه خیز شناسایی شد و اقدامات مهندسی ترافیکی در این نقاط صورت گرفت و یکی از دلایل کاهش تصادفات همین اقدامات بوده است.

وي با اشاره به افزایش 15 درصدی دستگیری اراذل واوباش،گفت:پليس اجازه خودنمائي به اراذل و اوباش نمي دهد و در مدت زمان گذشته دستگاه قضائی در دستگیری و کنترل اوباش،همکاری خوبی با پلیس داشت و در دو ماه گذشته دو اوباشی که در پمپ گاز شهر اندیشه،2 شهروند را مجروح کرده و یک شهروند را به قتل رسانده بودند در کمتر از 12 ساعت توسط پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران،توفیقات پلیس را مرهون تعامل و همکاری نزدیک مردم با پلیس دانست وگفت:شهروندان با هوشمندی و توجه به آموزش های ارایه شده از سوی پلیس،نقش مهمی در کاهش جرایم داشتند.

این مقام ارشد انتظامی گفت:در یک ماه گذشته پس از شناسایی سه شرکت هرمی در شهرهای اندیشه،قدس و ملارد، 28 نفر دستگیر شدند و علیرغم اطلاع رسانی پلیس و صداوسیما در این زمینه متاسفانه باز هم برخی افراد ناآگاه جذب این شرکت های هرمی می شوند و فعالیت همه شرکت های هرمی غیرقانونی بوده و هیچکدام از آنها در چارچوب قانون عمل نمی کنند و این شرکت ها حتی برای جذب مشتری از شخصیت های مشهور و معتمد استفاده کرده و از هر قربانی 80 میلیون ریال پول دریافت می کردند.

دستگیری ضاربان یک پزشک در شهریار

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در ادامه از دستگیری ضاربان یک پزشک در شهریار خبر داد و گفت:دو سارقی که در زمان حادثه با هجوم به مطب این پزشک در جریان زورگیری با وی درگیر شده و با مجروح کردن پزشک در مطبش فرار کرده بودند در عملیاتی ویژه توسط پلیس دستگیر شدند و ضاربان پس از دستگیری انگیزه سرقت را مالی اعلام کردند.

خروج از نسخه موبایل