نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ادارات عضو ستاد بحران قدس ارزيابی می‌شوند

قدس – فرماندار قدس از ارزيابى ادارات عضو ستاد بحران این شهرستان خبر داد و گفت: اولويت مديريت بحران، حفظ جان انسان ها است.

خبر شهربه نقل از روابط عمومی فرمانداری قدس ، نورمحمد فردى در جلسه ستاد مديريت بحران قدس که با حضور معاون عمرانى فرماندار، بخشدار و روساى ادارات عضو ستاد برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که حادثه ای رخ می دهد، مدیریت باید متفاوت عمل کند.

این مسئول ادامه داد: در دنیا ۴۱ حادثه و بلای طبیعی شناخته شده که ۳۱ مورد آن در ایران و ۲۵ مورد در استان تهران رخ می دهد، از این رو مسئولان باید همواره آمادگی خود برای مقابله با بحران را حفظ کنند، قدم اول در مديريت بحران حفظ جان انسانها است.

وى عنوان کرد: به شهرستان هایی مانند قدس که نیازمندی های بسیار و امکانات محدود دارند باید توجهی ویژه شود، ۷۰ درصد بافت مسکونی قدس فرسوده است و در عین حال تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد و اگر حادثه ای همچون زلزله رخ دهد فاجعه ای جبران نشدنی به بار خواهد آمد.

فردی افزود: مدیریت بحران چهار مرحله اصلی دارد، مرحله نخست، مهم و کم هزینه همان اصل پیشگیری است، دومین مرحله آمادگی است که مستلزم آموزش است، مرحله بعد مقابله با بحران و مرحله آخر بازسازی محل حادثه تا اثرات منفی ناشی از واقعه از ذهن مردم پاک شود.

فردی اضافه کرد: مسئله مهم و پر اهمیت در مدیریت بحران، حفظ آرامش و تدبیر است و سه موضوع مهم شامل حفظ جان انسانها، کنترل محیط و تردد و شناسایی نیازهای منطقه و رفع آنها است که باید در زمان حوادث مد نظر باشد.

وى اظهار داشت: ادارات عضو ستاد مديريت بايد هميشه آماده مقابله با حوادث غيرمترقبه باشند و فرماندارى نيز چند نيرو را براى ارزيابى امکانات و تجهيزات اين ادارات را آموزش داده و سپس نتايج ارزيابى را به استان منتقل مى کند.

در ادامه این جلسه معاون عمرانى فرماندارى قدس اعلام کرد: از مسئولان ستاد بحران و شهردارى قدس که از ايجاد حادثه در ساختمانى که حدود ۶۰ سانتيمتر کج شده بود، جلوگيرى کردند که خوشبختانه کنترل شد و آسيبى به شهروندان نرسيد، تقدير و قدردانى مى شود.

عليرضا ورمزيار افزود: ستاد بحران از تمامى ادارات عضو ستاد خواسته که دو خط تلفن ثابت براى بحران به ستاد معرفى کنند که تاکنون فقط ۷ اداراه اىن کار را انجام داده اند، از ساير ادارات انتظار مى رود که ظرف مدت ۲۴ ساعت اين خطوط را به ستاد معرفى کنند همچنين همه ادارات عضو ستاد موظفند که گزارش عملکرد شش ماهه نخست سالجارى را به فرماندارى تحويل دهند.

خروج از نسخه موبایل