مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران
مجید پارسا:تحقق عدالت آموزشی و توجه ویژه به دانشآموزان با نیازهای ویژه در اولویت قرار گیرد
مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره استثنایی که با حضور رضا خصالی؛ مدیر حوزه ریاست و روابط بین الملل سازمان استثنایی کشور و جمعی از اعضای شورای معاونان شهر تهران برگزار شد؛ بر لزوم توجه به عدالت آموزشی در توجه خاص نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره استثنایی که با حضور رضا خصالی؛ مدیر حوزه ریاست و روابط بین الملل سازمان استثنایی کشور و جمعی از اعضای شورای معاونان شهر تهران برگزار شد؛ بر لزوم توجه به عدالت آموزشی در توجه خاص نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
به گزارش خبر شهر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ پارسا با تاکید بر لزوم توجه ویژه به دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت: این دانشآموزان به دلیل شرایط خاص خود، نیازمند حمایتهای آموزشی، تربیتی و اجتماعی بیشتری هستند؛ لذا باید برنامهریزیهای دقیقتری برای بهبود کیفیت زندگی و آموزش آنان انجام شود.
وی به اهمیت و لزوم استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و تجهیزات ویژه برای این دانشآموزان تأکید کرد و با بیان اینکه معلمان آموزشدیده و محیطهای آموزشی فراگیر، نقش کلیدی در موفقیت این دانشآموزان ایفا میکنند تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که دانشآموزان با نیازهای ویژه بتوانند در کنار سایر دانشآموزان به تحصیل بپردازند و از امکانات آموزشی برابر برخوردار شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه نیازمند همکاری همهجانبه نهادهای دولتی، خانوادهها و جامعه مدنی است؛ از همه ذینفعان خواست تا در این مسیر همکاری کنند و با ارائه خدمات مناسب، زمینه رشد و پیشرفت این دانشآموزان را فراهم آورند.
پارسا بر اهمیت مشارکت خانوادهها و جامعه در این فرآیند تأکید کرد و خاطرنشان کرد: همکاری همهجانبه میتواند به تحقق اهداف آموزشی و پرورشی برای این دانشآموزان کمک شایانی کند.
بنابراین گزارش در این مراسم که از بهاره عباسی رییس سابق اداره استثنایی تقدیر شد؛ عبدالرضا دژن در سخنانی با بیان برنامههای خود، بر عزم جدی برای بهبود شرایط آموزشی و رفاهی دانشآموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد و خواستار همکاری همهی بخشهای مرتبط برای تحقق این اهداف شد.