شورای دانش آموزی باید فهم مشترک و درک متقابل از موضوعات بین دانش آموزان و معلمان و مربیان ایجاد کند
صبح امروز نشست هم اندیشی هیات رئیسه شورای دانش آموزی شهرستان شهریار با مدیر آموزش و پرورش شهریار برگزار شد .
به گزارش خبرشهر، نشست هم اندیشی هیات رئیسه شورای دانش آموزی شهرستان شهریار با مدیر آموزش و پرورش شهریار با حضور آقاخانی معاون آموزش ابتدایی ، جوادی معاون پرورشی وتربیت بدنی ، مرادی کارشناس مسئول اردوهای دانش آموزی و آذرنیا مسئول سازمان دانش آموزی در سالن جلسات اداره آموزش وپرورش شهریار برگزار شد.
دراین نشست پارسا ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها با ارائه چند کلید واژه برای دانش آموزان و هدایت مسیر گفتگوی دوطرفه بین حاضرین درجلسه موضوعات گفتگو را تبیین کرد وگفت: دموکراسی برایتان چه مفهومی دارد ؟ واینکه از چه زمانی در جامعه بین مردم از دموکراسی بیشتر میشنویم؟ تفکر انتقادی و ارتباط موثر نیز از سوالاتی بود که از روسای شوراهای دانش آموزی پرسیده شد.
مجید پارسا درتشریح سوالات خود وتبیین وشفافیت سوالات ادامه داد:چه فرقی بین تفکر انتقادی و انتقاد کردن و تخریب کردن طرف مقابل درگفتگو ها وجود دارد؟اساسا” انتقاد کردن یعنی چه؟
در ادامه نیز اعضای حاضر با بیان نظرات ومواضع فردی خود پیرامون موضوعات مطروحه به بیان مشکلات ومسایل مربوط به مدرسه خود پرداختند همچنین راه حل هایی نیز برای مشکلات موجود ارائه کردند .
مدیر آموزش وپرورش شهرستان شهریار ادامه داد :هنگامی که ارتباط موثر شکل نگیرد طرفین گفتگو فهم مشترکی از عقاید ونظرات یکدیگر نخواهند داشت به عبارت دیگر این ارتباط زمانی موثر خواهد بود ومنتج به نتیجه میگردد که دوطرف فهم مشترک ومتقابلی از موضوع مورد بحث داشته باشند.
ایشان یکی از اهداف شوراهای دانش آموزی را ایجاد همین ارتباط موثر دانست وگفت : شوراهای دانش آموزی برآن هستند تا بتوانند فهم مشترک ودرک متقابلی از مشکلات وموضوعات آموزش وپرورش بین دانش آموزان ومعلمان ومربیان ایجاد کنند.اینکه دائما” توپ را درزمین دیگران انداخته برای موضوعات منتظر راه حل وگره گشایی از دیگران باشیم ارتباط موثر نداشته ایم به عبارت دیگر ارتباط بوده است ولی موثر نبوده است.به عنوان مثال هنگامی که ازبهداشت محیط زیست سخن میگوییم وهمواره منتظریم دیگران کاری صورت دهند خواهیم دید همواره محیط زیست ما آلوده تر خواهد شد.اما اگر هر نفر ازما هنگام مواجهه با آلودگی درمحیط اطرافمان دررفع آن یا در جلوگیری از آلودگی قدمی برداشتیم میتوانیم به تاثیر ارتباط با دیگران وموثر واقع شدن رفتارمان دردیگران امیدوارباشیم.برای پرورش روحیه انتقادی وبرای برقراری ارتباطی موثر در رفع مشکلات کافی است از خودمان شروع کنیم.آن قسمت از دخل وتصرف ما برمحیط اطرافمان که مربوط به ماست اگر سامان یابد به تغیر رفتار دیگران نیز میتوان امیدوار بود.
منبع: آموزش و پرورش شهریار
مطالب مرتبط:
منبع خبر «عیسی وحدت جوان» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 144044 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09351515083 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :